AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Går til psykolog og har vært til lege flere ganger. Legen skrev ut medisiner mot depresjon på første legenbesøk når jeg forkalrte hvordan kjeg hadde det. Men ville ikke starte på de siden jeg hr hørt mye dårlig om det. Er det noe andre angst medisiner som funker veldig bra med ikke så mange bivirkninger? Isåfall hva heter de? Og kan jeg spøre lege om å få teste det? For jeg klarer virkelig ikke å slappe av lenger. Det går over styr de følelsene. Anonymkode: 34c7a...315
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går til psykolog og har vært til lege flere ganger. Legen skrev ut medisiner mot depresjon på første legenbesøk når jeg forkalrte hvordan kjeg hadde det. Men ville ikke starte på de siden jeg hr hørt mye dårlig om det. Er det noe andre angst medisiner som funker veldig bra med ikke så mange bivirkninger? Isåfall hva heter de? Og kan jeg spøre lege om å få teste det? For jeg klarer virkelig ikke å slappe av lenger. Det går over styr de følelsene. Anonymkode: 34c7a...315 Jada. Men de medisinene er ikke lurt å bruke Anonymkode: db726...d29 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Efexor er effektiv mot generell angst. Det er en type antidepressiva. Også blodtrykkssenkende. Snakk med legen din du Anonymkode: 2945d...199
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Blir overskyet om du får det, angst krever behandling av annet enn medisiner. fikk en gang valium ,minste dose for 1 mnd for panikk angst, den var ekstrem men fikk alikevel ikke gå på det lenger enn 1 mnd Anonymkode: abdad...acb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 De fleste antidepressiva har også virkning mot angst. Det finnes mer direkte medisiner, som beroligende midler, men de igjen har sine egne bivirkninger, og de er ofte sterkt avhengighetsskapende. I tillegg pleier effekten av beroligende å avta etter hvert, samt når man slutter kan man ende med en forverrende effekt. Så jeg ville prøvd det du allerede har fått fra legen. Anonymkode: 94ca5...c33 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Antidepressiva er ikke farlig om du trenger det. Godt utprøvd og det funker! Jeg ville forsøkt. Kan ta tid før man får best effekt så lurt å prøve en måneds tid. Når der gjelder sosial angst så er det jo noe du må trene på. Men i en overgang kan det jo hende legen kan skrive ut beroligende du kan ta like i forkant av sosiale sammenkomster. Men det blir jo en Quick fix i en overgang da. Anonymkode: 2cec0...71a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Jeg KASTET antidepressiva som jeg fikk av legen rett i søpla! For noe tull... alle kan være deprimert til tider. Legen var veldig rask på å skrive ut dette tullet. Jeg er ikke deprimert lengre å greide meg fint uten. Hadde også søvnproblemer en gang, da skrev en lege ut Imovane for 1 mnd. Begynte å bli avhenging av noe for første gang i mitt liv. Fastlegen min nektet meg flere Imovane og sa at de skrives bare ut max 2 uker. Men... man kan klare å bli fisk uten «medisiner». Faktisk kan nesten alle bli frisk. Mange forblir «syke» i medisinens makt. Anonymkode: db726...d29
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg KASTET antidepressiva som jeg fikk av legen rett i søpla! For noe tull... alle kan være deprimert til tider. Legen var veldig rask på å skrive ut dette tullet. Jeg er ikke deprimert lengre å greide meg fint uten. Hadde også søvnproblemer en gang, da skrev en lege ut Imovane for 1 mnd. Begynte å bli avhenging av noe for første gang i mitt liv. Fastlegen min nektet meg flere Imovane og sa at de skrives bare ut max 2 uker. Men... man kan klare å bli fisk uten «medisiner». Faktisk kan nesten alle bli frisk. Mange forblir «syke» i medisinens makt. Anonymkode: db726...d29 Denne påstanden bør du trekke. Det er livsfarlig å spre slik synsing uten hold i forskning. Og det er forskjell på depresjon og nedstemthet/normal livssorg. Det virker som du ikke har skjønt det? Antidepressiva og Imovane er to forskjellige typer medikamenter, hvor den første gruppen virker over tid og gir ikke avhengighet. Jeg er sikker på at jeg hadde vært død nå uten Efexor. Anonymkode: 2945d...199 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Du må snakke med lege og psykologen din om de plagene du har, så er det de som må vurdere om dette kan være et ledd i behandlingen hos deg. Her inne får du random svar fra mange gærne folk som det kan feile mye. klart du kan snakke med legen om det, men ta slike avgjørelser sammen med legen. Det er mange grader av plager Anonymkode: b41b8...924
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg KASTET antidepressiva som jeg fikk av legen rett i søpla! For noe tull... alle kan være deprimert til tider. Legen var veldig rask på å skrive ut dette tullet. Jeg er ikke deprimert lengre å greide meg fint uten. Hadde også søvnproblemer en gang, da skrev en lege ut Imovane for 1 mnd. Begynte å bli avhenging av noe for første gang i mitt liv. Fastlegen min nektet meg flere Imovane og sa at de skrives bare ut max 2 uker. Men... man kan klare å bli fisk uten «medisiner». Faktisk kan nesten alle bli frisk. Mange forblir «syke» i medisinens makt. Anonymkode: db726...d29 du kastet medisiner i søpla??????? Anonymkode: d1193...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Denne påstanden bør du trekke. Det er livsfarlig å spre slik synsing uten hold i forskning. Og det er forskjell på depresjon og nedstemthet/normal livssorg. Det virker som du ikke har skjønt det? Antidepressiva og Imovane er to forskjellige typer medikamenter, hvor den første gruppen virker over tid og gir ikke avhengighet. Jeg er sikker på at jeg hadde vært død nå uten Efexor. Anonymkode: 2945d...199 😂 Anonymkode: db726...d29
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 Anonymkode: db726...d29 Hva ler du av? Anonymkode: 2945d...199
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Antidepressiva er ikke farlig om du trenger det. Godt utprøvd og det funker! Jeg ville forsøkt. Kan ta tid før man får best effekt så lurt å prøve en måneds tid. Når der gjelder sosial angst så er det jo noe du må trene på. Men i en overgang kan det jo hende legen kan skrive ut beroligende du kan ta like i forkant av sosiale sammenkomster. Men det blir jo en Quick fix i en overgang da. Anonymkode: 2cec0...71a Det som funker er at du tror det virker. Tror du nok kan alt skje. Tankens kraft er enorm. Anonymkode: db726...d29
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det som funker er at du tror det virker. Tror du nok kan alt skje. Tankens kraft er enorm. Anonymkode: db726...d29 Placeboeffekter skal ikke undervurderes, men du bør sette deg litt mer inn i emnet hvis du skal uttale deg så bastant som her. Serotonin for eksempel, bare noe som big pharma har funnet opp kanskje? Anonymkode: 94ca5...c33
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Placeboeffekter skal ikke undervurderes, men du bør sette deg litt mer inn i emnet hvis du skal uttale deg så bastant som her. Serotonin for eksempel, bare noe som big pharma har funnet opp kanskje? Anonymkode: 94ca5...c33 Du får samme eller bedre effekt av fysisk trening. Anonymkode: db726...d29
Gjest theTitanic Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg KASTET antidepressiva som jeg fikk av legen rett i søpla! For noe tull... alle kan være deprimert til tider. Legen var veldig rask på å skrive ut dette tullet. Jeg er ikke deprimert lengre å greide meg fint uten. Hadde også søvnproblemer en gang, da skrev en lege ut Imovane for 1 mnd. Begynte å bli avhenging av noe for første gang i mitt liv. Fastlegen min nektet meg flere Imovane og sa at de skrives bare ut max 2 uker. Men... man kan klare å bli fisk uten «medisiner». Faktisk kan nesten alle bli frisk. Mange forblir «syke» i medisinens makt. Anonymkode: db726...d29 Medisiner skal leveres inn på apoteket. Og hvorfor hentet du dem ut og betalte for dem om du skulle hjem å kaste dem i søpla... ? Det er jo direkte uøkonomisk
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 Medisiner mot angst og sosial angst er antidepressiva. De hjelper godt mot angst og blir skrevet ut for å behandle angst, ikke bare depresjon. Du vet aldri hva slags bivirkninger du får før du har prøvd fordi ulike antidepressiva fungerer ulikt på ulike mennesker. De fleste får bivirkninger i oppstartsperioden. Ingen får alle bivirkningene på en gang. Etter noen uker går det over. Dette kan både legen og psykologen din forklare deg mer om. Psykologen kjenner kanskje plagene dine best? Men svaret på spørsmålet ditt er ja, dette kan du absolutt spørre fastlegen om. Anonymkode: 1d865...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 Du får sannsynligvis antidepressiva mot angst også. Er det benzo/beroligende du vil ha? Det er vel ikke så vanlig å bruke mot sosial angst? Pluss at det er vanedannende og man blir jo litt sløv på de.. vet ikke hvor bra det funker i sosiale situasjoner. Jeg har hatt god hjelp av SSRI mot generalisert angst (i tillegg til å gå til psykolog) Anonymkode: 00b8d...a6b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Går til psykolog og har vært til lege flere ganger. Legen skrev ut medisiner mot depresjon på første legenbesøk når jeg forkalrte hvordan kjeg hadde det. Men ville ikke starte på de siden jeg hr hørt mye dårlig om det. Er det noe andre angst medisiner som funker veldig bra med ikke så mange bivirkninger? Isåfall hva heter de? Og kan jeg spøre lege om å få teste det? For jeg klarer virkelig ikke å slappe av lenger. Det går over styr de følelsene. Anonymkode: 34c7a...315 Legen har gitt deg et alternativ og da prøver du det først. Det er ikke sånn at man kommer til legen med en «ønskeliste» Anonymkode: 4f42a...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå