AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Altså at dere har samtykket til det, men at det er på en ikke-seksuell måte. F. eks. når du har gjort noe galt, så synes du det er greit at mannen gir deg ris på rumpen. Anonymkode: 521af...0c5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Det er vel uansett litt seksuelt? ellers skjønner jeg ikke helt poenget.. greit at man gjør det uten sex men det er vel uansett for spenningens skyld? Anonymkode: dad9d...873 16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Det er vel noe som skaper en spenning, og hverdagsdominans? Hvis jeg gir noen tillatelse til å straffe meg, så er det fordi jeg stoler på at vedkommende vil mitt beste, og at jeg underkaster meg. Anonymkode: 33b57...4a0 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 For meg blir det feil vei, både fysisk og psykisk. Damer tåler så lite, mannen kan ikke slå skikkelig, men det kan dama gjøre. Skulle ønske dama kunne ta ut noe aggresjon på meg, men det skjer ikke. Hun er for snill til det. Har snakket om det, har til og med kjøpt noe hun kan bruke 😄, men det går ikke. Anonymkode: af862...fed
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...Skulle ønske dama kunne ta ut noe aggresjon på meg, men det skjer ikke. Hun er for snill til det. Anonymkode: af862...fed Du må få deg tøffere dame. Jeg har null problem med å slå min mann. Er snill men blir også lett forbanna. Digg å ta det ut på ham. Anonymkode: db687...020
Gjest Alterego666 Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du må få deg tøffere dame. Jeg har null problem med å slå min mann. Er snill men blir også lett forbanna. Digg å ta det ut på ham. Anonymkode: db687...020 Jeg går ut fra at dette skjer innenfor et felles samtykke?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Alterego666 skrev (9 minutter siden): Jeg går ut fra at dette skjer innenfor et felles samtykke? Han vil det ja. Og vi snakker mye om sex, lek og grenser. Anonymkode: db687...020
Gjest Alterego666 Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han vil det ja. Og vi snakker mye om sex, lek og grenser. Anonymkode: db687...020 Godt. Det er en viktig sikkerhet for dere begge. Alt godt til dere begge to.
draug 75 Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Ikke- seksuell måte? Altså ris på rumpa som straff, ikke "straff." Dette synes jeg er et hårfint mot mishandling, den mentaliteten noen som stadig er utsatt for mishandling slår ut i "ja, men jeg fortjener det, det skal være slik". Ei annen mulig løsning, er det som bærer preg av et 24/7 BDSM- forhold, men da er det igjen seksuell karakter. Jeg forstår altså muligens ikke spørsmålet helt. 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Vi er likeverdige i vårt forhold, og om en av oss gjør en tabbe så støtter den andre/hjeper med å ordne opp dersom det er nødvendig. Så nei, ingen slår eller straffer, verken barn eller voksne, i vår familie. Anonymkode: 5fed6...e12 7
draug 75 Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er likeverdige i vårt forhold, og om en av oss gjør en tabbe så støtter den andre/hjeper med å ordne opp dersom det er nødvendig. Så nei, ingen slår eller straffer, verken barn eller voksne, i vår familie. Anonymkode: 5fed6...e12 Ja, jeg tror i grunnen det er best slik dere har det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Virker helt fjernt for meg om det ikke skal være noe seksuelt med det. Om formålet bare er fysisk avstraffing, så kan han like gjerne slå deg i trynet da? Sparke deg i magen? Kjæresten min må gjerne gi meg ris på rumpa, men da er det i seksuell sammenheng, da er det fordi vi blir kåte av det. Om han skulle slått meg bare når vi diskuterte eller jeg hadde gjort noe som i hans mening var feil, så hadde jeg blitt forbanna. Hadde aldri gitt samtykke til det, jeg synes ikke straff - enten det er slag, stygge ord, sexnekt, silent treatment etc - er en god måte å løse ting på. Jeg har blitt straffet av menn når de har vært misfornøyd med noe, og det responderer jeg JÆVLG dårlig på. Seksuell straff derimot, det er noe helt annet.. 😛 Anonymkode: 95c2c...dd1 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Ønsker du et maktstyrt forhold der du underkaster deg? Anonymkode: db687...020
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Kan noen samtykke til å bli utsatt for vold? Det er vel straffbart å være voldelig selv om noen sier at det er greit eller at de tror de fortjener det? Anonymkode: 50e6a...b32 1
Gjest Alterego666 Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen samtykke til å bli utsatt for vold? Det er vel straffbart å være voldelig selv om noen sier at det er greit eller at de tror de fortjener det? Anonymkode: 50e6a...b32 Når det er gitt samtykke er det ikke et fysisk overgrep eller vold.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 Hva mener du med «ris på rumpen»? Type dra ned buksa og rise? Eller sånn klaps i forbifarten? Anonymkode: 7aaae...c14 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Alterego666 skrev (5 minutter siden): Når det er gitt samtykke er det ikke et fysisk overgrep eller vold. Jeg ser hva du mener, men er det allikevel ikke lett å tråkke litt feil her? Jeg tenker da på en viss type mennesker med issues (tidligere overgrep og vold feks). Man skal kjenne, stole på, ha god selvtillit og et meget fornuftig selvbilde om man skal motta denne type «straff» uten å lide overlast. Jeg tenker med gru på hvordan visse type mennesker sikter seg inn på sårbare mennesker.. Anonymkode: 7aaae...c14 1
Brunello Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Alterego666 skrev (24 minutter siden): Når det er gitt samtykke er det ikke et fysisk overgrep eller vold. Det er feil på generell basis. Man kan ikke gi samtykke til hva som hels. Litt ris på rumpa går antakelig, men ikke grov vold.
Gjest Alterego666 Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg ser hva du mener, men er det allikevel ikke lett å tråkke litt feil her? Brunello skrev (5 minutter siden): Det er feil på generell basis. Man kan ikke gi samtykke til hva som hels. Litt ris på rumpa går antakelig, men ikke grov vold. Er det gitt samtykke, så er det ikke vold. Dette er prinsipielt helt solid. Samtidig er verden selvsagt aldri helt svart eller hvit. Dette er et dal-landskap hvor skyggene skifter farger hele tiden, og hvor man må ferdes med forsiktighet. Jeg ser helt klart innvendingene deres, og tenker at alle bør legge seg dette på minnet. Et samtykke bør ha helt klare grenser og må når som helst kunne trekkes tilbake. Takk for betenkninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå