AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Sukk jeg sliter veldig å spare hver måned pga jeg klarer ikke la være å handle klær, sminke, interiør, hudprodukter, osv. Jeg har noen tusenlapper på sparekonto og har tatt ut av kontoen flere ganger. Jeg er uføretrygd så har ikke god råd akkuratt heller. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette her. Noen som vet? Er forresten 40 år og burde ha vett. Anonymkode: 902b4...61e
Nåleputa Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Får du til å snu om hjernen at du må bruke opp det du har før du handler nytt?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Pålegg deg selv å vente i 3 dager hver gang du får lyst til å kjøpe noe. Anonymkode: 66cfa...979 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Ha også sparekontoen i en bank hvor du ikke har noen konto med bankkort. Anonymkode: 66cfa...979 1
MarianneE Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pålegg deg selv å vente i 3 dager hver gang du får lyst til å kjøpe noe. Anonymkode: 66cfa...979 Det er lurt, vent ihvertfall til over natta: Er det like fristende da? Men om du handler så mye så må det jo bli veldig fult i skuffer og skap? Jeg ryddet i badeskapet i august og siden 1. September har jeg ikke kjøpt meg noe kosmetikk/ hudpleie/ parfyme.. Jeg skal virkelig sørge for å bruke opp det jeg har først. Det merkes på lommeboka...
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Du må lære deg til å vente når du ser noe du vil ha. Impulskontrollen må trenes opp. Når du ser noe du vil ha så må du ta et tak i deg selv å vente, helst over natta. Jeg avventer alltid minst et døgn før jeg kjøper noe jeg ser at jeg vil ha, å før jeg kjøper det ser jeg at de pengene som står på brukskonto er nok til å dekke både tingen OG resten av utgiftene jeg vet kommer den mnd. Om det er noe som koster mer så sparer jeg rett og slett, jeg unngår å ta fra den faste sparekontoen med mindre det er noe høyst nødvendig (hvis vaskemaskinen ryker feks). du kan evt ha en sløsekonto, en sparekonto hvor du setter av litt hver mnd som kan brukes på dill. Anonymkode: 3a4e1...b8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå