Gå til innhold

Får dine barn lov til å skrike av full hals og herje rundt i bassenget i svømmehallen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i svømmehallen i dag og kom en time før stengetid, for å slippe masse folk og støyende barnefamilier.

Der tok jeg feil, for varmtvannsbassenget/ terapibassenget var ganske så fullt av barnefamilier med barn alt fra 1 års alder og til langt opp i tenårene.

Lydnivået var opp under taket og barna hylte og skrek av full hals.

Ingen foreldre hadde tydeligvis sagt til sine barn på forhånd, at når vi er i det offentlige rom så prøver vi å holde stemmen vår på et akseptabelt nivå.

Jeg la merke til et foreldrepar med en datter på 10-11 år, der faren var veldig opptatt av å leke hylekonkurranse med datteren der de skulle hyle høyest og høres ut som en gris.

Det var helt jævlig å høre på, og faren og datteren hylte høyere høyere og lo.

Både voksne og barn hoppet fra bassengkanten over hodet på oss andre og ned i vannet, foreldre og barn kastet baller frem og tilbake i bassenget, og jeg prøvde å skvise meg inn i et hjørne for å slippe å få en ball eller en fot i hodet.

Dette var på et tettsted med et par tusen innbyggere, de hadde tydeligvis ingen regler. 

Jeg bor i Bergen og i svømmehallene der tar man hensyn til hverandre når det gjelder stemmevolum, det er ikke lov å hoppe fra kanten av bassenget og heller ikke kaste baller frem og tilbake over hodet på andre.

Jeg forstår ikke at foreldre ikke bruker hodet når de er i det offentlige rom med barna.

Tror de virkelig det at alle synes det er greit å høre på skrikende barn som går bananas?

Hilsen mamma og førskolelærer

Anonymkode: e4df6...0e2

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig! Mine 3 nevøer er meget høyrøstet, tror rett og slett ikke foreldrene merker noe selv. 

Anonymkode: a5940...c1c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at barn bør lære å ta hensyn til andre. Kjenner mange foreldre som dessverre ikke kan å sette grenser for barna sine eller korrigere negativ oppførsel. Det er vel slike du har møtt på. 

Anonymkode: acc7a...de6

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Mange foreldre mister all form for folkeskikk når de får barn. 

Anonymkode: 801ab...a64

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Huff....tror enkelte foreldre rett og slett zoomer litt ut og later som at barnet ikke er deres. Har opplevd det flere ganger på toget (ikke barnevogn/familievogn) hvor barn henger over meg, sikler på godteriet sitt og gir seg faan ikke selv om jeg sier at det er på tide å få videre for jeg skal sove. Så viser det seg at det er de som sittet rett foran meg som er foreldrene til disse ungene og de gjør seg først til kjenne når ungene har mast høl i hodet på meg og jeg ber de dra en viss plass og pelle seg vekk. Først DA roper de etter de "Olemann, kom å sett deg på plassen din nå da!❤" 

🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

Anonymkode: c798d...90d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Godteriet mitt* skulle det selvfølgelig stå  , jeg skrev feil.. 

Skrevet

Enkelt: Nei! Man oppfører seg når man er i et offentlig rom. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke latt barnet mitt gjøre. Når han er eldre hvertfall. Nå er han 1 år og forstår ikke helt enda, så nå utforsker han naturligvis stemmenivåer! Men å dra han med i en svømmehall full av andre familier nå i koronatider er uansett uaktuelt! 

Anonymkode: 34cc3...abf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Huff....tror enkelte foreldre rett og slett zoomer litt ut og later som at barnet ikke er deres. Har opplevd det flere ganger på toget (ikke barnevogn/familievogn) hvor barn henger over meg, sikler på godteriet sitt og gir seg faan ikke selv om jeg sier at det er på tide å få videre for jeg skal sove. Så viser det seg at det er de som sittet rett foran meg som er foreldrene til disse ungene og de gjør seg først til kjenne når ungene har mast høl i hodet på meg og jeg ber de dra en viss plass og pelle seg vekk. Først DA roper de etter de "Olemann, kom å sett deg på plassen din nå da!❤" 

🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

Klassisk. Forstår at det kan være vanskelig å holde barn i ro på reiser, men noen foreldre ser ikke ut til å forsøke engang. 

Anonymkode: 801ab...a64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som en del foreldre tror at de ikke behøver å gjøre en jobb med ungene sine, det er de som skal lære dem folkeskikk. Unger kan ikke dette av seg selv.

Anonymkode: 24ecf...4cc

• Liker 7
Skrevet

Min eldste er en meeeeget høylytt gutt, altså ørene og hjernen blør 😳😆 men ikke faen om han får holde på som han vil verken med lyd nivået eller aktivitets nivået... 

Men oppdragelse er et fy fy ord hos de fleste virker det som 😵😵

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å hyle som griser akkurat 😅😂 Men man drar jo ikke på svømmehallen for å svømme pent frem og tilbake når man er typ 5 år heller. Eller venninnegjengen på 14 år. Er det lov å hoppe så hopper de jo og ler og har det morsomt. 
Men det finnes jo så klart en mellomting av barn som har det morsomt og helt kaos 😅 

Anonymkode: b2bd7...aa3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men jeg tenker at det er klart barn er høylytte i svømmehall. De er gira over å være der. Ville aldri forventet at det skulle være stille der. 

Anonymkode: 93987...137

• Liker 12
Skrevet

Det må man bare tåle.

Hvis man ikke takler å høre at barn hyler og har det gøy er det en dårlig idé å dra på svømmebasseng. Jeg har aldri irritert meg over det. Det er bare lyden av svømmebasseng. 

Mine barn var forresten rolige, men noen har lopper i blodet. Det handler ikke om oppdragelse. Man kan kjefte til man blir blå, uten at det gjør noen forskjell. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Litt må man tåle i en svømmehall, men mine barn får ikke lov å oppføre seg som apekatter og skrike og herje rundt helt uten begrensing. Men det er lov å hoppe fra kanten her jeg bor, så de får lov til det, men ikke over hodene til andre. De må vente til det er klart og trygt å hoppe, og jeg oppfordrer også til å bruke stupebrettet. De får lov til å plaske, herje og sprute også i bassenget; det er barn, og akkurat i vann synes jeg de skal få lov til å herje litt. Men jeg sier alltid fra hvis de med vilje spruter ned andre rundt seg og jeg sier i fra hvis de løper rundt og hyler og skriker. 

Anonymkode: 10b8d...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har ikke jeg barn, men jeg tenker at det er klart barn er høylytte i svømmehall. De er gira over å være der. Ville aldri forventet at det skulle være stille der. 

Anonymkode: 93987...137

Jeg mener selvfølgelig ikke det skal være stille og det er det jo aldri i svømmehallen, men hvis alle barn uansett alder, skal hyle og skrik av full hals og herje rundt i bassenget uten begrensninger, blir det ganske slitsomt for oss andre.

Ts

Anonymkode: e4df6...0e2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at støy fra barn er noe man faktisk må tåle. De skriker jo av glede, og uansett nivå så er det hyggelig at de har det gøy. De kjipeste voksne var alltid de som hysjet og ødela moroa. 

Anonymkode: db741...d96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke svømmehallen her så populær i ukedagene. Men har opplevd flere ganger at foreldrene ikke bryr seg om hva ungen driver med. 

Opplevde for litt siden far med 4 barn, sannsynligvis var ikke alle han sine, men han hadde de med seg. Men alle 4 barna var ufyselige og "eide" svømmehallen med ballkasting og herjing. Ikke lett å komme unna da de var bajasser over alt. Jeg syntes ikke det er greit å få en ball i hode, eller andre badeleker kastet på meg.. Toppet seg da to av jentene sto i dusjen å diskuterte kroppen min når jeg dusja. De var rundt 8 år. Hadde mest lyst til å rive opp far av vannet og be han til helvette passe på unga sine. Men jeg valgte å dra.

Anonymkode: 324f1...5a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle blir vel "glad" når de får være kongen på haugen.

Anonymkode: 9e47f...648

AnonymBruker
Skrevet

At unger leker og herjer når de bader tenker jeg at vi må tolerere. Her i byen på den største offentlige badehallen har de et område som kun er for de som svømmer. Et område er satt av til de som vil leke, de har blant annet leke matter ungene hopper fra. De har et lite varmt basseng som er til de minste. 

Anonymkode: 41f62...498

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...