Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heldig å møtte mannen i mitt liv for ca to år siden. Millionær er kanskje en litt for sterk beskrivelse men han tjener ganske bra. Rundt 5-6 millioner i året plus andre liggende kapital som bare øker i verdi. 

Jeg jobber i butikk og ønsker å fullføre en utdanning som jeg ble brutt i for noen år siden. Jeg tjener ikke så bra, ca 450 000,- før skatt. Men jeg har likevel nesten ubegrenset med bruk hvis jeg ville det. Han forsørger meg og tar ære i at hans kone ikke mangler noe og har mer enn nok i alt.

Han er veldig stor motstander av at jeg skal fullføre min utdanning. Vi har snakket om det flere ganger og med lange samtaler. Jeg kommer ikke gjennom på noen som helst måte. En gang når vi drakk vin så sa han at hvis jeg får meg en ordentlig jobb så vil jeg møte noen kjekkere og yngre. Han tok det ganske raskt tilbake og sa ikke noe videre på det, men sagt er sagt og det sier meg litt at han har en irrasjonell frykt for å miste meg dersom jeg blir selvstendig? Jeg blir jo aldri i stand til å tjene i nærheten uansett? Jeg er uansett så forelsket i han at det er ikke i mine fjerneste tanker å få utdanning med den hensikt å bli selvstendig og løsrive meg fra han. 

jeg er så forvirret. Hvordan kan en så selvsikker og flink og oppegående og snill mann, likevel reagere slik på dette? Jeg trodde han skulle bli glad på mine vegne at jeg ønsker å utdanne meg til en så respektert profesjon som ikke mange engang kommer inn i ved universitet.

Beklager at dette ble langt.

Jeg håper kun på tilbakemeldinger og deres tanker rundt dette. 

Anonymkode: 7bbba...0bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett for mye på EXIT?

Anonymkode: 22a63...965

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du tjener 450 000,- i året, så da antar jeg at du jobber. Og det at du skal fortsette i en jobb du ikke trives i og ikke får utviklet deg slik du ønsker i er ikke holdbart, samme hvor mye mannen din tjener. Så selvsagt må du fullføre utdannelsen din, samme hva mannen din måtte mene. Dette er egentlig ikke noe å diskutere, det er bare å begynne å studere. 

Eventuelt, dersom det er et alternativ for deg, så kan du tilby deg å slutte å jobbe dersom mannen din kjøper en eiendom til deg som står i ditt navn, som du kan leie ut og flytte til ved eventuelt brudd, i tillegg til at han hver måned overfører pensjonssparing til deg som settes i ditt navn. 

Anonymkode: 7995b...b14

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

ikke fullfør utdanningen

Anonymkode: 074d4...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sett for mye på EXIT?

Ble påfallende mye av de type poster plutselig 😂

Anonymkode: b5514...4ce

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett for mye på EXIT?

Akkurat min tanke også 😂🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli rasende. Og fortell han tydelig at det dreper følelsene dine at han forsøker å kontrollere ditt valg av utdanning og framtid. At du hadde sett for deg å ha både drømmemannen og drømmejobben. Men at han uansett ikke er drømmemannen hvis han er kontrollerende og negativ til dine ønsker, og at du likegjerne kan velge bare drømmejobben da.

Anonymkode: dcd38...49f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å nekte deg å ha et fag, et yrke, og muligheter for egne valg og utvikling, er IKKE å elske deg. Det er å kneble deg.

Anonymkode: 49a62...059

• Liker 14
Gjest Føsleguri
Skrevet

Hvilken relevans har det at han er millionær? 

Skrevet

Om dette er sant, så er dere jo begge veldig korttenkte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Føsleguri skrev (3 minutter siden):

Han bruker det som argument at jeg ikke trenger penger. Og har nesten tårer i øyene, når han forteller meg at jeg ønsker dette fordi jeg ikke føler meg trygg med han, og ønsker å betrygge min egen fremtid med en utdanning. Har tilbudt å overføre en million kr til en konto på mitt navn for å bevise seg selv. Men det er jo ikke det det går på. Han er uansett ikke for denne utdanningen. Når han ikke har noen argumenter igjen så sier han til slutt at det er egoistisk av meg å ikke gi tilbake med å forsørge hjemme siden han gjør sin del med å tjene bra. Virker nesten som han bare er imot for å være imot. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bli rasende. Og fortell han tydelig at det dreper følelsene dine at han forsøker å kontrollere ditt valg av utdanning og framtid. At du hadde sett for deg å ha både drømmemannen og drømmejobben. Men at han uansett ikke er drømmemannen hvis han er kontrollerende og negativ til dine ønsker, og at du likegjerne kan velge bare drømmejobben da.

Ikke særlig praktisk råd. 

Skrevet

Fullfør utdanningen. Han kan ikke bestemme hva du ønsker å gjøre. 

Been there - done that... Om det blir slutt står du på bar bakke. 

• Liker 8
Skrevet
Føsleguri skrev (5 minutter siden):

Jeg lurte på det samme? 

Er det slik at hvis han hadde ligget rundt median/ gjennomsnittlig inntekt, så hadde han ikke vært mer verd enn at han hadde fått en smekk på snuten og en beskjed om at hvis han er så lite støttende, så baibai, - mens da en millionær han dukker opp med såpass mange Boiesen- figurer, Maison Ernest- sko, det er en aupair til tjeneste, så det er liksom mer å samle på det da?

AnonymBruker
Skrevet
draug 75 skrev (Akkurat nå):

Jeg lurte på det samme? 

Er det slik at hvis han hadde ligget rundt median/ gjennomsnittlig inntekt, så hadde han ikke vært mer verd enn at han hadde fått en smekk på snuten og en beskjed om at hvis han er så lite støttende, så baibai, - mens da en millionær han dukker opp med såpass mange Boiesen- figurer, Maison Ernest- sko, det er en aupair til tjeneste, så det er liksom mer å samle på det da?

Jeg svarte på det over. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett for mye på EXIT?

Evt for lite 

Anonymkode: ff380...5cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at dette kan være drømmemannen - han høres ikke særlig trivelig ut.

Anonymkode: 6c287...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fullfør utdannelsen! Gjør det for din del! 

Du må aldri la en mann kontrollere deg på den måten. Han skal være støttende til deg, og ikke hindre deg i å gjøre noe du har lyst til. 

Hvis dere gjør det slutt, så har du ingenting gå tilbake på. 

Høres ut som om han lever litt på 50 tallet, der han vil at damen skal være til pynt og stelle hjemmet. Jeg kunne aldri hatt en slik mann! 

Anonymkode: 47323...ae7

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan kan en så selvsikker og flink og oppegående og snill mann, likevel reagere slik på dette?

Selvsikker muligens, men selvfølelsen hans er ikke noe å skryte av. 

Han vil ha deg avhengig av ham, sånn at det blir vanskelig for deg å eventuelt forlate ham. Han ønsker kontrollen over deg, makt rett og slett.

Blir du selvstendig og har utdannelse, vil du også klare deg bedre på egne bein. Det er det han er redd for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...