AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Reglene for når vi kan ta ut ferie på jobb, har endret seg, (fra å tidligere ha hatt fleksibilitet til å måtte ta ut i fellesferien), og siden dette absolutt ikke passer meg, ser jeg ingen annen utvei enn å søke ny jobb. Jeg liker jobben veldig godt, har ikke lyst til å slutte, og har ikke blitt sagt opp. Får klump i magen av tristhet når jeg nå skal søke på en utlyst jobb. Veldig rar situasjon. Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Snakk med sjefen din? Anonymkode: 7c0a1...293
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Reglene for når vi kan ta ut ferie på jobb, har endret seg, (fra å tidligere ha hatt fleksibilitet til å måtte ta ut i fellesferien), og siden dette absolutt ikke passer meg, ser jeg ingen annen utvei enn å søke ny jobb. Jeg liker jobben veldig godt, har ikke lyst til å slutte, og har ikke blitt sagt opp. Får klump i magen av tristhet når jeg nå skal søke på en utlyst jobb. Veldig rar situasjon. Anonymkode: 4cead...36d OK. Lykke til Anonymkode: 368fb...14a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med sjefen din? Anonymkode: 7c0a1...293 Har prøvd, sagt at jeg med tungt hjerte ser meg nødt til å prøve å finne en annen jobb. Håpet han skulle se/skjønne hvor trofast jeg er til den jobben og hvor mye den betyr for meg. Men nei. Fikk bare et typ "trist å høre" tilbake. Trodde trofaste og dedikerte medarbeidere var gull verdt, men ser ikke slik ut. Har jobbet der i snart 6 år. Vet jeg er godt likt der og trives selv veldig godt. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har prøvd, sagt at jeg med tungt hjerte ser meg nødt til å prøve å finne en annen jobb. Håpet han skulle se/skjønne hvor trofast jeg er til den jobben og hvor mye den betyr for meg. Men nei. Fikk bare et typ "trist å høre" tilbake. Trodde trofaste og dedikerte medarbeidere var gull verdt, men ser ikke slik ut. Har jobbet der i snart 6 år. Vet jeg er godt likt der og trives selv veldig godt. TS Anonymkode: 4cead...36d Hva tenkte du han skulle gjøre da? Se bort ifra den nye regelen for å beholde deg? Du er ikke uerstattelig, og dette skjer når man har krav til jobben slik som når man vil ha ferieavvikling. Anonymkode: eadee...822 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Tror ikke du er en perfekt ansatt. Du har prøvet å true sjefen med oppsigelse. Og nå virker du til å revurdere det Anonymkode: 4fef1...d04 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har prøvd, sagt at jeg med tungt hjerte ser meg nødt til å prøve å finne en annen jobb. Håpet han skulle se/skjønne hvor trofast jeg er til den jobben og hvor mye den betyr for meg. Men nei. Fikk bare et typ "trist å høre" tilbake. Trodde trofaste og dedikerte medarbeidere var gull verdt, men ser ikke slik ut. Har jobbet der i snart 6 år. Vet jeg er godt likt der og trives selv veldig godt. TS Anonymkode: 4cead...36d Beklager å si det, men i arbeidslivet er ansatte "ingenting". Det er potetsekker som lett kan erstattes. Veldig få, om noen, er mye verdt. Det er den brutale sannhet. Men du har fått svaret ditt, så det blir jo opp til deg. Enten må du godta feriesituasjonen eller så må du finne deg noe annet. Husk, at ofte så er miljøforandringer også godt. Nye utfordringer, nye relasjoner og nye rutiner. Kanskje finner du noe som er bedre og bedre betalt, selv om du kanskje ikke ser det nå? Anonymkode: 368fb...14a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Hvorfor kan du ikke ta ut ferie i fellesferien? Med mindre du har en veldig god grunn, fremstår du ikke særlig motivert for jobben når du lar ferieønsker komme foran. Hadde skjønt det hvis du måtte ha ferie i fellesferien pga f.eks. små barn, men omvendt virker litt rart? Anonymkode: a546d...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror ikke du er en perfekt ansatt. Du har prøvet å true sjefen med oppsigelse. Og nå virker du til å revurdere det Anonymkode: 4fef1...d04 Har jeg truet med oppsigelse? Det jeg skrev var sannheten. Jeg håpet det i tillegg kunne virke som en indirekte måte å åpne opp en dialog på, finne en løsning som passet begge parter. Men nei. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva tenkte du han skulle gjøre da? Se bort ifra den nye regelen for å beholde deg? Du er ikke uerstattelig, og dette skjer når man har krav til jobben slik som når man vil ha ferieavvikling. Anonymkode: eadee...822 Den nye reglen lagde han plutselig, og den ser ut til å kun gjelde meg, ikke mine kollegaer. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den nye reglen lagde han plutselig, og den ser ut til å kun gjelde meg, ikke mine kollegaer. TS Anonymkode: 4cead...36d Hvordan vet du det? Vil du ha en slik leder uansett da? Anonymkode: eadee...822 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den nye reglen lagde han plutselig, og den ser ut til å kun gjelde meg, ikke mine kollegaer. TS Anonymkode: 4cead...36d Er det slik at du har pleid å ta ut ferie i perioder som er travle i jobben? I min jobb er det ingen formell regel om når vi kan ta ferie, men mye å gjøre hele året unntatt juli, så da er det jo ønskelig at man tar ferie da. Anonymkode: a546d...b0e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Når han har egne regler for deg, og ikke de andre høres det ut som at han ikke deler ditt syn på at du er en mønsteransatt.. Så dette kanskje er et forsøk på å få deg ut. Det er jo fryktelig vanskelig å si opp folk som møter inn og ikke gjør tydelige feil.. så noen sjefer forsøker å løse dette med å gjøre arbeidsdagen umulig for den ansatte Anonymkode: 0b386...551 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Beklager å si det, men i arbeidslivet er ansatte "ingenting". Det er potetsekker som lett kan erstattes. Veldig få, om noen, er mye verdt. Det er den brutale sannhet. Men du har fått svaret ditt, så det blir jo opp til deg. Enten må du godta feriesituasjonen eller så må du finne deg noe annet. Husk, at ofte så er miljøforandringer også godt. Nye utfordringer, nye relasjoner og nye rutiner. Kanskje finner du noe som er bedre og bedre betalt, selv om du kanskje ikke ser det nå? Anonymkode: 368fb...14a Tror det du sier er sant, dessverre, bare trodde ikke det var slik i dette firmaet, så ble skuffa (og overrasket) over hvordan det hele har blitt behandlet. Vi er et lite, sammensveiset firma på 15 stk, der alle har jobbet der i mange år år og er dedikerte til jobben, og arbeidsmiljøet er veldig godt. Har også tidligere fått beskjed av sjefen at jeg har en viktig stilling i firmaet. Nå skal det sies at sjefen har utpreget dårlige sosiale antenner - noen flere enes om - , og absolutt ikke et sjefsemne (han fikk vel nærmest jobben fordi det ikke var noen andre kandidater), og tidligere (veldig godt likt) sjef var på forhånd bekymret for hvordan det skulle gå med han nye bak rattet. Så jeg er også redd denne situasjonen har oppstått pga e inkompetent sjef som ikke klarer å deale med sånne situasjoner. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når han har egne regler for deg, og ikke de andre høres det ut som at han ikke deler ditt syn på at du er en mønsteransatt.. Så dette kanskje er et forsøk på å få deg ut. Det er jo fryktelig vanskelig å si opp folk som møter inn og ikke gjør tydelige feil.. så noen sjefer forsøker å løse dette med å gjøre arbeidsdagen umulig for den ansatte Anonymkode: 0b386...551 Jepp. Hvis dette stemmer så høres det ut som et forsøk på utpressing. Anonymkode: 368fb...14a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan vet du det? Vil du ha en slik leder uansett da? Anonymkode: eadee...822 For flere av de andre også har pleid å ta ut flere uker sammenhengende ferie andre deler av året tidligere, og jeg kan aldri tro at de uten videre har akseptert denne plutselige og strikte endringen. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det du sier er sant, dessverre, bare trodde ikke det var slik i dette firmaet, så ble skuffa (og overrasket) over hvordan det hele har blitt behandlet. Vi er et lite, sammensveiset firma på 15 stk, der alle har jobbet der i mange år år og er dedikerte til jobben, og arbeidsmiljøet er veldig godt. Har også tidligere fått beskjed av sjefen at jeg har en viktig stilling i firmaet. Nå skal det sies at sjefen har utpreget dårlige sosiale antenner - noen flere enes om - , og absolutt ikke et sjefsemne (han fikk vel nærmest jobben fordi det ikke var noen andre kandidater), og tidligere (veldig godt likt) sjef var på forhånd bekymret for hvordan det skulle gå med han nye bak rattet. Så jeg er også redd denne situasjonen har oppstått pga e inkompetent sjef som ikke klarer å deale med sånne situasjoner. TS Anonymkode: 4cead...36d Mulig det, men vær nå obs på at denne sjefen kanskje gjør innstøt nå for å få deg bort fra stillingen? Det høres merkverdig ut at disse feriereglene gjelder kun deg. Inkompetanse er et gedigent problem blant ledere i dag, og kombinerer du det med urettferdig behandling og ignoranse, så tenker jeg at du kanskje har gått av å rømme derifra så fort som mulig. Dette kan være starten på noe vondt for deg hvis du kjemper imot. Anonymkode: 368fb...14a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når han har egne regler for deg, og ikke de andre høres det ut som at han ikke deler ditt syn på at du er en mønsteransatt.. Så dette kanskje er et forsøk på å få deg ut. Det er jo fryktelig vanskelig å si opp folk som møter inn og ikke gjør tydelige feil.. så noen sjefer forsøker å løse dette med å gjøre arbeidsdagen umulig for den ansatte Anonymkode: 0b386...551 Ja, jeg synes også det virker slik. At han visste at denne nye regelen kom jeg ikke til å kunne godta. Selv om jeg tviler litt på at han har såpass intelligens til dette opplegget. Jeg er bare skuffa over hvordan jeg blir behandlet. TS Anonymkode: 4cead...36d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #19 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg synes også det virker slik. At han visste at denne nye regelen kom jeg ikke til å kunne godta. Selv om jeg tviler litt på at han har såpass intelligens til dette opplegget. Jeg er bare skuffa over hvordan jeg blir behandlet. TS Anonymkode: 4cead...36d Dagens tips: Ikke undervurder en idiot, for hen kan finne på hva som helst! Anonymkode: 368fb...14a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 21.36): For flere av de andre også har pleid å ta ut flere uker sammenhengende ferie andre deler av året tidligere, og jeg kan aldri tro at de uten videre har akseptert denne plutselige og strikte endringen. TS Anonymkode: 4cead...36d Hvorfor snakker du ikke med kollegene dine? Dere er såpass få at du fint kan snakke med alle 1:1 og høre om de har hørt om denne nye regelen. Anonymkode: 43c78...f54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå