AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg får stadig skjermbilder og meldinger om hvordan man skal forholde seg til korona, nye retningslinjer for kommunen osv. Når jeg spør hvorfor vedkommende sender det til meg så får jeg ofte svar om at vi velger selv ,men vi hadde jo besøk da og at vi umulig kan ha holdt avstand da. Jeg må sette meg inn i reglene og at jeg ikke må tro at de voksne er i samme kohort om barna er det. Vi har ikke hatt besøk etter nye regler kom, men dagene før. Vi har ikke sett andre enn mennesker med barn i samme bhg og det gjelder hele året. Om det var blitt innstramming, så har vi sett mennesker ute. Er det greit å være korona politi? Burde jeg sende melding til folk jeg lurer på bryter reglene? Eller skal man bare ha tillit til at mennesker holder reglene? Jeg ønsker gjerne holde reglene og synes det er synd å få sånne meldinger. Vi har ikke ET sett besteforeldrene vi kan se ,men vi ser ikke noen utenfor det som er anbefalt eller bryter reglene. Anonymkode: 6c287...642 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg får stadig skjermbilder og meldinger om hvordan man skal forholde seg til korona, nye retningslinjer for kommunen osv. Når jeg spør hvorfor vedkommende sender det til meg så får jeg ofte svar om at vi velger selv ,men vi hadde jo besøk da og at vi umulig kan ha holdt avstand da. Jeg må sette meg inn i reglene og at jeg ikke må tro at de voksne er i samme kohort om barna er det. Vi har ikke hatt besøk etter nye regler kom, men dagene før. Vi har ikke sett andre enn mennesker med barn i samme bhg og det gjelder hele året. Om det var blitt innstramming, så har vi sett mennesker ute. Er det greit å være korona politi? Burde jeg sende melding til folk jeg lurer på bryter reglene? Eller skal man bare ha tillit til at mennesker holder reglene? Jeg ønsker gjerne holde reglene og synes det er synd å få sånne meldinger. Vi har ikke ET sett besteforeldrene vi kan se ,men vi ser ikke noen utenfor det som er anbefalt eller bryter reglene. Anonymkode: 6c287...642 Om du stadig får slikt så ser det vek ikke ut som du følger opp retningslinjer? Spør direkte hva avsender mener du har gjort galt, og skriv at du blir lei deg? Anonymkode: 80bad...fe5 14
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du stadig får slikt så ser det vek ikke ut som du følger opp retningslinjer? Spør direkte hva avsender mener du har gjort galt, og skriv at du blir lei deg? Anonymkode: 80bad...fe5 Eller bare har bedritne venner. Det er også en god mulighet. Anonymkode: 76566...45b 33
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om du stadig får slikt så ser det vek ikke ut som du følger opp retningslinjer? Spør direkte hva avsender mener du har gjort galt, og skriv at du blir lei deg? Anonymkode: 80bad...fe5 Jeg skriver det. Får beskjed om at mange får disse meldingene. Jeg sender ikke sånne, jeg antar at folk ønsker å overholde reglene. Anonymkode: 6c287...642 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får stadig skjermbilder og meldinger om hvordan man skal forholde seg til korona, nye retningslinjer for kommunen osv. Når jeg spør hvorfor vedkommende sender det til meg så får jeg ofte svar om at vi velger selv ,men vi hadde jo besøk da og at vi umulig kan ha holdt avstand da. Jeg må sette meg inn i reglene og at jeg ikke må tro at de voksne er i samme kohort om barna er det. Vi har ikke hatt besøk etter nye regler kom, men dagene før. Vi har ikke sett andre enn mennesker med barn i samme bhg og det gjelder hele året. Om det var blitt innstramming, så har vi sett mennesker ute. Er det greit å være korona politi? Burde jeg sende melding til folk jeg lurer på bryter reglene? Eller skal man bare ha tillit til at mennesker holder reglene? Jeg ønsker gjerne holde reglene og synes det er synd å få sånne meldinger. Vi har ikke ET sett besteforeldrene vi kan se ,men vi ser ikke noen utenfor det som er anbefalt eller bryter reglene. Anonymkode: 6c287...642 Mange deler slike ting i sosiale medier nå for tiden, så å ta deg nær av det blir litt merkelig! Anonymkode: f8472...d43 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange deler slike ting i sosiale medier nå for tiden, så å ta deg nær av det blir litt merkelig! Anonymkode: f8472...d43 Og ja, jeg er forresten avsenderen!! Anonymkode: f8472...d43 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Hva mente du nå egentlig. Sender venner slike meldinger til alle eller bare deg? Sendes der til alle er det vel ikke noe å henge seg opp i. Anonymkode: 8bc32...560 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mente du nå egentlig. Sender venner slike meldinger til alle eller bare deg? Sendes der til alle er det vel ikke noe å henge seg opp i. Anonymkode: 8bc32...560 Jeg er senderen, og jeg sendte til en hel bøtteballett! Hvorfor? Jo for å hjelpe alle å følge med i virrvarret av restriksjoner og tiltak som stadig forandres og revideres. Jeg tror ikke det er merkelig, flere andre venner gjør det samme! Jeg er hvertfall takknemlig om venner oppdaterer meg på ting som forandres! Anonymkode: f8472...d43 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Om du stadig får slikt så ser det vek ikke ut som du følger opp retningslinjer? Spør direkte hva avsender mener du har gjort galt, og skriv at du blir lei deg? Anonymkode: 80bad...fe5 Hvorfor må man bli lei seg? Er man ikke lei seg så er man ikke lei seg. Da skal man ikke fake dette og late som at man blir krenket. Det er alt for mange som virkelig blir krenket, så vi behøver virkelig ikke at man later som i tillegg. Anonymkode: 7024b...39a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Hadde blitt dritforbanna om noen sendte meg slike meldinger, og hadde blokka dem! Er voksen og oppegående, klarer selv følge med på reglene, og setter ikke pris på å bli bombadert med slike meldinger🤬 Anonymkode: 9e196...78b 27
SpringYard Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får stadig skjermbilder og meldinger om hvordan man skal forholde seg til korona, nye retningslinjer for kommunen osv. Når jeg spør hvorfor vedkommende sender det til meg så får jeg ofte svar om at vi velger selv ,men vi hadde jo besøk da og at vi umulig kan ha holdt avstand da. Jeg må sette meg inn i reglene og at jeg ikke må tro at de voksne er i samme kohort om barna er det. Vi har ikke hatt besøk etter nye regler kom, men dagene før. Vi har ikke sett andre enn mennesker med barn i samme bhg og det gjelder hele året. Om det var blitt innstramming, så har vi sett mennesker ute. Er det greit å være korona politi? Burde jeg sende melding til folk jeg lurer på bryter reglene? Eller skal man bare ha tillit til at mennesker holder reglene? Jeg ønsker gjerne holde reglene og synes det er synd å få sånne meldinger. Vi har ikke ET sett besteforeldrene vi kan se ,men vi ser ikke noen utenfor det som er anbefalt eller bryter reglene. Anonymkode: 6c287...642 Vedkommende sender nok slike meldinger/oppdateringer til ‘hele’ vennelisten sin. Reglene endrer seg raskt nå for tiden og det er ikke alltid like lett for alle å holde følge. venninnen din mener nok ikke noe vondt med det, og det er nok ikke ment direkte til deg, men til folk generelt, som en opplysning. Hvorfor tar du deg så nær av det? Av erfaring så tar folk seg nær av ting som de føler seg truffet av. Om du føler at du er opplyst om regler osv, så er det jo bare å overse meldingen 🤷🏻♀️ Verre er det ikke! Om du irriterer deg over slike småting, så må man ha et fryktelig slitsomt liv. vedkommende ønsker deg nok bare alt vel. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er senderen, og jeg sendte til en hel bøtteballett! Hvorfor? Jo for å hjelpe alle å følge med i virrvarret av restriksjoner og tiltak som stadig forandres og revideres. Jeg tror ikke det er merkelig, flere andre venner gjør det samme! Jeg er hvertfall takknemlig om venner oppdaterer meg på ting som forandres! Anonymkode: f8472...d43 Så du går ut fra at andre er så lite begavede at de ikke klarer å oppdatere seg selv? Eller er mange i bekjentskapskretsen din kanskje analfabeter? Anonymkode: bec69...02f 32
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er senderen, og jeg sendte til en hel bøtteballett! Hvorfor? Jo for å hjelpe alle å følge med i virrvarret av restriksjoner og tiltak som stadig forandres og revideres. Jeg tror ikke det er merkelig, flere andre venner gjør det samme! Jeg er hvertfall takknemlig om venner oppdaterer meg på ting som forandres! Anonymkode: f8472...d43 Hvorfor tror du at de ikke klarer å oppdatere seg selv på lik linje som deg? Siden reglene endres hele tiden må det jo bli veldig mange meldinger etter hvert. Det høres utrolig slitsomt ut. Normalt oppegående mennesker følger jo med på nyhetene i stedet. Jeg hadde selvsagt blokkert deg. Anonymkode: 76566...45b 33
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 SpringYard skrev (5 timer siden): Vedkommende sender nok slike meldinger/oppdateringer til ‘hele’ vennelisten sin. Reglene endrer seg raskt nå for tiden og det er ikke alltid like lett for alle å holde følge. venninnen din mener nok ikke noe vondt med det, og det er nok ikke ment direkte til deg, men til folk generelt, som en opplysning. Hvorfor tar du deg så nær av det? Av erfaring så tar folk seg nær av ting som de føler seg truffet av. Om du føler at du er opplyst om regler osv, så er det jo bare å overse meldingen 🤷🏻♀️ Verre er det ikke! Om du irriterer deg over slike småting, så må man ha et fryktelig slitsomt liv. vedkommende ønsker deg nok bare alt vel. Leser du innlegget du svarer på da? Ts føler jo seg truffet fordi hun får beskjed om at de umulig kan ha opprettholdt smittevernsregler i besøkene sine. Det er jo en ganske direkte beskjed. Anonymkode: 76566...45b 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Litt sjokka over at du faktisk er her inne og fant ut at jeg skrev dette? Jeg føler meg iallefall stadig pirket på og når noen sier "de fleste er jo nøye på dette nå" , eller "du har misforstått når du tror de voksne er i kohort selv om barna er det", eller "dere holdt umulig en meter regel 😂😂" så er jo det også å antyde at jeg ikke holder reglene? Vi har ikke hatt besøk etter det med rødt nivå igjen, selv om vi egentlig skulle det. Man kan ha fem gjester,men det har vi ikke hatt fordi vi heller har møtt folk ute. Jeg føler meg stressa om jeg legger ut et bilde fra et besøk eller en tur , fordi jeg føler vi har gjort noe ulovlig. Man er jo venner og har jo tillit. Anonymkode: 6c287...642 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 Bare å blokkere sånne folk. Spam gidder jeg ikke. Anonymkode: 79c36...ff4 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Jeg sier det her også, at jeg henger ingen ut. Jeg spør fordi jeg faktisk lurer på om andre får sånne meldinger,for da er det vel greit. Anonymkode: 6c287...642
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 Og jeg deler det her ,fordi jeg ikke ønsker dele det med folk som kjenner deg og kan mene sitt om ditt eller datt, er jo derfor man har et forum. Folk skriver jo enda verre ting her enn å søke råd? Anonymkode: 6c287...642 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg sier det her også, at jeg henger ingen ut. Jeg spør fordi jeg faktisk lurer på om andre får sånne meldinger,for da er det vel greit. Anonymkode: 6c287...642 Nei, jeg får ingen slike meldinger, og har heller ikke hørt om noen som får det. Alle bekjente går ut fra at man klarer å søke informasjon om dette selv, da samtlige er oppegående voksne mennesker med utmerket kognitivt funksjonsnivå og god leseforståelse og gode leseferdigheter. Anonymkode: bec69...02f 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg får ingen slike meldinger, og har heller ikke hørt om noen som får det. Alle bekjente går ut fra at man klarer å søke informasjon om dette selv, da samtlige er oppegående voksne mennesker med utmerket kognitivt funksjonsnivå og god leseforståelse og gode leseferdigheter. Anonymkode: bec69...02f Takk for svar. Jeg tror bare vedkommende er ganske lei Corona,og det forstår jeg,men... Anonymkode: 6c287...642 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå