AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg tok for mye linfrø på yoghurten min. Tror det var mer en 2 spiseskjeer. Redd jeg blir forgiftet på grunn av blåsyre. Kan noen berolige meg? Anonymkode: 99a2f...c4f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Det går helt sikkert bra. Du kan lese mer om det her https://bramat.no/forsiden/ekspertsvar/3432-farlig-med-knuste-linfro Anonymkode: ace34...14f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det går helt sikkert bra. Du kan lese mer om det her https://bramat.no/forsiden/ekspertsvar/3432-farlig-med-knuste-linfro Anonymkode: ace34...14f Takk 🙂 Anonymkode: 99a2f...c4f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Noen flere som har gjort det samme? Anonymkode: 99a2f...c4f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Kan hende at du får litt fart på tarmene. Linfrø brukes nemlig også som avføringsmiddel. Anonymkode: 4b822...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 hvis du bruker hele linfør, går det helt fint. De fleste passerer tarmen hele. Lurt å drikke litt ekstra, linfør trekker til seg vann og sveller. Anonymkode: f94f3...016
Gjest Føsleguri Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Jeg spiser linfrø (ikke 2 ss da) hver dag i frokostblandingen min, og har gått bra hittil.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Gjør ingenting med et engangstilfelle, men det skal ikke spises mye og ofte. Jeg har spist dette i mange år, ca 2ss linfrø i brødbakst, yoghurt, grøt og smoothie flere ganger i uka og har aldri merket problemer. Ikke at det skal få fart på tarmene heller. Alt er som det pleier. Legg en ss i et glass vann over natten og se hva som skjer med hele linfrø, så vet en hva en får i seg av konsistens. Det første jeg gjorde tidlig i tenåringslivet var å spise en ss frø rett i munnen (skulle bli sunn og alternativ) og forsøkte å svelge med vann. Det gikk ikke bra. De satte seg fast i munnhulen og var vanskelige å få ned. Anbefales rørt inn i mat eller drikke. Anonymkode: 3674f...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå