AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har dill, kruspersille, basilikum plante og gressløk. De har alle stått i vann nederst i potten. Nå ser det ut som at dill og basilikum er døde. De henger og bladene er henger og har skiftet farge. Kruspersille henger også litt. Det er kun gressløken som ser grei ut. Er det noe jeg kan gjøre nå med dem for å få de til å overleve? Skal de stå med plasten rundt potten. Det står at jeg skal vanne de nedenfra og jeg har tatt vann i potten sånn at de har fått vann. Er det noe jeg gjør galt? Jeg har ikke grønne fingre. Bør jeg putte de i kjøleskapet? Anonymkode: 634ff...056
Gjest Tamsi Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Lurer på det samme! Uansett hvilke jeg kjøper så klapper de fullstendig sammen iløpet av dag 2. Selv om jeg gjør akkurat som det står på pakken. Har prøvd å vanne mer, vanne mindre, direkte sollys, kjøleskap, kjøkkenbenk, det spiller ingen rolle. Skjønner ikke at det går an å visne så fort.
Zienna Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Sånn er det bare med de urtene du kjøper på butikken. De er ikke laget for å vare, men for hurtigkonsum. Men prøv å klippe planten helt ned når du har brukt det grønne, og plant så i en større potte med ny jord. Det gjorde jeg da det var såpass temperatur ute at jeg kunne sette pottene i sola på terrassen. Gikk veldig fint med persille, i hvert fall. 1
Tvist Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Urter trenger sol og de du kjøper på butikken er plantet for tett. Om du vil de skal leve kan du prøve å gi de bedre plass og sol. Det beste er nok å klippe av urtene og fryse dem til senere bruk. Så kan du plante dine egne når været er litt varmere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå