Gå til innhold

Hva gjør dere for å stå imot søtsug?

MiominMio

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg er streng med å ikke kjøpe smågodt/kaker/sjokolade så smaker etterhvert druer og bananer, bær og tørket frukt, lett kakao, light gele, yoghurt uten sukker osv veldig søtt. Nå er det mer enn søtt nok, før syntes jeg det var litt tamt. Så fort jeg skeier ut for mye med sukker så kommer søtsuget tilbake igjen. Men det tar bare noen dager med avvenning til, så er det greit. Synes de som sammenligner sukker med heroin omtrent og mener at man må kutte ut alt, inkludert light produkter, tar litt vel av, men det er en liten sannhet i det også. 

Anonymkode: 235a6...635

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kuttet ut alt, også i helg. 

Ellers bestod hver dag i å ha lyst på søtt, eller spise søtt. Jeg er rett og slett en person som ikke tåler moderasjon når det gjelder sjokolade. 

Det føles veldig befriende. Å aldri kjenne på behovet etter noe søtt. Vil virkelig ikke tilbake til slik det var før. Trodde jeg ville savne "kosen", men slik er det på ingen måte, tenker aldri over det som et savn, og kan se en hel film en fredag kveld uten å tenke på snop et sekund. 

Anonymkode: 89d1b...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte også kutte det helt ut, så avtok suget etter en stund. En liten uke kanskje.

Nå skjer det sjelden at jeg får ordentlig sug, men det kan skje. For meg nytter det ikke å prøve å erstatte sjokolade/godteri med frukt, nøtter, kakao osv, så det har jeg sluttet med. Når det står på så tenker jeg litt på det som narkomane som er på avrusning. Ja, det er fryktelig ubehagelig. Ja, jeg synes ordentlig synd på meg selv som ikke unner meg sjokolade. Jeg kan godt velte meg i selvmedlidenhet, og nesten oppføre meg som et sint dyr i bur. Det nytter ikke å late som det ikke er der, eller distrahere meg selv. Men så går det over, og jeg blir stolt av å ha stått imot. 

Anonymkode: 2a872...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok proteiner! Glass med fun... vanskelig da !

Anonymkode: 78321...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får alltid et sug om kvelden, prøver å unngå mat for sent så da blir det sukkerfri gele med vaniljesaus uten tilsatt sukker 😋 har ikke noe mål om å aldri spise noe søtt, så gele syns jeg er helt innafor å ha stående 😋 

Anonymkode: 385c8...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...