Gå til innhold

Får flere brev i annen manns navn i postkassen til min husadresse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har den siste tiden oppdaget at jeg flere ganger har fått brev i min postkasse med denne mannens navn og min spesifikke husadresse. Jeg bor i en enebolig med et nummer og en bokstav så det er ikke mulig at den skulle ha havnet i en annen postkasse. Har forsøkt å kontakte mannen på messenger og sms (han jeg tror det er), men uten respons. 
Har ikke åpnet brevene, men googlet retur-adressene og finner ut at alle brevene tilhører ulike kredittselskap. Hva kan dette komme av? Det eneste jeg kan tenke meg er om vedkommende bestiller ting han ikke vil motta i egen postkasse og har sett seg ut min postkasse uten lås og bestiller så ting han vil ha levert hos meg så sjekker han postkassen min hver dag? Hva ville dere gjort? Kontakter man politiet ang. Dette eller? 🤔

Anonymkode: 90369...21d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kryss ut adressen. Skriv adressat ukjent og putt i rød postkasse. Kjøp lås til postkassen.

Anonymkode: bbe73...0cf

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hm, interessant! Har du mulighet til å sette opp kamera som ser postkassen, for eks. fra et vindu? Mye billig overvåkningsutstyr ute på markedet. 

Her hadde jeg blitt veldig nysgjerrig, og enig med deg i at det kan virke som om han prøver på noe ulumskheter. Det er nesten garantert for lite å gå på til at politiet gjør noe, enn så lenge. 

Hvis du søker opp mannen på gulesider og tilsvarende (går det an å gjøre oppslag i folkeregisteret)?

Lås på postkassen er helt sikkert lurt, men jeg hadde blitt fristet til å gjøre noe mer for å avsløre eventuelle forsøk på noe rart her.

Anonymkode: 852e5...f7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hm, interessant! Har du mulighet til å sette opp kamera som ser postkassen, for eks. fra et vindu? Mye billig overvåkningsutstyr ute på markedet. 

Her hadde jeg blitt veldig nysgjerrig, og enig med deg i at det kan virke som om han prøver på noe ulumskheter. Det er nesten garantert for lite å gå på til at politiet gjør noe, enn så lenge. 

Hvis du søker opp mannen på gulesider og tilsvarende (går det an å gjøre oppslag i folkeregisteret)?

Lås på postkassen er helt sikkert lurt, men jeg hadde blitt fristet til å gjøre noe mer for å avsløre eventuelle forsøk på noe rart her.

Anonymkode: 852e5...f7f

Ja har søkt han opp. Han bor ca. 5-8 min gangavstand fra meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja har søkt han opp. Han bor ca. 5-8 min gangavstand fra meg. 

Kan du ikke bare ringe på hos han da og si at du har posten hans? Be han ringe selskapene og endre adresse. 

Anonymkode: dac21...284

• Liker 7
Skrevet

For at vedkommende faktisk skal få brev fra kredittbyråer og lignende i din postkasse så må det bety at han faktisk har registert adressen din i folkeregisteret for de blir bare sendt ut til folkeregistrert adresse

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke bare ringe på hos han da og si at du har posten hans? Be han ringe selskapene og endre adresse. 

Nei jeg er i foreldrepermisjon hos barnefar 6 timer kjøretur unna Byen. Var de som leier hos meg som sendte bilde av brevene som har kommet over en periode, totalt 5 brev med samme navn. Og når jeg søkte opp navnet hans på 1881 kom det opp en adresse som tar ca. 5-8 min å gå til unna mitt hus. 

AnonymBruker
Skrevet
Akay skrev (4 minutter siden):

For at vedkommende faktisk skal få brev fra kredittbyråer og lignende i din postkasse så må det bety at han faktisk har registert adressen din i folkeregisteret for de blir bare sendt ut til folkeregistrert adresse

Tenker å ringe de selskapene jeg fant ut det er imorgen å spørre hvorfor de sender brev til min spesifikke husadresse i denne personens navn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De tman skal gjøre om det kommer brev til sin adresse men med et navn på noen som ikke bor der er å krysse ut adressen og levere det tilbake tin posten. Enten i rød postkasse, eller postkontor/post i butikk, eller levere tilbake til postmannen. Ikke ta kontakt med Gud og hvermannsen, ikke politianmelde det. Stress ned. Sånt skjer, og det er en easyfix

Anonymkode: 32408...f36

• Liker 5
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Dette kan du ordne på Internett, men jeg lurer på om det var posten.no ? I alle fall så må man logge seg inn også kan man krysse av for/ta bort manuelt selv at den personen ikke lengre bor på din adresse!

AnonymBruker
Skrevet
Akay skrev (17 minutter siden):

Det stemmer ikke. Jeg har opplevd å få purringer og inkassobrev til min forrige adresse, over to år etter jeg flyttet! Hadde en gigantisk krangle med kredittselskapet, fordi de mente at jeg måtte oppdatere adressen min hos dem, jeg visste jo ikke engang at jeg var "kunde" der da jeg flyttet, for da hadde de ikke tatt kontakt enda. De fikk kun adressen min fra det firmaet som bestilte de som kredittselskap. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker å ringe de selskapene jeg fant ut det er imorgen å spørre hvorfor de sender brev til min spesifikke husadresse i denne personens navn. 

Du trenger ikke spørre, du kan bare informere at det kommer brev til din adresse på et navn som ikke bor der, og be de endre. 

Anonymkode: 324fb...71f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mrs. Random Nick skrev (4 minutter siden):

Dette kan du ordne på Internett, men jeg lurer på om det var posten.no ? I alle fall så må man logge seg inn også kan man krysse av for/ta bort manuelt selv at den personen ikke lengre bor på din adresse!

Aaah genialt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei jeg er i foreldrepermisjon hos barnefar 6 timer kjøretur unna Byen. Var de som leier hos meg som sendte bilde av brevene som har kommet over en periode, totalt 5 brev med samme navn. Og når jeg søkte opp navnet hans på 1881 kom det opp en adresse som tar ca. 5-8 min å gå til unna mitt hus. 

Da er det jo bare å ringe selskapene og si ifra om at denne personen ikke bor på adressen. Også selvfølgelig krysse ut adressen og sende i retur. Ikke noe mer hustle enn det. Be leietagere gjøre det samme om det kommer flere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mrs. Random Nick skrev (11 minutter siden):

Sjekket nå på posten.no og logget inn med min ID. Det sto da «du deler postkasse med denne personen» så navnet på han på brevene. Betyr det at han har registrert seg med adresse på min adresse??

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Sjekket nå på posten.no og logget inn med min ID. Det sto da «du deler postkasse med denne personen» så navnet på han på brevene. Betyr det at han har registrert seg med adresse på min adresse??

Ja.. fjern han derifra 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. dette har jeg lest en del om på Freakforum. Hvor folk som feks bestiller narkotika på nett velger en annen persons postkasse enn sin egen, sånn i tilfelle man blir busted. Var flere som benyttet naboens postkasse til dette, og var oppe før fuglene fes om morgenen for å sjekke om forsendelsen hadde ankommet, og før postkassens virkelige eier sjekker postkassa. Her ville jeg fulgt jævlig nøye med hvis jeg var deg...

Anonymkode: b25ea...210

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan også hende at han har glemt å si i fra til Posten om hans nye adresse. Det er ikke sikkert at det er bevisst gjort. Mange distré mennesker der ute. Men du har rett til å redigere det fra din side der.

Anonymkode: b3b70...ce6

Skrevet

Vi fikk lenge posten til forrige eier. Vi hadde ny postkasse med våre navn, men allikevel fikk vi hans brev. Jeg møtte postbudet en dag og da da at vi ofte fikk hans post. Postbudet sjekket og han var fremdeles registrert på vår adresse, så budet fjernet han for oss og vi har ikke fått noe siden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har denne personen noen sinne bodd på denne adr? Virker ikke sånn i følge ts. Derfor ville jeg som sagt vært ekstra på vakt. Virker som han bare hat valgt en tilfeldig adr som ligger greit til mtp hvis han blir busted. Nært nok til at han kan rusle bort på nattestid for å sjekke postkassa men langt nok borte til at han kan komme seg unna hvis noe skulle skjære seg. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men har denne personen noen sinne bodd på denne adr? Virker ikke sånn i følge ts. Derfor ville jeg som sagt vært ekstra på vakt. Virker som han bare hat valgt en tilfeldig adr som ligger greit til mtp hvis han blir busted. Nært nok til at han kan rusle bort på nattestid for å sjekke postkassa men langt nok borte til at han kan komme seg unna hvis noe skulle skjære seg. 

Med brev fra kredittselskap hadde jeg vært litt mer bekymret for en form for ID-tyveri, at det tas opp kredittkort eller lån med TS som medlånetaker eller kausjonist eller pant i huset hennes eller noe. Jeg vet veldig lite om alle måtene ID-tyveri kan fungere på, eller om noe av det jeg foreslo nå i det hele tatt er mulig uten at du får noen beskjeder i bank e.l., men det er jo påfallende at det bare er fra kredittselskap..?

Med drugs e.l. så hadde han vel ikke satt navnet sitt på så tollerne hadde det (kan i så fall være en annen nabo igjen).

Det kan jo også være noe helt uskyldig, såklart. En trykkfeil i et register, og at han handler mye på nett. Men tror faktisk jeg hadde åpnet noe av posten om det ikke var noe livstegn fra vedkommede, og du bare får masse fra kredittselskap.. det lukter jo bittelitt fishy dette her. Folk pleier vel å bestille kort i andres navn som de stjeler fra postkassen da, men ja.. vet ikke jeg. Bare en tanke.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...