Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mannen min gjerrig? Har vært gift med han i noen år og er redd jeg har blitt blind på hans mangler. Han er en flott fyr, men jeg er litt lei av å passe på kronene. 

For å komme med noen eksempler:

Vi inviterte familien min på pizza, ble ikke hjemmelaget av ulike årsaker så han måtte kjøpe 3 pizzaer fra en fastfood restaurant og han stressa med å kjøpe cola, han spurte om vi kunne servere vann istedet, siden det blir dyrt med cola i tillegg. Etter pizza kjøpet begynte han å sutre over prisen. Det skal sies at vi er hos foreldrene mine ca en gang i uka og spiser middag der, så det skulle bare mangle at vi ba dem på middag i ny og ne. 

Han nekter å kjøre til foreldrene mine i ukedagene+lørdag, eller la meg kjøre dit fordi det koster penger å parkere der. Foreslår jeg at vi tar oss en kort tur der, begynner han å gnåle om de pengene han må betale i parkering. Noen ganger tar jeg bilen og gir faen, men da må jeg belage meg på et surt fjes. Vi måtte sende barna hos foreldrene mine på en tirsdag og parkere bilen der, han var så stressa for å være der til kl 16.00 presis for å slippe å betale og for å rekke å ta plassen før noen andre tok den. 

Hele lønna mi går på felleskontoen og han lager et stort nummer hvis jeg sparer et par kroner i måneden, alt skal i felleskassa. Jeg har spart barnetrygden og et par lapper her og der, intet mer. 

Jeg får ikke kjøpe møbler, feks trenger vi ny sofa og nytt bord fordi glasset på bordet ble knust (den kasta vi) og sofaen er slitt, han sier at vi har andre prioriteringer. 

Jeg skal til tannlegen og må betale ca 4000 for en tann, han sa at helsa mi er viktig og det viktigste nå er at vi ikke prioriterer noe som helst, kun tennene mine, det er veldig søtt men jeg føler meg kvelt frem til tannlegetimen. 

Jeg får sjeldent gaver, og med gaver mener jeg blomster eller noe enkelt, her om dagen fikk jeg blomster som snart skulle daue, hadde dem i vasen og de visna etter to dager.

Hver bidige måned må vi snakke om prioriteringer, etter å ha tatt en runde med hva som må prioriteres så må vi en liten runde innom finn.no først og sjekke om vi kan få tingen billigere. Jeg elsker finn.no, men når jeg summer hans "gjerrighet" blir jeg irritert. 

Han sjekker kontoen når jeg kjøper ting og kan kommentere klær-kjøp. Mat er ok, han liker gode råvarer og sunn ordentlig mat, gudskjelov, men klær skal jeg helst kjøpe bare hvis jeg trenger de, ikke fordi jeg vil kle meg pent. 

Vi tjener bra nok begge to, vi bor i et ok hus og har mat på bordet, så føler ikke jeg har rett til å klage, egentlig. 

Så spørsmålet er, er han gjerrig eller er det normalt? Dere andre gifte damer, hvordan har dere det? 

Anonymkode: 8957f...59b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerrig. Dump han så fort ungene har blitt store. Du trenger ikke sånn mann senere. 

• Liker 13
Skrevet

Vi har en fordeling av utgifter i forhold til at han tjener mer enn meg, og vi sparer sammen. Å så har vi en slump "lommepenger" hver. Men vi unner jo hverandre ekstra en gang i blandt, om han skal ut med gutta eller jeg skal på vinkveld så kan vi flotte oss litt. 

For å være ærlig, ja jeg synes mannen din er gjerrig og veldig kontrollerende. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Han virker litt gjerrig.

Men det kommer nok av frykt. 

Kan dere snakke litt om frykten hans?

Du må jo kunne unne deg litt nye klær innimellom. Det er en glede i livet for oss kvinner.

Anonymkode: cd48c...84b

• Liker 3
Skrevet

Men hvis dere har grei inntekt, hvor havner alle de ekstra pengene han "sparer"?

For hvis dere går i null, så forstår jeg han jo. Da har dere ikke råd til å sløse. Men hvis dere sitter med et stort overskudd hver måned, da er han jo litt gjerrig...

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det han som bestemmer? 

Anonymkode: 0ea51...318

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg får sjeldent gaver, og med gaver mener jeg blomster eller noe enkelt, her om dagen fikk jeg blomster som snart skulle daue, hadde dem i vasen og de visna etter to dager.

Hahaha 😂😂

Gjerrig, mja.. Høres mer sparsommelig ut. Vi er også sånn her - men vi er to om det.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge dere ikke har dårlig økonomi så er han gjerrig. Jeg tror mye løser seg for dere hvis dere prioriterer det slik at dere kan ha en lik sum i mnd hver i lommepenger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han virker litt gjerrig.

Men det kommer nok av frykt. 

Kan dere snakke litt om frykten hans?

Du må jo kunne unne deg litt nye klær innimellom. Det er en glede i livet for oss kvinner.

Anonymkode: cd48c...84b

Kjøper klær innimellom, men da velger jeg billigst og på salg. Hvis jeg tar det opp så sier han at han tenker på oss som familie og vil spare mest mulig for at vi skal få bedre fremtid sammen. Jeg forstår, han bruker ikke penger på seg selv, egentlig, men jeg føler meg helt kvalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tjener dere? Hvor mye lån har dere og utgifter ellers og hvor mange barn?

Anonymkode: 8c21f...497

AnonymBruker
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (4 minutter siden):

Men hvis dere har grei inntekt, hvor havner alle de ekstra pengene han "sparer"?

For hvis dere går i null, så forstår jeg han jo. Da har dere ikke råd til å sløse. Men hvis dere sitter med et stort overskudd hver måned, da er han jo litt gjerrig...

Han sparer til en større bolig for oss, så de pengene skal liksom på fremtidig bolig. MEN det er egentlig bullshit fordi selv som kjærester var han sånn, uten barn eller prioriteringer eller noe som helst. Tror det ligger i blodet. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en felles konto for utgifter, ikke betal inn alt dere har på samme konto. 

Han virker litt gjerrig ja......

Og gubben satt i kveldinga og koste seg med skjellinga,
Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire, kroner fem, kroner seks, kroner syv, kroner åtte, kroner ni,
Og det er rimelig .Han kunne ha det trivelig
Når'n telte på nytt, og på nytt og på nytt en sekk med penger i.
Ja de penga, ja de penga er til bekymring for fattig og for rik.
Han tette alle nøkkelhøl og stable på ei spekefjøl
Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire, kroner fem, kroner seks, kroner syv, kroner åtte, kroner ni.
Og han var hard som stål og kjøpte aldri fisk hell kål
Men stappe i sekker og dyner og puter og sydd att med ei nål.
Han sløyfe gryn i vellinga og la i vei med tellinga
Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire, kroner fem, kroner seks, kroner syv, kroner åtte, kroner ni.
Og han vart tynn å sjå som firedøbbel snelletråd
Så'n krøyp inn i sprekken i sparabørsa med underboksa på
Da sola stod bak åsen opp han drømte at'n la i hop
Og da han vakne att, han telte så han skalv og skvatt
For å sjå om det stemte på kroner og øre med det han fikk i natt.
Men gubben han fikk hjertesting da'n itte fant en tiøring
Som'n la i en hatt me' han satt der i natt for han skulle betale litt kommuneskatt
Men akk så endte visa slik ho alltid gjør på jorderik
Med prest og med klokker og granbar og blommer
Og bord og fir'toms spik

Anonymkode: b82d2...11c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye tjener dere? Hvor mye lån har dere og utgifter ellers og hvor mange barn?

Anonymkode: 8c21f...497

2 barn. 600k jeg og 750k han. Vi ligger i pluss hver mnd, sparer mellom 10-15 tusen. Men det er alltid noe, denne gangen må vi spare pga vi vil kjøpe større hus, når vi var kjærester var det noe annet.. Det kommer nye ting hele tiden som må unnskylde hans gjerrighet.

• Liker 1
Skrevet

Dere må jo bli enige om felles økonomi. 

Ha en samtale om felles inntekt, utgifter, sparing og forbruk. Dette er noe dere skal være enige om. 

Å gnåle om cola og parkering hos foreldrene dine er ekstremt lite sjarmerende og virkelig gjerrig, ja. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ja han er gjerrig ikke noe annet å si på det. Vil du leve sånn videre med han da?

Anonymkode: 36482...e74

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke finne deg i at all din lønn går inn på fellesen, og så skal han følge med på hva du unner deg av klær osv. Dere må bli enige om hva dere skal spare felles, og egentlig bør du spare litt på egenhånd også. Men ut over det så må du få leve ditt liv med DINE penger. Dere må ta en prat om dette. 

Anonymkode: bdd54...c82

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad jeg er singel og kan bestemme over mine egne penger.

Anonymkode: d6fe0...569

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er en kontrollerende fjott!!!!

Anonymkode: 90651...115

• Liker 8
Skrevet

Han er ikke bare gjerrig, han lurer deg! Din lønn går til fellesen og hans til fremtid hus sparing?!  Dette må du ikke finne deg i.

Jeg ville revurdert hele forholdet og ihvertfall avsluttet felles økonomi fra og med i dag. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er så glad jeg er singel og kan bestemme over mine egne penger.

Anonymkode: d6fe0...569

Ja, jenta mi. Vær glad for det. Eller finn deg en som ikke stresser over to flasker cola og parkeringspenger. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...