Gå til innhold

Håravfall m.m. ved p-pilleslutt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pippi_*
Skrevet

Dette har egentlig ikke direkte med prøving å gjøre, men jeg spør likevel.

Jeg sluttet på pillene for en måneds tid siden. Deilig, etter 7 år, synes jeg. Problemet er at jeg mister veldig mye mer hår nå, enn før. Ikke flekkvis, altså. Bare vanlig "røyting", eller hva man skal kalle det. Har jo hatt litt røyte-perioder innimellom tidligere, men nå er det litt mer enn normalt, og det har vart i noen uker nå. I tillegg er jeg også blitt tørrere nedentil.

Tror vel at det er kroppen min som er litt forvirret etter å ha vært på pillen en del år. Har hørt at det er vanlig å miste litt hår og være tørr etter fødsel, men aldri hørt om det etter p-pilleslutt. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant, for jeg har sluttet på mini-pillen og "røyter" som aldri før. Jeg sluttet for noen mnd siden.

Jeg bruker å ha noen perioder hvert år da jeg mister mye hår. Men nå er det helt ekstremt! Jeg drar av store klaser hvis jeg tar i håret eller børster det- og det hele tiden.

Håper flere svarer og evt. har forklsringer å gi.

Skrevet

hørte med frisøren helt generelt og hun sa at opptil 150 hår daglig er ikke unormalt (hæ, kan det stemme?... Nå ble jeg litt usikker selv her) Uansett var det vanvittig mye innefor det som kalles normalt. Men jeg spurte ikke om p-piller da jeg ikke hadde det problemet.

Skrevet

Nå fikk jeg en a-ha opplevelse!

Har akkurat sluttet på pillen jeg også, og har ikke røytet slik på lange tider.

Men kan ikke huske at jeg har mistet så mye hår når jeg har sluttet på p-pillen tidligere. Selv om det godt kan hende at jeg har gjort det, bare ikke registrert det slik som nå.

Skrevet

Jeg har også sluttet på hormon-prevensjon for noen måneder siden og har røytet masse! Jeg begynte å ta b-vitaminer jeg, for jeg tenkte ikke engang på at det kunne ha noe med hormonene å gjøre...

Gjest Gjest_Pippi_*
Skrevet

Takk for svar, dere. Da velger jeg å konkludere med at det er vanlig å miste mye hår i forbindelse med p-pilleslutt. :)

Jeg har også begynt å ta b-vitaminer. Håper det styrker håret litt. Jeg prøvde også ølgjær-pulver som man skal røre ut i vann eller saft. Det skulle også være veldig bra. Det anbefales ikke, for det smaker skikkelig pjuk!

Får satse på at vi bare er inne i en real røyte-periode og at det går over etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...