Gå til innhold

Linfrø farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok for mye linfrø på yoghurten min. Tror det var mer en 2 spiseskjeer.  Redd jeg blir forgiftet på grunn av blåsyre.

Kan noen berolige meg?

Anonymkode: 99a2f...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har gjort det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at du får litt fart på tarmene. Linfrø brukes nemlig også som avføringsmiddel. 

Anonymkode: 4b822...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis du bruker hele linfør, går det helt fint.  De fleste passerer tarmen hele.  Lurt å drikke  litt ekstra, linfør trekker til  seg vann og sveller. 

Anonymkode: f94f3...016

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg spiser linfrø (ikke 2 ss da) hver dag i frokostblandingen min, og har gått bra hittil.

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk bra 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Gjør ingenting med et engangstilfelle, men det skal ikke spises mye og ofte. Jeg har spist dette i mange år, ca 2ss linfrø i brødbakst, yoghurt, grøt og smoothie flere ganger i uka og har aldri merket problemer. Ikke at det skal få fart på tarmene heller. Alt er som det pleier. 

Legg en ss i et glass vann over natten og se hva som skjer med hele linfrø, så vet en hva en får i seg av konsistens. Det første jeg gjorde tidlig i tenåringslivet var å spise en ss frø rett i munnen (skulle bli sunn og alternativ) og forsøkte å svelge med vann. Det gikk ikke bra. De satte seg fast i munnhulen og var vanskelige å få ned. :fnise:  Anbefales rørt inn i mat eller drikke. 

Anonymkode: 3674f...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...