AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg minnes at jeg så en versjon av Alice i eventyrland som liten (på VHS, dette var vel på tidlig 2000-tallet) hvor Alice hadde rosa kjole. Minnes at hun begynte vokse, var inne i et hus, fant en bløtkake og sa noe som at "Kaken kan iallfall ikke gjøre meg stort større". Det var norsk tale. Finner pokker ikke noe om den på nettet. Grusomt irriterende! 😅 Noen som husker den? Anonymkode: 6e82c...252
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Kan den ha vært kjøpt på sparkjøp? Pappa kjøpte alltid filmer på vhs der til meg som ingen andre husker nå. Husker jeg så Snøhvit og de syv dvergfrøknene, og trodde det var noe jeg innbilte meg i lange tider. Anonymkode: e783d...8f7 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan den ha vært kjøpt på sparkjøp? Pappa kjøpte alltid filmer på vhs der til meg som ingen andre husker nå. Husker jeg så Snøhvit og de syv dvergfrøknene, og trodde det var noe jeg innbilte meg i lange tider. Anonymkode: e783d...8f7 Det kan godt være, men synes det er så rart at det ikke er å finne noe om den på nettet. Husker ikke hvor den ble kjøpt, jeg var ganske liten da, så husker bare veldig lite av filmen. Anonymkode: 6e82c...252 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Kan det ha vært en norsk dubbet disney variant? Tegnefilm? Det var mange slike filmer tilsalgs i hyllene på diverse videosjapper og bokbutikker den gang. Det var vel på dvd allerede rundt 1998. Anonymkode: 529d6...680
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det ha vært en norsk dubbet disney variant? Tegnefilm? Det var mange slike filmer tilsalgs i hyllene på diverse videosjapper og bokbutikker den gang. Det var vel på dvd allerede rundt 1998. Anonymkode: 529d6...680 Det var ikke Disney-varianten. Det var tegnefilm, ja Anonymkode: 6e82c...252 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke Disney-varianten. Det var tegnefilm, ja Anonymkode: 6e82c...252 Noe lignende med dette? Her i dansk utgave. http://www.sofazonen.dk/dvd-film/alice-i-eventyrland-tegnefilm_5706102332685 Anonymkode: 529d6...680
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe lignende med dette? Her i dansk utgave. http://www.sofazonen.dk/dvd-film/alice-i-eventyrland-tegnefilm_5706102332685 Anonymkode: 529d6...680 Det kan være noe lignende.. Usikker! 😕 Anonymkode: 6e82c...252
Collan Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg minnes at jeg så en versjon av Alice i eventyrland som liten (på VHS, dette var vel på tidlig 2000-tallet) hvor Alice hadde rosa kjole. Minnes at hun begynte vokse, var inne i et hus, fant en bløtkake og sa noe som at "Kaken kan iallfall ikke gjøre meg stort større". Det var norsk tale. Finner pokker ikke noe om den på nettet. Grusomt irriterende! 😅 Noen som husker den? Anonymkode: 6e82c...252 NRK hadde for noen år siden en artikkel om ting vi innbiller oss å ha sett eller opplevd som egentlig ikke har skjedd. De fleste av oss har slike falske minner om et eller annet. Hukommelsen er ikke helt pålitelig, og av og til lager vi oss forestillinger for å "fylle ut hull". EDIT: men utifra videoen som en annen her har linket til kan det se ut som dette ikke var et falskt minne. Endret 7. mars 2021 av Collan
Knottogtott Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan den ha vært kjøpt på sparkjøp? Pappa kjøpte alltid filmer på vhs der til meg som ingen andre husker nå. Husker jeg så Snøhvit og de syv dvergfrøknene, og trodde det var noe jeg innbilte meg i lange tider. Anonymkode: e783d...8f7 Den heter happily ever after ☺️ Liker faktisk den bedre enn Snøhvit og de syv dvergene!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anonymkode: d6389...954 Det er den! 😄 Anonymkode: 6e82c...252 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er den! 😄 Anonymkode: 6e82c...252 https://www.imdb.com/title/tt0898889/ Anonymkode: 9361e...16c 1
Gjest Tamsi Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan den ha vært kjøpt på sparkjøp? Pappa kjøpte alltid filmer på vhs der til meg som ingen andre husker nå. Husker jeg så Snøhvit og de syv dvergfrøknene, og trodde det var noe jeg innbilte meg i lange tider. Anonymkode: e783d...8f7 Knottogtott skrev (7 minutter siden): Den heter happily ever after ☺️ Liker faktisk den bedre enn Snøhvit og de syv dvergene! Så gøy at flere har sett denne! Det er skikkelig nostalgitrip for meg, men ingen jeg kjenner har hørt om den så den sikkert hundrevis av ganger som liten, men videoen ble kastet en eller annen gang. Klarte å søke meg frem til den for litt siden. Skikkelig kjip og nifs film egentlig, kunne ikke huske at den var så dyster
Knottogtott Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Tamsi skrev (7 minutter siden): Så gøy at flere har sett denne! Det er skikkelig nostalgitrip for meg, men ingen jeg kjenner har hørt om den så den sikkert hundrevis av ganger som liten, men videoen ble kastet en eller annen gang. Klarte å søke meg frem til den for litt siden. Skikkelig kjip og nifs film egentlig, kunne ikke huske at den var så dyster Haha! Elsket dvergjentene og syntes slutten var så trist med tanke på prinsen som (tror det var sånn) prøvde å drepe Snøhvit, og ikke husket hvem hun var! Så den også veldig mange ganger, og den er en av mine favoritter ☺️ Var ikke så glad i de typiske Disney filmene, men elsket trollet i parken, Tommelise, svaneprinsessen, 101 dalamantinere, nimhs hemmelighet, Anastasia og egentlig mange av Don Bluth sine filmer 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå