Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hørt om dette? Har et familiemedlem som har blitt helt hjernevaska og tror dette nettstedet skal gjøre han rik. Han har satt inn 100 000 kr og sier at han henter ut over 20 000 kr hver måned. Det man tjener på dette nettstedet går til en kryptovalutakonto og det er 20% gebyr hver gang man tar ut penger.. 

Som jeg forstår dette er det et pyramidespill som kommer til å rase sammen? Men allikevel - han har satt inn 100 000 og tjener visst over 20 000 hver måned. Hvordan funker dette? Noen som har prøvd eller tenker at det er scam? Altså, når ting ser ut til å være for bra til å være sant.. så er det jo ofte det 

Anonymkode: f1023...9f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette familiemedlemmer maser på hele familien om å bli med og mange har gått inn med 5000, 10 000 osv.. prøver å overtale meg også, men jeg er skeptisk 

AnonymBruker
Skrevet

Det er et pyramidespill ja, og kommer som alle andre til å rase sammen.

Prisen på kryptovaluta har skutt i været i det siste, og da er det god forretning å lure ut investeringer fra folk. Og det er lett å gi de tilbake litt avkastning også - enn så lenge...

Anonymkode: 36d17...1eb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette familiemedlemmer maser på hele familien om å bli med og mange har gått inn med 5000, 10 000 osv.. prøver å overtale meg også, men jeg er skeptisk 

Det er helt klassisk, og kan sikkert se vel og bra ut en god stund fremover også, avhengig av kryptovalutaens verdi. Men det er dømt til å gå under, spørsmålet er bare når det skjer, ikke om.

Anonymkode: 36d17...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Dagens Næringsliv har hatt et par reportasjer om dette. De forteller om bakgrunnen til et par av de som er involverte på høyt nivå i Norge og det gjør ikke opplegget mer troverdig.

Anonymkode: b5110...dd4

• Liker 1
Skrevet

Klassisk Ponzi, om jeg ikke tar feil.

Hold deg langt unna med mindre du liker å donere penger til skruppelløse kjeltringer eller idioter.

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 16.49):

Hei, 

Har ganske lik historie som deg. Forskjellen var at dette var en kollega av meg. Vi lo av han i starten, men han tjente penger. Riktignok fordi han har over 1000 personer under seg. Jeg og en annen kollega ble vervet inn på minste pakke. Vi tenkte det var verdt et forsøk og vi hadde råd til å tape pengene (var vel 3-4000 vi måtte inn med).

jeg har vel tjent 20 000 på halvannet år. Jeg har ikke vervet noen. 

poenget er: det kan være du taper noe, men om du går inn med lite taper du i verste fall dette. Om ikke det ryker kan du kanskje hente ut en liten gevinst. Ville nok heller satt noen hundrelapper i mnd på fond.

Anonymkode: 798bf...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...