Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Venter vårt første barn i juni. Vi har soverom i andre etasje og skal ha enten sprinkelseng eller bedside crib på soverommet. Stua og kjøkken er i første etasje og jeg lurer på hvordan vi skal ordne det med soveplass for baby på dagtid. Tenker kanskje en vugge eller lignende på hjul kan være praktisk med tanke på å trille den mellom kjøkken og stue ved behov. Tips og anbefalinger mottas med takk😊

Anonymkode: e10eb...9ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første vår sov på meg, i vogna på tur eller i et babynest i sofaen på dagtid når hun var liten :)  Når hun sovna på tur pleide jeg sette vogn utenfor så jeg kunne lage mat ol mens hun sov. Bæretøy er også fint  ha inne, kunne gå rundt gjøre ting inne med sovende baby på meg. 

Vi hadde en sånn vugge på hjul som vi hadde planer om å trille rundt på, men den brukte vi aldri 🙈

Når hun var større og nærmere året + sov hun stort sett i vogna ute eller i senga si på sitt rom på dagtid - med babycall på. 

Anonymkode: 0f0e2...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre har ligget på et teppe i sofaen.

Anonymkode: fddc3...71c

AnonymBruker
Skrevet

Vår skal ligge i vogna på verandaen, eller i leandervugge i stuen :)

Anonymkode: 6b858...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Vår ligger enten i babynest, vogna, på sofaen eller på en av oss. 

Anonymkode: b0962...056

AnonymBruker
Skrevet

Vår lå i babynest i sofaen 😊 

Anonymkode: 094ea...32a

AnonymBruker
Skrevet

Vår ligger i Leandervugge, i nest i sofaen eller på pledd i sofaen. Etterhvert blir han vel å sove litt i vogna også. 

Anonymkode: 00bd1...194

Skrevet

Barnevogna innendørs har vi brukt. Og sovet på oss eller i bæresele. Veldig tvilsomt at barnet vil sove for seg selv de første ukene, sånn at du er klar over det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vår lå i babynest i sofaen 😊 

Anonymkode: 094ea...32a

Samme her. Han fikk ikke sove hvis ikke vi var nærme, så egen seng ved siden av sofaen var til og med for langt unna. Babynest er uansett kjekt å ha, så det anbefaler jeg Ts å kjøpe. 

Anonymkode: 567bd...2ca

Skrevet

Stokke mini i stua til dagsoving ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Den første tiden sov hun i bedside cribben. Den har hjul så vi trillet den inn i stua på dagtid, og inn på soverommet igjen når hun sovnet for kvelden.

Idyllen varte derimot ikke mange ukene, de neste 4 mnd sov hun kun med puppen i munn eller i relativt kort avstand🙈

Anonymkode: b09f6...203

AnonymBruker
Skrevet
Flamme skrev (5 timer siden):

Barnevogna innendørs har vi brukt. Og sovet på oss eller i bæresele. Veldig tvilsomt at barnet vil sove for seg selv de første ukene, sånn at du er klar over det.

Vi bruker også vogna. Og på sommeren kan den trilles rett ut på terrassen. 

Anonymkode: 13550...73f

AnonymBruker
Skrevet

På dagtid sover babyen ofte i lekegrind med bunnen montert i høyeste posisjonen. 

Anonymkode: 65c1c...719

AnonymBruker
Skrevet

Min plan: hun skulle sove søtt i baby nestet. Realiteten: jeg travet rundt med henne i bæresele;) etter ca 5 måneder var vogn ok, så nå bruker vi den mest. 

Ellers vet jeg mange har god erfaring med slyngevugge med motor. Det brukte vi også med suksess en periode. 

Anonymkode: 50a29...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Min på en måned sover i babynestet på stua :) 

Pleier også å få sove litt ute i vogn, vi går tur hver dag. 

Anonymkode: 9afa1...61a

Skrevet

Vi hadde Leandervugge i stua til bruk for soving på dagtid. Veldig fornøyd med den. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte vognbagen inne. Etterhvert satte vi den i ei vugge, siden baby sov best med litt bevegelse.

Etterhvert lærte han seg å sove i vogn ute, men bare hvis det var oppholdsvær og vindstille. Vi bor på Vestlandet😖 Heldigvis har barnehagen kurrert slikt.

Anonymkode: 8730b...05f

AnonymBruker
Skrevet

Sov kun på meg, i bæresele eller i vogn på tur. Ville venta og sett hvilken baby du får. Kan godt bare bruke vognbagen i starten og se om hen liker å sove for seg selv, i ro innendørs. 

(Jeg stressa også veldig med hvor baby skulle sove trygt inne (pga katt), men det  viste seg å ikke bli et problem av årsakene ovenfor.. hun er nå snart 2 år og sover fortsatt ikke inne på dagtid.)

Anonymkode: 4e40f...284

AnonymBruker
Skrevet

Ikea sprinkelseng på rommet med babycall. Godt for dem å ligge på skikkelig madrass.

Anonymkode: 2f642...136

Skrevet

Første 6 mnd sov hun kun oppå meg. Hver gang jeg prøvde å legge henne fra meg våknet hun. Hadde både krybbe, nest og vogn som sto ubrukt første månedene. Fra 6 mnd sov hun alle dupper i vogn, men den måtte være i bevegelse. Så da ble det endel timer med vogn tur hver dag. Da hun var ca 12 mnd sov hun endelig i stillestående vogn! Så da sto hun på terassen bak mot hagen. Måtte dog fortsatt trille i søvn, men våknet ikke av at vogna stoppet i det minste. Sov dagdupp i vogna til 2,5. Har aldri hatt duppen sin inne i seng/sofa, vet ikke hvordan jeg skulle fått henne til å sove uten å trille🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...