Gå til innhold

Klæbo. Fortjener han første plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes de skulle disket begge to, jeg...

Anonymkode: a0a00...272

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sier NEI. Det var dårlig gjort. 

Anonymkode: 08324...a25

Jeg er usikker, men mener uansett Klæbo har skyld i selve fadesen. Siden det oppløpet i Oberstdorf er så ekstremt langt. Er vel kun Falun og Val de Fiemme som er like langt eller lenger. At han fint kunne gått inn bak russeren og tatt han på oppløpet. Det hadde han greid. Det var helt unødvendig av Klæbo og presse ut slik han gjorde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg så det er avgjørelsen riktig, men noen ekspert er jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man i det hele tatt gidder å ta diskusjonen. Da hun ene Weng-tvillingen ble distrahert av Svahn i en tilsvarende situasjon, mente alle i Norge at Svahn skulle diskes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Brunello said:

At man i det hele tatt gidder å ta diskusjonen.

Ulike interesser, og ulikt nivå av engasjement i ulike saker er trolig en forklaring. 😉 

Anonymkode: f9175...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifølge svenske og tyske medier så er disken til Klæbo korrekt og de peker også på at om dette hadde vært omvendt, så hadde Norge skreket høyest om en disk av Russeren.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge svenske og tyske medier så er disken til Klæbo korrekt og de peker også på at om dette hadde vært omvendt, så hadde Norge skreket høyest om en disk av Russeren.

SVT mente han ikke skulle diskes. De mente at det hadde skjedd lignende tilfeller i vinter og ingen var disket hittil så da ble det feil å diske Klæbo. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sier NEI. Det var dårlig gjort. 

Enig, russeren var først, slik som finnen meki var tidligere i vinter. 

Usportslig JA, men har de retten på sin side, JA.

Anonymkode: f36ea...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har de rett i. 

Anonymkode: c249a...51a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge hadde jo god fart og lå i ytterkanten  av oppløpet MEN hadde Bolsjunov vært fair så hadde jo han hvertfall holdt seg i sporet sitt når han merket at Klæbo lå på siden av han.

Klæbo lå jo hvertfall ganske likt om ikke likt og han hadde ikke noe annet spor å bytte til , så om evnt. Bolsjunov har det juridiske på sin side så kunne han jo bare holdt sporet så hadde den beste spurteren vunnet , nå er alle tapere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig, russeren var først, slik som finnen meki var tidligere i vinter. 

Usportslig JA, men har de retten på sin side, JA.

Anonymkode: f36ea...c19

Bols ble jo ikke disket for det den gangen (han ble disket for at han slo med staven) så hvis dette var lik situasjon burde ikke Klæbo vært disket i dag heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert riktig å diske Klæbo i følge regelboka, men fy så usportslig av russeren å kjøre på den måten han gjorde. Han visste at Klæbo kom i større fart på utsiden, så han presset seg så langt ut til høyre som han kunne. Klæbo hadde jo ingen annet valg enn å gjøre det han gjorde. Russeren ødela for seg selv og for Klæbo med det der.. Så nå han kan bare stå der å sture med sølvmedaljen sin. 

Anonymkode: 4db68...6d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Mrs Kaizer said:

Her var det mange langrennseksperter....

Eventuelt mange mennesker med egne meninger? 

Du står for øvrig fritt til å dele din ekspertise også.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert riktig å diske Klæbo i følge regelboka, men fy så usportslig av russeren å kjøre på den måten han gjorde. Han visste at Klæbo kom i større fart på utsiden, så han presset seg så langt ut til høyre som han kunne. Klæbo hadde jo ingen annet valg enn å gjøre det han gjorde. Russeren ødela for seg selv og for Klæbo med det der.. Så nå han kan bare stå der å sture med sølvmedaljen sin. 

Anonymkode: 4db68...6d7

Så Klæbo gjorde feil, men likevel snakker du dritt om russeren? Flytte fokuset er vel ganske typisk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det fremstår som at Bols brekker sin egen stav som en konsekvens av at han tar et halvveis skøytetak for å presse seg foran Klæbo/presse Klæbo ut, idet han ser at Klæbo kommer opp på siden av ham.

Anonymkode: a6713...2bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes de skulle disket begge to, jeg...

Anonymkode: a0a00...272

Ja, enten begge eller ingen.  Skylddeling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det fremstår som at Bols brekker sin egen stav som en konsekvens av at han tar et halvveis skøytetak for å presse seg foran Klæbo/presse Klæbo ut, idet han ser at Klæbo kommer opp på siden av ham.

Anonymkode: a6713...2bd

Klæbo kommer bakfra der hvor det ikke er nok plass. Frekk som f! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes han fortjente å bli diskvalifisert, men det synes jeg faktisk Bolsjunov burde blitt også. De burde diska begge to. Ja, det Klæbo gjorde var feil, men Bolsjunov spilte ikke helt rent han heller. Det var han som presset ut Klæbo, skittent spill fra han også. 

Anonymkode: 343a3...778

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes han fortjente å bli diskvalifisert, men det synes jeg faktisk Bolsjunov burde blitt også. De burde diska begge to. Ja, det Klæbo gjorde var feil, men Bolsjunov spilte ikke helt rent han heller. Det var han som presset ut Klæbo, skittent spill fra han også. 

Anonymkode: 343a3...778

Da hadde det blitt trippel norsk, så da hadde nok russerne virkelig fått blod på tann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...