AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 Har vært i underskudd med stor buffer denne uken (100% sikker - logger ALT). Fikk mensen i går - veide meg i dag - og vipps 1 kg mer en sust uke. Lettere irritert krysset jeg fingrene for at dette kunne være knyttet til mensen. Men når jeg leser litt rundt så virker det til å være slik at den ekstra vannvekten ifm mensen gjerne er i dagene FØR, og at den slipper når selve mensen kommer. Æsj. Demotiverende. Hva er deres erfaringer med mensen og vekt? Har fremdeles et lite håp om at økningen kan knyttes til syklus 🙃 Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 Går alltid opp en kilo i forbindelse med mensen. Den vekta slipper ikke før etter at blødningen er over. Anonymkode: eb501...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg føler selv at jeg er tyngre i dagene før og de første dagene av mensen. Og det vises ofte på vekt. Men vanskelig å si, jeg varierer ofte 0,6-0,8 fra dag til dag uansett (slanker meg ikke). Men jeg har tro på at man er litt tyngre, selv om kanskje vitenskapen sier noe annet. Vi er jo forskjellige 😊 Anonymkode: c104c...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Del Skrevet 8. mars 2021 Går alltid opp 1-2 kg et par dager før mensen, bruker nesten hele blødningsuka på å miste de igjen. Anonymkode: 9753f...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Del Skrevet 8. mars 2021 Mest sannsynlig skyldes det mensen. Men altså mensen eller ikke, går du opp 1 kg over natten er det jo åpenbart ikke fett uansett. Min erfaring er at jeg gjere når opp 1 kg ca rett før jeg får mensen. Det er da jeg har mest cravings og jeg spiser gjerne litt ekstra karbohydrater i denne perioden som gjør at kroppen min holder på mer vann. Jeg har lite cravings når jeg faktisk har mensen men pga hormoner fortsetter kroppen min å holde på dette vannet til jeg er ca. halvveis, da går den tilbake til normalen. Tar ca. 1 uke til sammen. Anonymkode: 11cac...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Del Skrevet 8. mars 2021 Går også alltid opp i vekt rett før mensen. Går ned igjen i løpet av uka jeg blør. Jeg veier 45 kg +/-, så 1 kg oppgang føles jo ganske mye ut. Men det går alltid av igjen. Jeg skjønner at man fort kan bli litt demotivert, og særlig når man ikke allerede føler seg så vel med mensen, men dette er hormonelt. Det er ikke fett. Anonymkode: 32f37...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mest sannsynlig skyldes det mensen. Men altså mensen eller ikke, går du opp 1 kg over natten er det jo åpenbart ikke fett uansett. Min erfaring er at jeg gjere når opp 1 kg ca rett før jeg får mensen. Det er da jeg har mest cravings og jeg spiser gjerne litt ekstra karbohydrater i denne perioden som gjør at kroppen min holder på mer vann. Jeg har lite cravings når jeg faktisk har mensen men pga hormoner fortsetter kroppen min å holde på dette vannet til jeg er ca. halvveis, da går den tilbake til normalen. Tar ca. 1 uke til sammen. Anonymkode: 11cac...41e Takk for svar! Veier meg ikke hver dag altså, så den ene kiloen har «kommet på» fra forrige uke. Jeg har ikke spist annerledes (går på diett og følger den slavisk). Krysser fingrene for at dere har rett! 😩 Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går også alltid opp i vekt rett før mensen. Går ned igjen i løpet av uka jeg blør. Jeg veier 45 kg +/-, så 1 kg oppgang føles jo ganske mye ut. Men det går alltid av igjen. Jeg skjønner at man fort kan bli litt demotivert, og særlig når man ikke allerede føler seg så vel med mensen, men dette er hormonelt. Det er ikke fett. Anonymkode: 32f37...dfb Håper du har rett 🤞🤞 ts Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går alltid opp 1-2 kg et par dager før mensen, bruker nesten hele blødningsuka på å miste de igjen. Anonymkode: 9753f...072 Håper!! 🤞🤞 Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg har høyest vekt på dag 2 og 3 av mensen, før det sakte slipper frem mot slutten. Anonymkode: 8150a...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Del Skrevet 8. mars 2021 Var også veldig spent på dette for følte jeg kom til å ha økt denne uken. Fikk mensen torsdag, og veide meg fredag. Hadde gått ned 1,3 kg overraskende nok.. blir aldri klok på dette Anonymkode: c6de0...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Del Skrevet 8. mars 2021 Føler alltid jeg har mer vann i kroppen når jeg har mensen, men det kan fort være bare innbilning.🤷🏻♀️ Anonymkode: a48c2...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Del Skrevet 8. mars 2021 Går alltid opp før og første dagene av mensen. Merker det så godt at jeg begynner å tisse ekstremt mye i begynnelsen av syklusen. Anonymkode: ccd85...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Del Skrevet 8. mars 2021 Eier ikke vekt og kommer ikke til å investere i en heller. Vil ikke anbefale å veie seg daglig og at hele dagen skal bli ødelagt av en liten kilo Anonymkode: 678e7...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eier ikke vekt og kommer ikke til å investere i en heller. Vil ikke anbefale å veie seg daglig og at hele dagen skal bli ødelagt av en liten kilo Anonymkode: 678e7...786 Jeg anbefaler snarere å veie seg hver dag, for da ser man at det er helt naturlig med variasjon. Det som er verdt å følge med på er snittet, f.eks. over en uke. Anonymkode: 2b67e...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 9. mars 2021 #16 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg veier lett 1-2 kg mer når jeg har mensen, og hele magen blir bare mer... pløsete. Mykere rett og slett. Føler meg ikke så veldig attraktiv, men det går over igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 21.37): Eier ikke vekt og kommer ikke til å investere i en heller. Vil ikke anbefale å veie seg daglig og at hele dagen skal bli ødelagt av en liten kilo Anonymkode: 678e7...786 Jeg veier meg en gang i uken. ts 😊 Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg anbefaler snarere å veie seg hver dag, for da ser man at det er helt naturlig med variasjon. Det som er verdt å følge med på er snittet, f.eks. over en uke. Anonymkode: 2b67e...731 Jada, jeg vet. Jeg prøver bare å ikke fokusere så mye på vekten hver dag - og ha tillit til prosessen. Men ikke så lett når jeg må vente helt til neste mandag for å se «resultatet» 😅 Håper velten er knyttet til mensen 🤞 Mest av alt for å ikke miste motivasjonen! ☺️ Ts Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Del Skrevet 9. mars 2021 Navani skrev (12 timer siden): Jeg veier lett 1-2 kg mer når jeg har mensen, og hele magen blir bare mer... pløsete. Mykere rett og slett. Føler meg ikke så veldig attraktiv, men det går over igjen Yess, håper du har rett!! Fint å høre andres erfaringer med kropp, vekt og mensen. Og så kommer eggløsning. Da får jeg mage som en fotball. Det er noe herk! 😆 Ts Anonymkode: 574f4...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå