MiominMio Skrevet 7. mars 2021 #1 Del Skrevet 7. mars 2021 Alle tips mottas med stor takk. Jeg er ille for tiden og vel det startet vel i løpet av Korona og hjemme kontor. Det er ikke snakk om å slanke seg her, men å kunne stå imot dette hersens søtsuget ukedagene i hvertfall Så alle tips mottas med stor takk 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Del Skrevet 7. mars 2021 Spiser kun til måltider, har kuttet alt tilsatt sukker og ultraprosessert mat. Først da ble jeg virkelig kvitt søtsuget. Litt innimellom holdt det bare gående. Anonymkode: e278e...e24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 7. mars 2021 #3 Del Skrevet 7. mars 2021 Drikker fun light! Ikke supersunt men har hvertfall ingen kalorier. Samme med sukkerfrie pastiller og sånt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Del Skrevet 7. mars 2021 Keto. Har ikke kjent noe videre søtsug siden nyttår, da jeg startet. Spiser også periodisk faste. MÅ jeg har noe, lager jeg pisket krem med lavkarbo vaniljepulver eller kakopulver. Lager det kanskje 1 gang i mnd. Anonymkode: ae2de...b50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Del Skrevet 7. mars 2021 Ingenting 😂🙈 Anonymkode: e033f...df4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Del Skrevet 7. mars 2021 Det som fungerer best for meg er det vanlige, men kjedelige rådet å ikke ha noe søtt hjemme. (Og det gir jo egentlig mening. Hvorfor skulle jeg kjøpe sjokolade som jeg ikke har tenkt til å spise den, før eller senere? Alt annet er selvbedrag.) Om det ligger søtsaker i skapet så må du ta stilling til om du vil spise det hver gang du ser de eller husker at de finnes. Kanskje klarer hjernen å motstå de første 19 gangene men den 20. gir du etter. Med hjemmekontor har du mange flere anledninger til å fundere på om du har lyst til å spise en kjeks eller fem. (OM vi har noe søtsaker/snacks liggende så er det ute av syne i et skap en trenger krakk for å rekke opp til, det gir meg i det minste ti ekstra sekunder å tenke meg om på.) Ellers så gjelder det for meg å distrahere hjernen... lager en god kopp te, eller drikker et glass vann og tar en pastill eller noe sånt. Men det som virker best er altså å fjerne det som frister til å begynne med. Anonymkode: 30681...aae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 7. mars 2021 #7 Del Skrevet 7. mars 2021 Liten kopp kakao. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Del Skrevet 7. mars 2021 Spiser et eple. Anonymkode: 91b88...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Del Skrevet 7. mars 2021 Spiser noe søtt Anonymkode: fc5dd...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 7. mars 2021 #10 Del Skrevet 7. mars 2021 Spiser søt frukt eller bær. Lager Smoothie. Å drikke sukkerfri saft hjelper også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 7. mars 2021 #11 Del Skrevet 7. mars 2021 Jeg bor like ved butikk som er døgnåpen, ser faktisk bort til smågodthyllen fra stuevinduet, så det er nesten umulig å motstå godteri. Det tar meg 60 sekunder å gå inn i butikken🤪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Del Skrevet 7. mars 2021 Drikker litt oatly kakaomelk Anonymkode: b2f70...0de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Del Skrevet 7. mars 2021 Jeg har hørt at det skal hjelpe å ha sitron oppi et glass med vann. Da føles det surt, og man får ikke lyst på noe søtt. Likeledes har jeg også hørt at det skal hjelpe om man pusser tennene sine, når man kjenner søtsuget. Så det er to taktikker jeg holder meg til. Anonymkode: b3003...114 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 7. mars 2021 Tough cookie skrev (14 minutter siden): Jeg bor like ved butikk som er døgnåpen, ser faktisk bort til smågodthyllen fra stuevinduet, så det er nesten umulig å motstå godteri. Det tar meg 60 sekunder å gå inn i butikken🤪 Dette 😂 Jeg bor også alt for nærme og det er så enkelt å stikke innom butikken. Jeg er en svak svak sjel ser jeg. Lurer på om jeg må be mannen gjemme lommeboka og avinstallere vipps også 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Del Skrevet 7. mars 2021 Gir meg selv «oppgaver». For å få en smågodtbit må jeg vaske ned kjøkkenet, brette 8 lass med klær eller noe annet jeg syns er drepende kjedelig. Eventuelt ta en dusj først. Kommer ofte på andre tanker da. Anonymkode: d0708...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 7. mars 2021 #16 Del Skrevet 7. mars 2021 Spis digg mat i form av gode oster, marinert oliven, salte mandler eller ølpølser (lite karbo). Bruker å legge en liten demper på søtsuget selv om det er søtt man vil ha, og det bidrar ikke i form av å opprettholde søtsuget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Del Skrevet 7. mars 2021 Ville sett på kostholdet i sin helhet om dette er et daglig problem.. spiser du nok proteiner? Nok fiber? Jeg opplever ikke søtsug etter at jeg tok tak i disse tingene og fyller på med nok næringsstoffer av det kroppen trenger. Sikkert et kjedelig svar ettersom du sikkert ønsket en enkel løsning, men.. 😅 Anonymkode: 1edad...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Del Skrevet 7. mars 2021 I en periode jeg skulle kutte drastisk ned på sukker drakk jeg myye vann istedet. Funket overraskende bra egentlig Anonymkode: 67436...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 8. mars 2021 #19 Del Skrevet 8. mars 2021 Periodisk faste etter noen få uker forsvant søtsuget, tror det er fordi blodsukkeret stabiliserer seg. Har jeg veldig lyst på noe spiser jeg heller en liten bit enn ingenting. To biter sjokolade i stede for en plate f.eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Keto. Har ikke kjent noe videre søtsug siden nyttår, da jeg startet. Spiser også periodisk faste. MÅ jeg har noe, lager jeg pisket krem med lavkarbo vaniljepulver eller kakopulver. Lager det kanskje 1 gang i mnd. Anonymkode: ae2de...b50 Så det har du gjort to ganger? Anonymkode: efa23...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå