Gå til innhold

Hvordan takle en forelder med psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring rundt det? 

Far til sønnen min sliter med sosial angst og panikk angst. Stiller opp når det trengs og støtter han. Men tror ikke han får den hjelpen og støtten han trenger fra familien sin. Han bor alene. Vi er skilt. 

Bekymrer meg mye og er alltid redd når han ikke svarer på telefonen. Redd for å finne han død en dag. Han ser sønnen sin når vi er på besøk da han ikke kan være alene med han. 

Anonymkode: c2f0f...fe7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring, men tror det er viktig at du oppfordrer han til å søke hjelp 

Anonymkode: 4cb07...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen erfaring, men tror det er viktig at du oppfordrer han til å søke hjelp 

Anonymkode: 4cb07...8f6

Han påstår han går til psykolog, men vet ikke om det er noe sannhet i det. Da vi var sammen så prøvde jeg flere ganger å skaffe han hjelp. Han nektet plent den gangen. 
Han har bare blitt værre etter han flyttet ut. Jeg er ikke der 24/7 lengre for å passe på han. 

Vet det ikke er mitt ansvar lengre, men vil ikke at far til sønnen min skal ende opp død. Værste frykten jeg har. At jeg ikke har gjort nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikkje så enkelt dette, men han er voksen og at familien hans skal ha noe mer innflytelse på han til at han skaffer seg mer hjelp en det du fikk til når dere bodde sammen skal du ikke vente.

Dei valga han tar er hans valg og hans valg alene. Ender han sitt liv må du være der for barnet deres så best du kan.

Har erfaring med tap av forelder til.mine barn og vi måtte bare gjøre så godt vi kunne etterpå. Det har gått bra.

Klem til deg i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 5cf01...155

AnonymBruker
Skrevet

Kan du melde bekymringen din videre til fastlege, ambulant team i kommunen eller legevakt?

Anonymkode: 2a5cc...726

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan du melde bekymringen din videre til fastlege, ambulant team i kommunen eller legevakt?

Anonymkode: 2a5cc...726

Har snakket med helsesøster. Hun ville sende han til rask psykisk hjelp i kommunen. Men da nektet han. Er vel er ambulant team innenfor kommunen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...