AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=202059626 Hei Tenker å kjøpe denne vognen. Den skal sendes til Oslo. Jeg betaler 3000+ frakt. Eieren sendte meg kvittering også. Hun kjøpte den i sep 2018 for 5000 kr. Hva syns dere om denne vognen? Har en gutt som er snart 2.5 år gammel og i mai får vi baby nr 2. Anonymkode: aec91...c0c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Skulle du ikke vurdert en vogn der du kan ha en sittedel til 2-åringen og en liggedel til babyen da? Babyen kan jo ikke bruke denne vognen på flere måneder, og da er det ikke sikkert 2-åringen bruker vogn lenger. Vi har en på 2 år og 3 mnd, og får baby nå i mars og har ikke skaffet søskenvogn siden gutten har sluttet med vogn. Kjøper heller søskenbrett Anonymkode: 56e76...e69 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Den er jo ikke for baby? Med mindre det går ann å bruke bag til på noe vis? Anonymkode: 389c9...120 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Jeg ville ikke anbefalt denne som søskenvogn, for det er tvillingvogn. Du kommer til å ha vekt forskjell på barna, og vogna vil være ubalansert, og kjører derfor til siden. Jeg ville heller anbefalt City Select, det er den jeg brukte til mine to, de har samme aldersforskjell - https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=195584361 Her er det mye som er kjekt. Liggedel er ergonomisk, så ganske liten baby kan også ligge der, fra 4-5 mnd (og før det brukte jeg mest bæresjal og bæresele). Du kan kjøre til barnehagen med begge barna, legge igjen en sportsdel der, og bruke vogna som enkel vogn resten av dagen, for å så hente i barnehagen, og ha igjen to barn i vogna. Du kan ha barna mot hverandre, eller ikke. Du kan ha babyen mot deg når du kjører vogna. Og, den vogna er ikke brei, så du kommer helt fint inn alle dører. Anonymkode: b3203...0be 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Når det er sagt, så har jeg også bare kjøpt søskenbrett til å begynne med, fordi jeg leste at alle sa det vil,e vært nok. Men jeg endte opp med å kjøpe søskenvogn senere allikevel, og syntes den var kjekk å ha. Ikke nødvendig men kjekt. Kunne ha begge barn sovende i vogna f.eks, og vi kunne ta buss i Oslo enklere med to barna, osv. Folk som bor på landet og kjører bil mye mer, tror ikke de forstår helt det å bo i Oslo og kjøre kollektivt eller gå overalt, og hvorfor 2,5 åring definitivt fortsatt trenger vogn. Anonymkode: b3203...0be 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Enig med de andre her. Dette er jo ingen vogn som kan brukes med baby før baby er over et halvt år gammel (minst) kanskje ikke før den er 8-9 mnd.. Og innen baby er blitt så stor så trenger nok ikke eldstemann vogn. Du trenger jo en vogn med liggedel til baby. Jeg fikk baby da eldste var akkurat to år og kjøpte kun søskenbrett, trang aldri noe mer. Og innen hun var tre år så gikk hun lange avstander i bra tempo selv, så var det sjeldent behov for ståbrettet også! Anonymkode: 8292a...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Vi hadde lik da hun minste var noen uker gammel. Akkurat 2 år mellom barna mine. Fin vogn, men egner seg ikke til en så liten baby. Ser at City Select er nevnt, og ville bare si at det ikke nødvendigvis er et så mye bedre alternativ. Tror de fleste setter det minste barnet nærmest seg, og da er den tung og svinge med. Og når begge barna er over i sittedel, kan det bli knotete hvis en av ungene skal sove, for delene krasjer i hverandre. Barna er nå 4,5 og 2,5 år, og minstemann kommer om en uke (hvis han skulle kommet på termindatoen), og denne gangen gikk vi for Bugaboo Donkey3. Da kan man bruke vogna enten som dobbel eller enkel, og man kan vende setene hvilken vei man vil uten at det blir krasj😅 Synes forresten 3000kr for en vogn selger betalte 5000kr for, for over to år siden var mye. Anonymkode: 69649...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå