Gå til innhold

Du som ikke liker mørk sjokolade, tips meg om din beste sunne sjokolade

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg håper det er flere der ute enn meg som ikke liker mørk sjokolade.

Dersom du er en av dem: Tips meg om din favoritt, når det kommer til sunne sjokolader. (De som er uten tilsatt sukker).

Anonymkode: b0bb0...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da blir det de forskjellige proteinbarene. Av de som er i butikken liker jeg best Mars sin og Maxim med karamell.

Anonymkode: ed870...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Da blir det de forskjellige proteinbarene. Av de som er i butikken liker jeg best Mars sin og Maxim med karamell.

Men hvis man tenker på de som Dropsen og Yummy Heaven selger. De har jo et større sortiment. Hvilke av de sunne der er det folket her har som sine favoritter?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan du ikke spise kvalitetssjokolade i mindre mengder, hvorfor erstatte det med kunstig papp? Kunstig søtning er ikke bra for kroppen. Green & black har gode sjokolader, melkesjokoladen er god om du ikke liker mørkere sjokolade.

Anonymkode: 25b80...852

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg håper det er flere der ute enn meg som ikke liker mørk sjokolade.

Dersom du er en av dem: Tips meg om din favoritt, når det kommer til sunne sjokolader. (De som er uten tilsatt sukker).

Det er ikke bare sukkeret som gjør sjokolade usunt. Det er mye kcal og fett. Og sukkerfrie ting inneholder ofte mye kunstige søtningsstoffer som ikke er bra. Og at en ting heter "bar" gjør den ikke sunn. J3g kjøpte en bar på en bensinstasjon fordi jeg måtte ha noe raskt, men så viste det seg at den lå på 600kcal pr 100 g. Så sunn ut med nøtter og frø på, men sjokolade og. Kunne like gjerne kjøpt en stratos. 

Anonymkode: 5ba1d...627

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De er tilsatt sukker.

Anonymkode: 189b6...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser heller en god ordentlig sjokolade enn en pappsjokolade som ikke er god. Selv om den har mindre kalorier så er den langt fra 0. 

Anonymkode: 5ba1d...627

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Jeg synes sjokoladene fra Cavalier er helt greie til å være uten tilsatt sukker, men de kan ikke måle seg med ekte sjokolade.  

Forøvrig må jeg må virkelig si jeg elsker denne troa på at man bare kan fjerne raffinert sukker, så er noe plutselig sunt. Sunt er et så ufattelig mye større begrep enn om noe inneholder sukker eller ikke.

Vær klar over at sjokolader uten tilsatt sukker også inneholder mye kalorier og fett, i tillegg til naturlig sukker. Så vurder om du heller kanskje vil unne deg litt ekte sjokolade en gang i blant.

Det finnes vel lite som faktisk er mer usunt for kroppen enn slike helfabrikerte proteinbarer som AB over nevner, eller sukkerfrie sjokolader med masse kunstige tilsetningsstoffer og kunstige søtningsmidler. 

Det var et sidespor. 

Endret av Khloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De er tilsatt sukker.

Anonymkode: 189b6...878

Hvorfor er sukker så farlig? I små mengder en sjelden gang har det lite å si. Når det er sagt er slike barprodukter fulle av kunstige tilsetningsstoffer og ingredienser som kroppen ikke nødvendigvis har godt av.

Anonymkode: 25b80...852

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den mørke sjokoladen med salt karamell

Anonymkode: ff821...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Andre som har seriøse forslag uten å bare diskutere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Freia premium ca 60% er veldig god. Tror ikke den har sukket, ikkr mye iallefall.  Er ikke så tørr som fe mørke ofte blir.

Anonymkode: 2ba95...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker jeg leste at Fedon Lindberg mente sjokolade med nøtter var bra! Han anbefalte M eller Helnøtt. 

Anonymkode: 90699...8ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er klart en kan like gjerne velge en Stratosbar som en proteinbar, kalorimessig. Men.. en proteinbar har et helt annet næringsinnhold og metter. Spiser jeg en sjokolade blir jeg ikke mett og må da kompensere med noe annet. Dette er noe som er opp til hver enkelt å vurdere. Jeg mener balanse og litt av alt er fint. Men i hverdagen velger jeg lett en proteinbar i stedet, pga. metthetsfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bæsj.

Gratis, resirkulering, fornybar energi, bærekraftig energi, hele pakka, og så er den akkurat passe brun.

Av og til er det små "sjokolade"-egg, andre ganger igjen er det en myk smørje, akkurat som innholdet i de påskeeggene. Mjuk og god, men også litt rustikk.

Anonymkode: bbcae...312

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig glad i ordentlig mørk sjokolade, men jeg synes den mørke blandingen fra Minde er veldig god og mild i smaken. Tror det er mokka, salt og mint i de bitene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bæsj.

Gratis, resirkulering, fornybar energi, bærekraftig energi, hele pakka, og så er den akkurat passe brun.

Av og til er det små "sjokolade"-egg, andre ganger igjen er det en myk smørje, akkurat som innholdet i de påskeeggene. Mjuk og god, men også litt rustikk.

Anonymkode: bbcae...312

Pluss at man ikke legger på seg.

Hva mer kan fanatikerne som skal unngå sukker ønske seg 😂

Anonymkode: e204b...591

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Proteinpudding fra YT! Den med sjokoladesmak smaker helt likt som sjokoladepudding. Den er dermed skikkelig god, veldig mettende og lite kalorier! Det sjekker av mange bokser hos meg 👍👍

Anonymkode: e4794...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må du ha sjokolade da? Jeg hater mørk sjokolade så om jeg absolutt vil ha sjokolade tar jeg stratos, hvis ikke så kutter jeg det heller ut. En periode for mange år siden gikk jeg ned mens jeg spiste brownie nutrilett bar, men det var mest fordi jeg var syk, sliten og den baren var lettvint og mektig (målet den gangen var ikke vektnedgang). 

Anonymkode: a398b...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...