TorTh Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 "Dette er eksperimentelle vaksiner, og vi vet absolutt ingenting om eventuelle fremtidige bivirkninger." Dette skriver forsker og dr. med. Kjetil Elvevold i en artikkel i bladet iTromsø. Han skriver også: ”Allerede har flere sykehus i Sverige og Frankrike midlertidig stoppet bruken AstraZenca vaksinen på grunn av foruroligende bieffekter, og fra Sør-Afrika meldes det om at vaksinen bare har 10 prosent effektivitet.” Han skriver også mye annet interessant i denne artikkelen. Etter å ha lest artikkelen, sitter jeg igjen med spørsmålet: Er det sikkert at myndighetene vet hva de driver med? Jeg tviler. https://www.itromso.no/meninger/2021/03/07/%C2%ABDette-er-eksperimentelle-vaksiner-og-vi-vet-absolutt-ingenting-om-eventuelle-fremtidige-bivirkninger%C2%BB-23607900.ece 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 Den artikkelen er litt av et makkverk, og bærer preg av at Elvevold ikke har satt seg inn i dokumentasjonen. Jeg gidder ikke å kommentere systematisk, men vil gjerne kommentere at det er rart at han henger seg opp i dette med ADE (Antibody-Dependent Enhancement) - fenomenet der Antigen-antistoffkomplekser kan drastisk forverre sykdommen. Det er grundig dokumentert i disse vaksinene at det er gjort spesifikk testing opp mot dette fenomenet, og at det ikke én eneste gang har vært påvist - og da snakker vi om over 70.000 doser i testfasene. Nå er det gitt valdig mange millioner doser på verdensbasis, og vi har ikke dokumentert ett eneste tilfelle. Dette er skremselspropaganda. Videre blander han inn andre vaksineteknologier, bl. a. bruk av siRNA og PEG. Dette har ingen ting med saken å gjøre, og faremomenter som eventuelt kan knyttes til dette, er komplett irrelevant for covid-vaksinene, da de ikke inneholder hverken siRNA eller PEG (Pfizer inneholder mikroskopiske mengder PEG, men det er ikke brukt på samme måte som i det han beskriver). Mot slutten kommer et utsagn jeg gjerne vil kommentere: "Medisinsk forskning går sjelden fort, og når det fungerte dårlig for bare tre år siden er det merkelig at det skal fungere bra på i dag." Her "glemmer" han behendig at for tre år siden, hadde man forsket på mRNA-vaksiner i 28 år....Da blir utsagnet temmelig uredelig. Jeg vet ikke hvilkemotiver Elvevold har for å publisere dette - men det han skriver er svært lite overbevisende, og i stor grad preget av et lappeteppe av irrelevante og utenforliggende forhold som ikke har noe med dette å gjøre. Jeg vet ikke hvor han har dette surret med 10% effektivitet for AstraZeneca-vaksinen fra. Ved lansering, var effektiviteten estimert til 65%. Nå mener man å kunne dokumentere at dette tallet er minst 82%. Jeg ville ikke lagt den minste vekt på dette makkverket av en artikkel. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thoringen Skrevet 8. mars 2021 #3 Del Skrevet 8. mars 2021 En annen ting jeg legger merke til, er at disse "ekspertene" som stadig vekke utbroder i lokale- eller riksmedia om deres syn på dagens epidemi, aldri sender inn sine artikler i bransjeblader (f.eks Dagens Medisin) eller holder foredrag for fagpersonell. Man kan lure på hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 8. mars 2021 #4 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) Robert Koch skrev (3 timer siden): Den artikkelen er litt av et makkverk, og bærer preg av at Elvevold ikke har satt seg inn i dokumentasjonen. Jeg gidder ikke å kommentere systematisk, men vil gjerne kommentere at det er rart at han henger seg opp i dette med ADE (Antibody-Dependent Enhancement) - fenomenet der Antigen-antistoffkomplekser kan drastisk forverre sykdommen. Det er grundig dokumentert i disse vaksinene at det er gjort spesifikk testing opp mot dette fenomenet, og at det ikke én eneste gang har vært påvist - og da snakker vi om over 70.000 doser i testfasene. Nå er det gitt valdig mange millioner doser på verdensbasis, og vi har ikke dokumentert ett eneste tilfelle. Dette er skremselspropaganda. Videre blander han inn andre vaksineteknologier, bl. a. bruk av siRNA og PEG. Dette har ingen ting med saken å gjøre, og faremomenter som eventuelt kan knyttes til dette, er komplett irrelevant for covid-vaksinene, da de ikke inneholder hverken siRNA eller PEG (Pfizer inneholder mikroskopiske mengder PEG, men det er ikke brukt på samme måte som i det han beskriver). Mot slutten kommer et utsagn jeg gjerne vil kommentere: "Medisinsk forskning går sjelden fort, og når det fungerte dårlig for bare tre år siden er det merkelig at det skal fungere bra på i dag." Her "glemmer" han behendig at for tre år siden, hadde man forsket på mRNA-vaksiner i 28 år....Da blir utsagnet temmelig uredelig. Jeg vet ikke hvilkemotiver Elvevold har for å publisere dette - men det han skriver er svært lite overbevisende, og i stor grad preget av et lappeteppe av irrelevante og utenforliggende forhold som ikke har noe med dette å gjøre. Jeg vet ikke hvor han har dette surret med 10% effektivitet for AstraZeneca-vaksinen fra. Ved lansering, var effektiviteten estimert til 65%. Nå mener man å kunne dokumentere at dette tallet er minst 82%. Jeg ville ikke lagt den minste vekt på dette makkverket av en artikkel. Ser det er litt dårlig formulert i artikkelen, men etter å ha undersøkt litt så er det meldt om at AstraZeneca mulig bare er rundt 10% effektiv på det Sør-Afrikanske muterte viruset. Sør-Afrika stanser derfor bruken av AstraZeneca vaksinen. AstraZeneca varsler at de vil ha modifisert vaksine klar til høsten. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/sor-afrika-stanser-bruk-av-astrazeneca-vaksinen-etter-studie/s/12-95-3424085548&ved=2ahUKEwiZ5af0yqDvAhXHFXcKHfZpCuwQFjAAegQIARAC&usg=AOvVaw2nNSIhILtBFFIOoWFqhbVr Denne artikkelen er 1 mnd gammel, så vet ikke om det har skjedd noe nytt i forbindelse med det i løpet av den tiden. Finner ikke noen nylig artikkel rundt dette. Endret 8. mars 2021 av Tutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Del Skrevet 8. mars 2021 Nå er vel det bare bullshit. Vaksinene bygger på andre vaksiner. De er så trygge de kan bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 8. mars 2021 #6 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) 30 minutter siden, Kågebruker said: Nå er vel det bare bullshit. Vaksinene bygger på andre vaksiner. De er så trygge de kan bli. Dette begynte med Wol og medarbeideres arbeider i 1990, da man for første gang fikk in vitro-transkribert mRNA til å uttrykkes i levende muskelceller hos mus. Det er altså 31 års forsking som står bak dette. Her er referansen: Wol, J.; Malone, R.; Williams, P.; Chong, W.; Acsadi, G.; Jani, A.; Felgner, P. Direct gene transfer into mouse muscle in vivo. Science 1990, 247, 1465–1468. Endret 8. mars 2021 av Robert Koch 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 8. mars 2021 #7 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) Dobbelpost Endret 8. mars 2021 av Robert Koch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg