Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja det kan jeg men skulle ønske jeg hadde en religion som anbefalte meg sånn. Jeg har ingen religion.😒

Anonymkode: 9aeb9...6ac

Du trenger ingen religion for å ha en spesiell klesstil, du kan fint bruke hijab selvom du ikke er muslim 😊 du vil nok likevel bli hilset på som om du er muslim av oss andre muslimer😊

Anonymkode: 9d0a0...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Okei. De som bruker hijab og de som bruker korte trange shorts. Hvem får mye oppmerksomhet her av kroppen sin tror du?

Jeg hat sett damer gå usminket uten hijab i oversized gensere og joggebukser og damer med hijab sterkt sminket med trange kjoler/buksedresser. Hvem får mye oppmerksomhet her av kroppen sin tror du? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Okei. De som bruker hijab og de som bruker korte trange shorts. Hvem får mye oppmerksomhet her av kroppen sin tror du?

Som klesplagg står ikke hijab og shorts i motsetning til hverandre. Plaggene dekker jo vidt forskjellige kroppsdeler. At en person bærer hijab eller et hvilket som helst annet hodeplagg forholder seg helt uavhengig til hvilke(t) kroppsplagg man måtte gå med for å dekke nedre halvdel av kroppen. Det er ingenting i veien for å gå med både hijab og kort trang shorts samtidig, hvis du skulle ønske det. Hijab i seg selv kommer neppe til å ha noen påvirkning for hvilken oppmerksomhet kroppen vekker blant omgivelsene. Plagget dekker jo tross alt bare hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene om dette TS. 

Mange synes det er en liten pris å betale å begynne med hijab selv om de ikke er muslimer for å slippe seksuell trakassering. Det er dessverre den nye virkeligheten,

Anonymkode: 3836d...7be

Skrevet

Det finnes nok av formløse og tragiske klær hvis målet er å frastøte menn.

Å kle seg ut i hijab når man ikke er muslim blir bare rart. Det blir nesten som å gå i samedrakt fordi det er praktisk.  

Skrevet

Folk med hijab får ikke mindre oppmerksomhet enn andre damer. Det er naivt å tro at det gjør noe som helst med blikk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Viktualia skrev (1 time siden):

Folk med hijab får ikke mindre oppmerksomhet enn andre damer. Det er naivt å tro at det gjør noe som helst med blikk.

Det tror jeg og det er ikke naivt å tro det. Å dekke seg til har noe stort bak seg altså. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke alene om dette TS. 

Mange synes det er en liten pris å betale å begynne med hijab selv om de ikke er muslimer for å slippe seksuell trakassering. Det er dessverre den nye virkeligheten,

Anonymkode: 3836d...7be

Har vel ingenting med det og gjøre. Er fint og dekke håret og jeg liker islam. 

Anonymkode: a0909...bf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hijab er jo ikke bare hodeplagg da. Du vet sånne kjoler som ikke viser kropp. Eller store klær pluss hodet som er dekket

Jo, hijab er bare et hodeplagg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...