AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Kan en som «tidligere» har vært alkoholiker dele ut medisiner til pasienter/beboere? Hvor finner jeg regler om akkurat dette? Min mor bor på sykehjem der en av ekstravikarene er tidligere alkoholiker. Anonymkode: c8011...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan en som «tidligere» har vært alkoholiker dele ut medisiner til pasienter/beboere? Hvor finner jeg regler om akkurat dette? Min mor bor på sykehjem der en av ekstravikarene er tidligere alkoholiker. Anonymkode: c8011...2b4 Ja, det kan de. Er opp til tjenesteleder/avdelingsleder å vurdere hvem av de tilsette som er skikket til å dele ut medikamenter. Anonymkode: baddc...3dc 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det kan de. Er opp til tjenesteleder/avdelingsleder å vurdere hvem av de tilsette som er skikket til å dele ut medikamenter. Anonymkode: baddc...3dc Har ikke lederen noen regler å forholde seg til? Anonymkode: c8011...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Ja selvfølgelig kan de det så lenge de har medisinkompetanse (eller disp). Hva er problemet? Anonymkode: be040...cc1 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kan en som «tidligere» har vært alkoholiker dele ut medisiner til pasienter/beboere? Hvor finner jeg regler om akkurat dette? Min mor bor på sykehjem der en av ekstravikarene er tidligere alkoholiker. Anonymkode: c8011...2b4 Ja, men ikke alene på bakgrunn av å være alkoholiker altså. Det ville blitt litt fjernt, må noe mer kompetanse til! Anonymkode: d1cc9...ac3 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja selvfølgelig kan de det så lenge de har medisinkompetanse (eller disp). Hva er problemet? Anonymkode: be040...cc1 De kan bli trigget? De er jo rusavhengige Anonymkode: c8011...2b4
Flamme Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Ja, til og med tidligere rusmisbrukere kan dele ut medisin. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Selvfølgelig. Hvorfor skulle det spille noen rolle? Såfremt vedkommende har bestått medikamentkurs er tidligere vansker med alkohol betydningsløst. Anonymkode: 9b446...e8e 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men ikke alene på bakgrunn av å være alkoholiker altså. Det ville blitt litt fjernt, må noe mer kompetanse til! Anonymkode: d1cc9...ac3 Ja mente med kurs Anonymkode: c8011...2b4
Flamme Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men ikke alene på bakgrunn av å være alkoholiker altså. Det ville blitt litt fjernt, må noe mer kompetanse til! Anonymkode: d1cc9...ac3 Ja, det holder ikke å bare være alkoholiker for å få lov til å dele ut medisin. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke lederen noen regler å forholde seg til? Anonymkode: c8011...2b4 Jo, at de anser personalet kompetent, og at de har medisinkurs. Ang å bli trigget av medikamenter, tror jeg ikke det er der en tidligere alkoholiker hadde lagt inn støtet. Er mange som lurer unna medisiner, og det er nok ikke alltid den man tror. Anonymkode: baddc...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: De kan bli trigget? De er jo rusavhengige Anonymkode: c8011...2b4 Tror det er vesentlig mer skummelt å ha en alkoholiker i kassa på polet. Det er lov, og det går nok helt fint Anonymkode: d1cc9...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Takk for svar. Har vært lutt urolig da min mor har fått feil medisiner to ganger etter nyttår, og en gang var av denne tidligere alkoholikeren og en gang av en student. Men det var visst sendt inn avvik så jeg får ikke gjort noe mer tenker jeg Anonymkode: c8011...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Det er rusmisbrukere og tidligere rusmisbrukere i alle yrker. Tenk bare på alle de narkomane legene som har virket opp gjennom...Uansett. Så lenge hun gjør jobben sin,så hjelper det ingenting om du er bekymret. Oppdages avvik, skal det rapporteres og dokumenteres til/ på arbeidsplassen. Jeg har en handikappet datter, som er på avlastning av og til, og ser av og til ufaglærte der,så forstår bekymringen. Jeg må ha tillit til at prosedyrer følges ifht opplæring og kvalitetssikring- samtidig som jeg følger med ❤ Anonymkode: e5189...d55 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 Du ser h*n nok bare på en god dag:-). Anonymkode: d5614...deb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå