Gå til innhold

Barnefamilier - Åpne eller stengte skoler og barnehager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til uken kommer nasjonale tiltak. Hva tenker dere dersom barnehager og skoler blir stengt? Hvordan funker det for dere? Er det et ønske folk flest har? Ser i koronaforumet der det argumenteres godt for hvorfor man ikke bør stenge ned, men andre mener det ikke gjør så mye. 

Anonymkode: fbc72...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del så går det greit uansett hva de velger å gjøre. Blir det hjemmeskole og et par uker hjemme så lever vi greit med det. Da gjør vi som vi gjorde første nedstengning.

Jeg vil heller stenge helt ned for en periode enn fram og tilbake hele tiden.

Men vi for se hva de ender opp med. Glad jeg slipper å bestemme for her kan man ikke gjøre noen fornøyde.

• Liker 2
Skrevet

All den tid det har blitt gjort klart at barn skal skjermes tviler jeg på at barnehager og skoler stenges. Selv håper jeg også at de holder åpent. Skolen er viktig for barn og det er ikke der hoveddelen av smitten skjer heller. Jeg mener det er langt viktigere å begrense de voksnes mobilitet og jeg håper ikke det blir mer frislipp i påsken for at det deretter skal strammes inn igjen etterpå fordi folk har fartet rundt. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper skolene holdes åpne, med strengt, rødt nivå der det er mye smitte. 

Slik det driftes nå, på gult, er det stor sjanse for karantene på mange, ofte, og hverdagen blir uforutsigbar og uoversiktlig for de barna som tåler det dårligst. 

Med et strengt, rødt nivå vil det være mindre sjanse for å havne i karantene for både voksne og barn, og man kan opprettholde en forutsigbar skolehverdag hvor man faktisk får kontinuerlig læring. 

Stenging av skolene vil ikke skje, det vil være et minimum av undervisning uansett. Men barneskolene kommer ikke til å bli rammet av noe sånt igjen tror jeg, da er nok smitten mye høyere enn nå. 

Anonymkode: 830e0...09f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til uken kommer nasjonale tiltak. Hva tenker dere dersom barnehager og skoler blir stengt? Hvordan funker det for dere? Er det et ønske folk flest har? Ser i koronaforumet der det argumenteres godt for hvorfor man ikke bør stenge ned, men andre mener det ikke gjør så mye. 

Det kommer stevner å bli Netflix og Lego mens vi jobber, da blir det ikke skolearbeid for 8åringen...

Anonymkode: 0f882...8c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En nær venninne jobber i barnevernet og hun nekter å tro på at de vil stenge bhg og skolen igjen, da det var en eksplosiv vekst av voldelige episoder i hjemmene sist det skjedde. Jeg vil heller ha stengte kaféer for oss voksne i 10 år enn at de stenger for barna igjen. For mange barn er bhg og skole det eneste fristedet de har 😰

Anonymkode: d8356...f6e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Funker fint for oss, vi har rett på et tilbud uansett. Men nei, jeg har ikke noe inntrykk av at det er et generelt ønske. Personlig synes jeg det vil være idioti. 

Anonymkode: 9d51b...e30

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke de kommer til å barnehage og skoler men at det går til rødt nivå. 

Jeg mener også at alt burde stengt ned for en stund for å få smitten ned. At de skal endre fra gult til rødt også gult igjen hele tiden virker ikke som det hjelper noe særlig. Steng helt ned eller ha rødt nivå en god stund, er min mening. 

• Liker 2
Skrevet

Håper på rødt nivå 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper ikke de stenger, men jeg håper samtidig at det ikke blir for strengt på rødt. Har en toåring som taklet rød periode i vinter særdeles dårlig, og vi sliter fortsatt med at han ikke vil i barnehagen. Å levere uten å gå inn fungerer altså ikke for vår del, nå har de en "moderat" versjon hvor vi kan gå inn i grovgarderoben, men ikke lenger. Håper ikke det blir strengere.. 

Anonymkode: 50cc5...cee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper de stenger en kort periode for å få ned R-tallet. Heller litt stenging enn karantene i hytt og pine slik vi har hos oss nå. Men de bør kun stenge i de mest utsatte områdene.

Anonymkode: 48d9a...678

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Håper de ikke stenger, det gjør jo at jeg ikke får jobbet. Det var et helvete å ta igjen alt det tapte sist gang de stengte. Var vel en gang i oktober at jeg følte jeg hadde fått tatt det igjen etter stengingen i mars. 

Anonymkode: a6014...590

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker et par ukers stenging og så rødt nivå. Bor på et sted med eksplosiv smitte nå, det er karantene og ventekarantene om hverandre og veldig uforutsigbart. 

Anonymkode: 61dc2...d95

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke de vil stenge barnehager og skoler. Men skulle det skje ha eget bestemt meg for at det ikke blir noen reprise av mars i fjor. Jeg kommer ikke til å prøve å kombinere hjemmekontor med to barnehagebarn hjemme, det tåler jeg ikke. Da får jeg bli mamma på heltid. Mannen jobber i helsevesenet så alt ansvar faller på meg. 

Anonymkode: 3bdbd...115

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det allerede rødt nivå og økende smitte, mye villsmitte og mutant virus. Håper ikke de stenger.. Vi har tilbud uansett da

Anonymkode: b693e...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (7 timer siden):

All den tid det har blitt gjort klart at barn skal skjermes tviler jeg på at barnehager og skoler stenges. Selv håper jeg også at de holder åpent. Skolen er viktig for barn og det er ikke der hoveddelen av smitten skjer heller. Jeg mener det er langt viktigere å begrense de voksnes mobilitet og jeg håper ikke det blir mer frislipp i påsken for at det deretter skal strammes inn igjen etterpå fordi folk har fartet rundt. 

Nå er det jo nettopp det man ser da, at det er flere og flere utbrudd i skoler og barnehager.

Tviler på at alle soler og bhg blir stengt som et felles tiltak,men da må de gjøre noe med.smitteveilederne. Sånn de er nå er det alt for hvis om atte og åpner for masse tolkninger, og er i tillegg veldig krevende å gjennomføre strengt så i praksis blir det ofte gult nivå likevel...pga alle mulighetene for tolkninger og dersom atte hvis det er vanskelig kan man la vær. Osv. 

Anonymkode: 4aa56...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke skolebarn lenger, men jeg håper for barnas skyld at skolene forblir åpne.

Det er andre måter de kan redusereantall nærkontakter barn har.

Del opp klassene, lei lokaler, 2 meters avstand, sett inn lærerstudentene i undervisningssituasjon, søk etter pensjonerte lærere.

Begrens antall fritidsaktiviteter barn kan ha i løpet av uken. 
Fritidsaktiviteten deles inn i grupper der alle barn i gruppen skal tilhøre samme klasse/kohort.  (I motsetning til i dag, da mange samles fra ulike skolekretser, ulike aldersgrupper osv)

Anonymkode: 72472...587

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke skolebarn lenger, men jeg håper for barnas skyld at skolene forblir åpne.

Det er andre måter de kan redusereantall nærkontakter barn har.

Del opp klassene, lei lokaler, 2 meters avstand, sett inn lærerstudentene i undervisningssituasjon, søk etter pensjonerte lærere.

Begrens antall fritidsaktiviteter barn kan ha i løpet av uken. 
Fritidsaktiviteten deles inn i grupper der alle barn i gruppen skal tilhøre samme klasse/kohort.  (I motsetning til i dag, da mange samles fra ulike skolekretser, ulike aldersgrupper osv)

Anonymkode: 72472...587

Helt enig. Når man hører om hvor sårbare barn er så ønsker man ikke dette for barna. Slik det stod i koronaforumet så oppfattet jeg det siden man ikke hadde klare rapporter på dette så kunne man faktisk ikke si at barn hadde det så fælt hjemme

Skrevet

Nå har jeg 3 reiser til foreldrene mine i nord Norge som har gått i dass takket være siste liten korona regel endringer og Norwegian endringer . Nå skal vi prøve oss på påske. Biletter bestilt til hele familien. Blir faktisk forbanna om jeg nok en gang ikke får reise grunnet nye restiksjoner.

og joda jeg forstår det er en pandemi. Men friske folk med mundbind på må da få lov å reise å treffe hverandre etter 1 år med dette styret . Taper masse penger hver gang Erna ødelegger i siste liten 

anngående stengte barnehager. I fjor havnet jeg hjemme med kolikkbaby og 1 åring, rett etter jeg hadde kommet meg på hektene etter fødselsdepresjon. Til slutt knakk jeg sammen igjen, etter 8 uker uten en eneste pause,Er utrolig slitsomt for energi og psyken  . Jeg slet lenge etterpå .

Så nei håper de ikke stenger igjen, selvom mine små nå er eldre og lettere å ha sammen og alene. Jeg jobber på sykehus men det gjør ikke mannen. Håper vi likevel skulle få barnehage skulle barnehagene stenget siden jeg jobber på sykehus

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at de stenger om det blir behov for det, og bare i kommuner med behov. Jeg har en mer tro på en kombinasjon av åpen, hjemme og ute skole. Mer ressurser må til, for alle som skal beskytte barn. Lærerne må være enda flinkere på å fange opp de utsatt. Vi skal ikke undervurdere frykten for å gå på skolen ved stor smitte heller siden mange barn har noen de bryr seg om i disse, også under samme tak.

En planlagt stenging for å få med R tallet må være bedre for barn enn karantene etter karantene. Da mister de mulighetene til å møte noen få.

Det gikk veldig fint for oss. Jeg tror det har mest med barn å gjøre, enn oss foreldre. Vi la godt tilrette, men de gjorde jobben.

Anonymkode: af51b...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...