Miori Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Sitter her å skriver litt på talen min.... Føler at det blir en takke tale til alle som har hjulpet oss... Og noen ord til mine foreldre, mine svigerforeldre og til mannen min. Er det greit at jeg bruker talen min til å takke gjester og alle de som har hjulpet til?
Gjest Gamle Alex Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Det er fint at man takker men burde ikke talen din være til mannen din? Det går kanskje an og takke foreldre og venner på sluttten men at hoveddelen av talen din er rettet til mannen? Flink du er som tør og holde tale
tommeline Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Så lenge hovedvekten av talen blir til mannen din, er det da bare hyggelig å si noen ord til andre som har hjulpet til, og til foreldrene deres.
Caramba Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Det jeg har opplevd i mange bryllup, er at bruden/brudgommen FØRST takker foreldre, svigerforeldre og andre hjelpere, før man så vender seg til sin mann/kone for å tale til dem. Det synes jeg er en fin oppbygging av en tale.
smilepia Skrevet 23. august 2005 #6 Skrevet 23. august 2005 både i min og mannens tale takket vi våre foreldre og svigerforeldre før vi henvendte oss til hverandre (ja, jeg til han og han til meg altså ) Jeg hadde i tillegg med noen ord til mine forlovere, der jeg takket for langt vennskap og et flott utdrikningslag. Syntes det var viktig å takke de nermeste, så lenge hoveddelen gikk til og om min kjære. Men jeg ville ikke takket _alle_ som har bidratt til bryllupet (toastmaster, kameramann, kjøkkenhjelp osv) - det blir for mange.
Gika Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Vi kommer til å ønske velkommen til bords sammen, og tar nok litt av den generelle takkingen da. Ser dessuten for meg at det blir noen setninger til foreldre og svigerforeldre i talen, men hovedsaken er selvsagt mannen.
tommeline Skrevet 23. august 2005 #8 Skrevet 23. august 2005 Sitter her å skriver litt på talen min.... Føler at det blir en takke tale til alle som har hjulpet oss... Og noen ord til mine foreldre, mine svigerforeldre og til mannen min. Er det greit at jeg bruker talen min til å takke gjester og alle de som har hjulpet til? ← Vet ikke hvilke hjelpere det er du sikter til. Servitører og kjøkkenpersonale er det jo vanlig å takke under takk-for-matentalen. Jeg plinget på glasset helt på slutten av middagen og takket toastmasteren vår, og alle tok en skål for henne.
Miori Skrevet 23. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2005 Takk for alle svar. Jeg takker forloveren min, de som pakker opp gaver , hun som synger i kirken for oss og toasmasterne våre med navn, takker også for gaver. Dessuten takker jeg alle som har hjulpet til generelt. Sier også noen ord til min mor, min far og mine svigerforeldre før jeg henvender meg til mannen min. Avslutter talen min med et dikt. Synes kanskje at det blir litt mye takk, men føler virkelig for å takke disse menneskene. Kokken og serveringshjelpen vil bli takket i "takk for maten" talen.... Uff, ikke lett det her... Men det hadde jeg heller ikke forventet.
Rioja Skrevet 24. august 2005 #10 Skrevet 24. august 2005 Jeg og mannen min holdt takketale på slutten av kaffen. Der takket vi alle som hadde hjulpet til. I talen min sa jeg noen ord til besteforeldre, mamma, svigerforeldre, svogere og til forloveren min før jeg snakket til min kjære. Synes det fungerte bra slik
Søta Skrevet 24. august 2005 #11 Skrevet 24. august 2005 Er maneg andre so kan takke - toastmaster eller den som ønsker velkommen. Tror nok det tar lang tid om du skal takke alle. Bruk tiden p åfamilien din du! Selv sa jeg først noe til besteforeldre - da gråt de noen tårer, så til svigrinna mi og broren min. før jeg gikk på foreldrene mine så hans, og til slutt den lengste delen til han. dro inn venner der hvor det var naturlig jeg da - som å takke de som førte oss sammen... Også takket jeg selvfølgelig for at alle kom og for 2 fantastiske utdrikningslagi starten
Miori Skrevet 24. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2005 Jeg takker en del jeg. Sier litt til svigers, mamma og pappa og litt til forloveren min. Samt masse til mannen min;=) Synes det er greit at en av oss takker:=)
Romantisk Skrevet 25. august 2005 #13 Skrevet 25. august 2005 Sliter også med talen min. Vet jeg skal takke blant annet svigerforeldrene mine. De er veldig hyggelige, men finner liksom ikke på det helt store å si, bortsett fra å takke for at de tok meg så godt imot i familien. Hva gjorde dere her??
Gjest *Lille My* Ikke innlogget Skrevet 28. august 2005 #14 Skrevet 28. august 2005 Sliter også med talen min. Vet jeg skal takke blant annet svigerforeldrene mine. De er veldig hyggelige, men finner liksom ikke på det helt store å si, bortsett fra å takke for at de tok meg så godt imot i familien. Hva gjorde dere her?? ← Uff, der har jeg samme problem. Funnet ut at jeg skal takke moren hans for at ho skapte mannen min... Og for at de tok meg så godt i mot... Men ellers aner jeg ikke... Hjeeeelp...
Romantisk Skrevet 28. august 2005 #15 Skrevet 28. august 2005 He he, nei det er litt vanskelig dette her, men det blir forhåpentligvis bra til slutt. Prøver å komme på et godt og kanskje litt morsomt minne med de... Kanskje det kunne vært fint å ta med??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå