AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Hva tenker dere som har tatt denne utdanningen om å jobbe 50% ved siden av? Er det et krevende og vanskelig studie? Hva jobber dere med i dag? Anonymkode: 868db...c99 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva tenker dere som har tatt denne utdanningen om å jobbe 50% ved siden av? Er det et krevende og vanskelig studie? Hva jobber dere med i dag? Anonymkode: 868db...c99 Å jobbe ved siden av denne utdanningen lar seg fint gjøre. Men det er en veldig teoretisk utdannelse, så det krever at du jobber litt hvis du skal ha gode karakterer i tillegg. Vil ikke si det er så krevende og vanskelig. Men det tar tid. Det er mye tørr teori du må fordøye, så bruker du tid på studiet så vil det gå bare godt. Jobber innenfor statlig forvaltning, på lavt nivå. Type førstekonsulent. Usikker på hva utdanningen kan føre meg, så jeg anbefaler deg master innenfor temaet hvis du vurderer denne retningen. Anonymkode: 10e9d...88e 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Jobbet 100% i lederstilling ved siden av, så 50% klarer du helt sikkert. Et relativt enkelt studie, så det skal gå greit å få gode karakterer selv med bijobb. Anonymkode: 933dd...92b 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jobbet 100% i lederstilling ved siden av, så 50% klarer du helt sikkert. Et relativt enkelt studie, så det skal gå greit å få gode karakterer selv med bijobb. Anonymkode: 933dd...92b Wow! 100% og fulltid studie? Anonymkode: 868db...c99 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Jobber ca 60% som sykepleier ved siden av. Har mann, 3 barn og andre forpliktelser ved siden av. Går andre året nå og har nesten B i snitt. Er ikke flink til å jobbe jevnt og trutt med studier, blir mye skippertak, men jeg får med meg alle forelesniner, ta rmeg fri fra jobben den mnd jeg har eksamener og da leser jeg veeeeldig mye. Men jeg jobber best uneder press Anonymkode: 9230a...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber ca 60% som sykepleier ved siden av. Har mann, 3 barn og andre forpliktelser ved siden av. Går andre året nå og har nesten B i snitt. Er ikke flink til å jobbe jevnt og trutt med studier, blir mye skippertak, men jeg får med meg alle forelesniner, ta rmeg fri fra jobben den mnd jeg har eksamener og da leser jeg veeeeldig mye. Men jeg jobber best uneder press Anonymkode: 9230a...cf6 Takk for svar og godt jobba! Hvor ofte er det forelesninger? Anonymkode: 868db...c99 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar og godt jobba! Hvor ofte er det forelesninger? Anonymkode: 868db...c99 Jeg tenker å gå på BI. Sto på siden dems at forelesning er 3 dager i uken og ca 3-4 timer. Ikke meg du siterte til. Anonymkode: c07d7...70f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jobber ca 60% som sykepleier ved siden av. Har mann, 3 barn og andre forpliktelser ved siden av. Går andre året nå og har nesten B i snitt. Er ikke flink til å jobbe jevnt og trutt med studier, blir mye skippertak, men jeg får med meg alle forelesniner, ta rmeg fri fra jobben den mnd jeg har eksamener og da leser jeg veeeeldig mye. Men jeg jobber best uneder press Anonymkode: 9230a...cf6 Wow. Jeg skal jobbe 50% ved siden av og ta det på nett. Var egentlig redd det skulle bli mye. Anonymkode: c07d7...70f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Bare vær obs på at det er ekstremt vanskelig å få jobb. Jeg har søkt relevant arbeid i ca. to år nå, uten heller. Kanskje dels koronarelatert, men likevel. Det er også en sjanse for at hauger av sparkede reiselivsfolk søker seg til administrative stillinger i andre bransjer i tiden fremover. Jeg vurderer omskolering, for å være brutalt ærlig. Blir farmasøyt eller ingeniør eller noe. Anonymkode: 49682...2a6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare vær obs på at det er ekstremt vanskelig å få jobb. Jeg har søkt relevant arbeid i ca. to år nå, uten heller. Kanskje dels koronarelatert, men likevel. Det er også en sjanse for at hauger av sparkede reiselivsfolk søker seg til administrative stillinger i andre bransjer i tiden fremover. Jeg vurderer omskolering, for å være brutalt ærlig. Blir farmasøyt eller ingeniør eller noe. Anonymkode: 49682...2a6 Hva har du i karaktersnitt fra bachelor? Anonymkode: c07d7...70f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har du i karaktersnitt fra bachelor? Anonymkode: c07d7...70f Rett over B. Anonymkode: 49682...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rett over B. Anonymkode: 49682...2a6 Høres ut som det nesten er umulig å få jobb. Kanskje man burde ta master etter bachelor. Er det lettere å få jobb da? Anonymkode: c07d7...70f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Jeg jobber 50 % på siden, noen måneder mer. Går helt fint for min del, men jeg har vært student lenge og er godt "innkjørt" i studielivet, så jeg er veldig trygg på akkurat den biten. Også fungerer det jo nå i koronatiden pga. den økte fleksibiliteten med at forelesninger oftere blir lagt ut som opptak, osv. Ser for meg at det hadde gått fint å studere og jobbe 50 % utenom koronatiden også, forutsatt at man ikke gikk glipp av en masse forelesninger og seminarer. Øk-ad er et typisk studie der det er veldig lurt å få med seg nettopp undervisningen. Også er det jo noen fag som har obligatoriske oppgaver og samarbeider med andre studenter. Anonymkode: 956f2...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar og godt jobba! Hvor ofte er det forelesninger? Anonymkode: 868db...c99 Tusen takk for det Jeg går ved USN, men studiet er tilsvarende den på BI, kanskje noen fag som er annerledes. Vi har forelesning 4 dager i uken, ca 4 timers forelesninger. Anbefaler å få med forelesninger. Siden jeg jobber turnus så jobber jeg mye kvelder og helger for å få det til å gå opp og for å få med forelesninger. Vet ikke hvilken jobb du har, men det er absolutt mulig å gjennomføre. For dere som sier at det ikke er mulig å få jobb. Jeg vil si at det er mye en selv kan gjøre for å bli attraktiv på arbeidsmarkedet. Det går an å ta master, være aktiv under studiene, kombinere med en annen utdannelse etc. I dag forventes det i mye større grad enn tidligere å ha større kompetanse og kombinere yrker. Jeg har bakgrunn som sykepleier, tar nå økonomi og ledelse og har planer om å ta master innen innovasjon og teknologiledelse. Er overhodet ikke redd for ikke å få jobb. Anonymkode: 9230a...cf6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for det Jeg går ved USN, men studiet er tilsvarende den på BI, kanskje noen fag som er annerledes. Vi har forelesning 4 dager i uken, ca 4 timers forelesninger. Anbefaler å få med forelesninger. Siden jeg jobber turnus så jobber jeg mye kvelder og helger for å få det til å gå opp og for å få med forelesninger. Vet ikke hvilken jobb du har, men det er absolutt mulig å gjennomføre. For dere som sier at det ikke er mulig å få jobb. Jeg vil si at det er mye en selv kan gjøre for å bli attraktiv på arbeidsmarkedet. Det går an å ta master, være aktiv under studiene, kombinere med en annen utdannelse etc. I dag forventes det i mye større grad enn tidligere å ha større kompetanse og kombinere yrker. Jeg har bakgrunn som sykepleier, tar nå økonomi og ledelse og har planer om å ta master innen innovasjon og teknologiledelse. Er overhodet ikke redd for ikke å få jobb. Anonymkode: 9230a...cf6 Hva tenker du at du vil jobbe med? Ser hva du vil studere, men hvilken tittel får du etter endt studie, og hvilken arbeidsplass vil du ha?😊 tenker selv å begynne å studere igjen. Har en bachelor i økonomi og administrasjon og ønsker å kanskje ta finans som master for å eventuelt bli finansmegler. Men er veldig usikker på dette. Vil ha en jobb hvor jeg er i ledelsen, og en jobb jeg kan få bruk for privat hvis du skjønner😬 men er enda usikker... Anonymkode: 79a97...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tenker du at du vil jobbe med? Ser hva du vil studere, men hvilken tittel får du etter endt studie, og hvilken arbeidsplass vil du ha?😊 tenker selv å begynne å studere igjen. Har en bachelor i økonomi og administrasjon og ønsker å kanskje ta finans som master for å eventuelt bli finansmegler. Men er veldig usikker på dette. Vil ha en jobb hvor jeg er i ledelsen, og en jobb jeg kan få bruk for privat hvis du skjønner😬 men er enda usikker... Anonymkode: 79a97...f4c Jeg får vel ingen direkte «tittel» etter master, men det er jeg heller ikke opptatt av. Har lyst å jobbe med innovasjon og teknologi innen helsevesen. Med erfaring innen helsevesen så har jeg mye å bidra med mtp på hva som fungerer og ikke på et sykehus, hjemmesykepleie etc. Drømmen er å lede et prosjekt for et nytt sykehus som skal bygges. Men, veien blir til mens vi går, så mulig jeg ender opp et helt annet sted 😁 Anonymkode: 9230a...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Tok økad på nett samtidig med 100%(++) jobb i lederstilling og to små barn. Absolutt ingen problem om man har anlegg for denne typen fag, og gjerne litt erfaring. Jeg har hatt minimalt med innsats, og kommet ut med passelig gode karakterer. Dette kommer du nok til å få helt fint til om du har motivasjon! Jeg holder nå på med samlingsbasert master på deltid (siviløkonom), og må inrømme at det er mye tøffere enn bacheloren var... Det er mange som går denne retningen, så bacheloren i seg selv gir nok ikke noen wow-effekt på CV’en. Du lander ikke en spennende høy stilling kun på bakgrunn av denne. Men kombinert med relevant og spennende erfaring kan det være attraktivt. Eller at du jobber deg oppover. Ellers finnes det mange retninger du kan gå videre på master, hvilket vil gjøre deg mer aktuell for mer utfordrende stillinger på sikt. Anonymkode: c81b5...c05 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får vel ingen direkte «tittel» etter master, men det er jeg heller ikke opptatt av. Har lyst å jobbe med innovasjon og teknologi innen helsevesen. Med erfaring innen helsevesen så har jeg mye å bidra med mtp på hva som fungerer og ikke på et sykehus, hjemmesykepleie etc. Drømmen er å lede et prosjekt for et nytt sykehus som skal bygges. Men, veien blir til mens vi går, så mulig jeg ender opp et helt annet sted 😁 Anonymkode: 9230a...cf6 Høres veldig spennende ut! Bare lurer av ren nysgjerrighet, trenger ikke å svare hvis det ikke er relevant, men gjør du det for pengene eller interessen?😊 vet at sykepleiere som oftest ikke tjener så bra, ikke generelt sett, men i forhold til den jobben de gjør, altså med tanke på turnus, og at det er et veldig viktig yrke, og sikkert mye overtid? Så flere jeg kjenner har sluttet i jobben og heller gått over til noe annet som betaler bedre. Men siden du fremdeles er interessert i helse virker det som😀 Anonymkode: 79a97...f4c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høres veldig spennende ut! Bare lurer av ren nysgjerrighet, trenger ikke å svare hvis det ikke er relevant, men gjør du det for pengene eller interessen?😊 vet at sykepleiere som oftest ikke tjener så bra, ikke generelt sett, men i forhold til den jobben de gjør, altså med tanke på turnus, og at det er et veldig viktig yrke, og sikkert mye overtid? Så flere jeg kjenner har sluttet i jobben og heller gått over til noe annet som betaler bedre. Men siden du fremdeles er interessert i helse virker det som😀 Anonymkode: 79a97...f4c Gjør det absolutt ikke for pengene nei. 5 års utdannelse med redusert stilling og sikkert flere år med startlønn i en annen brasnje er nok ikke en god økonomisk motivasjonsfaktor Gjør det av interresse, helse og fleksibilitet. Kroppen har begynt å si ifra pga fysisk tyngde på jobben. Min største hobby er reise, og det å kunne reise litt fleksibelt lar seg ikke gjøre med en jobb som sykepleier i turnus. Derfor ønsker jeg en jobb hvor jeg kan reise på en langhelg når jeg får lyst til det. Dette er mulig i veldig mange yrker i dag mtp flexitid og hjemmekontor. Min mann har en sånn jobb og derfor ønsker vi litt likere hverdag. Også er det interesse. Synes dette fagfeltet er veldig spennende. Det finnes ikke mange med den kombinasjonen som jeg kommer til å ha, så jeg tror og håper at jeg kommer til å kunne bidra med relevant kompetanse innenfor flere felt. Anonymkode: 9230a...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå