Gå til innhold

Fått tilbake smake-luktesansen etter covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen av dere har fått gradvis eller 100% smake-luktesansen etter covid -19? Jeg har heldigvis fått luktesansen tilbake 😅 men smakssansen er veldig av og på, men har tatt en prat med fastlegen og hun sier at den skal komme tilbake, så det ekke noe stress! Men jeg vil gjerne vite om noen av dere hat fått det tilbake veldig rask etter covid eller tok d måneder? 🤔

håper noen kan svare på spm mitt🥱

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble helt normal igjen etter ca en måned☺️

Skrevet (endret)
Ukjent. skrev (25 minutter siden):

Ukjent. skrev (25 minutter siden):

Takk for svaret 😊 tok du noe medisiner, eller drukket du ingefær te eller no, eller kom den av seg selv? Har så lyst til å vite om det er noe man kan ta for å bli bedre eller kommer den av seg selv? 

Endret av Anyn
Skrevet
Anyn skrev (Akkurat nå):

Nei, ingenting, det kom helt av seg selv. Kjenner flere som har opplevd det samme. Smak og lukt var borte en stund også kom det tilbake igjen. 

Skrevet
Ukjent. skrev (50 minutter siden):

Nei, ingenting, det kom helt av seg selv. Kjenner flere som har opplevd det samme. Smak og lukt var borte en stund også kom det tilbake igjen. 

Åja, tusen takk for svaret! 🙊

Skrevet
Ukjent. skrev (På 8.3.2021 den 12.33):

Hei, beklager hvis jeg forstyrrer deg nå, men jeg lurer på om smakssansen din var også litt av/på i starten? 🤔 jeg kan se forskjell mellom søt, bitter, spicy ect,  men kan ikke smake selve maten. Føler innimellom så får jeg faktisk smak av det jeg spiser, for eks, for en uke siden så spise jeg god morgen yoghurt og da kunne jeg smake jordbær , og i dag kunne jeg smake potetgull, rundt sånn 40-50%, men etter hvert så forsvant den igjen. Har du opplevd det samme eller no lignende?☺️

Skrevet

Jeg mistet den bare delvis et par dager, så kom den tilbake. Har vært tilbake siden. 

Skrevet
Billiebi skrev (1 time siden):

Jeg mistet den bare delvis et par dager, så kom den tilbake. Har vært tilbake siden. 

Tusen takk for svaret! Kom den gradvis tilbake eller fikk du 100% tilbake med en gang? 😊

• Opprett ny...