Superlammet Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Vg skriver.. Er dette en overdreven frykt? Eller er det med god grunn de nekter å fly med Helios? Dersom det hadde vært et fly fra f.eks British Airways eller American Airlines, eller kanskje vårt eget Norwegian, ville noen nektet da?
Gjest King James II Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Overdrevent JA det har vært fly katastorfer siden flyens begynnesle og nå skal liksom folk være redde for og fly.Nei uanset hvor trist det er at ulykker skjer så har mennesker godt av og se at livet ikke er så trykkt og godt som de skal ha det til. Så kort og godt det er ekstremt overdrevent..Det var da ingen som nektet og fly med Air France da det styrtet i Canada utforbi flyplassen. Men det var kanskje fordi ingen døde. oG JEG TROR Er det et fly fra SAS eller Norwigan eller British Airways eller Amircan Airlanis eller Air France eller KLM så hadde de nok ikke nektet uansett så er det overdrevent frykt for det er første gang jeg har hørt det har skjed noe med Helios og det er like stor sjanse at det skal være et fly fra et vestelig selskap som skal styrte.. Men så mange av oss Nordemm overdriver alt
Caramba Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 (endret) Vel, jeg skjønner dem godt. Jeg er selv litt redd for å fly, og hadde vært skeptisk til at dette flyet ikke trengte sjekk når alle de andre flyene ble satt på bakken. Dessuten virker det som det var mye rot innad i selskapet. Jeg er generellt mer skeptisk til charterfly enn til rutefly fordi charterselskapene ikke trenger å profilere seg, de skjuler seg bak turoperatøren og man vet aldri hva slags selskap man skal fly med når man kjøper en charterreise. Jeg liker å bestille turen min selv og velge flyselskap og hotell for egen maskin. Jeg hadde vært like skeptisk til både Norwegian og SAS dersom noe sånt hadde skjedd med dem, by the way... Endret 23. august 2005 av Caramba
waco Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 Prudence, så du forstår at en passasjer vet bedre enn en kaptein bak spakene på sin boeng 737 hva som er tryggest? Jeg hadde ikke hatt noen problem med å sette meg på et fly så lenge pilotene og kapteinen og besetningen synes det er i orden, men det kan være fordi jeg stoler på mennesker.
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2005 #6 Skrevet 26. august 2005 Jeg synes det er typisk norsk hysteri, som mediene bygger opp under. Men så klart, passasjerene vet alltid best, og de bør jo bare forlange i det vide og brede, så får de det de vil ha. I hvertfall tid i prime time på TV2.
Gypsy Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Jeg syns det er overdrevent hysteri. Selv om det skjer ulykke med et fly fra et bestemt selskap, så betyr da ikke det at alle fly fra dette selskapet kommer til å styrte. Hva er oddsen egentlig, for at enda et Heliosfly deiser i bakken akkurat nå i forhold til andre ? Jeg hadde hatt null problemer med å fly med Helios.
Arkana Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 Ja, jeg synes det er noe overdrevent. Men det er enkelte flyselskap jeg ville gjort mitt beste for å unngå.
aline Skrevet 26. august 2005 #9 Skrevet 26. august 2005 det var jo ikke bare fordi det var ett Heliosfly at de ikke ville fly flyet, alle gikk om bord i flyet selv om de visste det var ett heliosfly, det som gjorde at de nektet å fly på tross av at de allerede hadde gått ombord, var jo at flyet ikke hadde fått samme sikkerhetssjekk som ALLE ANDRE flyene fra dette selskapet hadde gjennomgått etter ulykken med ett av selskapets fly. Jeg synes det er ufattelig dårlig av selskapet å sette "alle" flyene på bakken for grundig sjekk, unntagen dette? også skal det liksom være passasjerene som er overhysteriske? hvis det er vi nordmenn som er overhysteriske, hvorfor ble da alle de andre flyene satt på bakken for sjekk? var ikke i så fall det en overhysterisk reaksjon av selskapet? og dersom det ikke var en overhysterisk reaksjon av selskapet, hvorfor ble ikke dette flyet sjekket og hvorfor er passasjerene mer hysteriske over at det er samme selskap og det ene flyet som ikke er sikkerhetssjekket lik de andre? det skal helt sikkert mye til før det skjer ulykker to ganger i samme selskap! men DERSOM det viser seg at det var feil som er pga for dårlige sikkerhetsrutiner i akkurat dette selskapet, så har det jo alt med flyselskapet å gjøre, er det da hysterisk å være ekstra skeptisk til dem? spesiellt når du får informasjon om at akkurat det flyet du selv sitter på, med barna dine, IKKE har gjennomgått en sjekk alle de andre flyene har vært igjennom?
Superlammet Skrevet 26. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2005 Tja enn om det hadde vært sjekket rett før de andre? Hvorfor sende inn samme fly til sjekk to ganger på rad? hvis det er tilfelle da.
sixx Skrevet 26. august 2005 #11 Skrevet 26. august 2005 Nå skal man vel ikke "kimse" av folks frykt, men jeg tror kanskje media kjører denne saken for alt den er verdt. I tillegg blir det lett en nærmest suggerende opptreden når folk opplever sånt. Jeg opplevde selv noe lignnde for noen år siden....riktignok uten flyulykken, men det ble sendt det ene flyet etter det andre for å hente oss (ikke så mange da, men tre )...men de to første var det noe galt med....så dem ville ikke kapteinen fly tilbake. Jaja...vi kom oss nå hjem, men var ikke vedlig happy mens det stod på. Til slutt var vi så utslitte at vi godtok det de dyttet oss inn i.
aline Skrevet 29. august 2005 #12 Skrevet 29. august 2005 Tja enn om det hadde vært sjekket rett før de andre? Hvorfor sende inn samme fly til sjekk to ganger på rad? hvis det er tilfelle da. ← om det hadde vært sjekket rett før de andre, så hadde de vel ikke fått beskjed om at det ikke var sikkerhetssjekket på lik linje med de andre? for hadde det vært sjekket rett før, så hadde det jo vært sikkerhetssjekket på lik linje, bare rett før. passasjerene fikk beskjed om at det IKKE var sikkerhetssjekket på lik linje med de andre, DET er ikke bra nok.
Gjest (Ursula) Skrevet 11. september 2005 #13 Skrevet 11. september 2005 Ja, det har vært mange flystyrter i det siste, men jeg mener man ikke trenger være redd for å fly likevel. Det er fortsatt utrolig mange fly som letter verden over hver eneste dag, og de aller aller aller fleste kommer helskinna dit de skal uten problemer. Det skjer ulykker i alle bransjer, det har vært mye i det siste, men jeg er fortsatt ikke redd for å fly. Men, jeg forstår at spesielt de med flyskrekk, ikke er spesielt høye i hatten nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå