AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Hvor mye orker dere finne på med barna? Jeg er så sliten og tung i kroppen hele tiden at jeg føler jeg ikke har energi til å henge med når vi feks er ute å leker i snøen å slikt. Føler meg bare utilpass, og synes det er så dumt. Mulig det bare er jeg som er i dårlig form, men når man er så sliten hele tiden så har jeg ikke overskudd til å trene så mye heller. Føler det blir en vond sirkel. Anonymkode: d024a...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Hva gjør du da når dere er ute i snøen? Ber barnet leke alene? Hvor gammel er barnet ditt? Her tar vi med barnet ut på tur, på lekeplassen, besøker familie, leker hjemme.. Vårt barn er 2 år og er veldig glad i at vi leker med han, og det gjør vi også. Vi bygger sandslott med han, tar imot i rutsjebanen, sender pinner ned bekken, mater endene sammen. Og inne maler vi, lager slott i sofaen, leker med lekene. Vi er engasjert i leken og barnet når vi er med. Men noen ganger må vi be barnet leke alene, fordi vi blir også slitne, eller må rydde og lage mat. Det er viktig at de lærer seg å leke litt alene og får utvikle seg i lek og fantasi uten av vi foreldre hele tiden er med. Det er en fin balanse her, og jeg mener begge deler er like viktig for barnet. Anonymkode: 33855...252
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Hvordan er kostholdet ditt? Jeg hadde det slik, etter jobb var jeg helt tom for energi og orket bare det viktigste ned barna; lage middag og følge opp lekser. For et par måneder siden la jeg om til et sunnere kosthold (for meg passet lavkarbo kosthold) og etter kun noen dager kjente jeg at energien kom tilbake og jeg orket mer og ikke minst hadde bedre humør. Nå begynner lysten til å bevege seg og trene å komme tilbake. Anonymkode: c02fc...16e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan er kostholdet ditt? Jeg hadde det slik, etter jobb var jeg helt tom for energi og orket bare det viktigste ned barna; lage middag og følge opp lekser. For et par måneder siden la jeg om til et sunnere kosthold (for meg passet lavkarbo kosthold) og etter kun noen dager kjente jeg at energien kom tilbake og jeg orket mer og ikke minst hadde bedre humør. Nå begynner lysten til å bevege seg og trene å komme tilbake. Anonymkode: c02fc...16e Tror du er inne på noe. Om jeg spiser drittmat orker jeg ingenting. Nå er min jente bare 6 måneder (men kan absolutt relatere meg til sliten småbarnsforelder, med 3-4 timer søvn om natten og full jobb...). Men her prioriterer jeg en løpetur fremfor søvn, føler det gir meg mye mer. Men dårlig mat og lite trening er en tøff sirkel og komme ut av når man er sliten. Anonymkode: 586d0...682 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du er inne på noe. Om jeg spiser drittmat orker jeg ingenting. Nå er min jente bare 6 måneder (men kan absolutt relatere meg til sliten småbarnsforelder, med 3-4 timer søvn om natten og full jobb...). Men her prioriterer jeg en løpetur fremfor søvn, føler det gir meg mye mer. Men dårlig mat og lite trening er en tøff sirkel og komme ut av når man er sliten. Anonymkode: 586d0...682 Må si at du er veldig tøff som prioriterer joggetur fremfor søvn! Skulle gjerne hatt den viljestyrken og motivasjonen😊 Og som du sier så er det en ganske vond sirkel å komme utav når man er sliten og ikke orker å lage mat, da tyr man til enkle og ofte usunne løsninger. Har hatt veldig lyst å begynne på lavkarbo selv men føler det er veldig mye jobb rundt det. Men man kan også velge det groveste brødet, spise mer fisk, grønnsaker, poteter etc. Det ble vi flinkere til når sønnen vår begynte å spise samme mat som oss, for man vil ikke gi barna sine drittmat. En annen viktig ting er at mannen også ønsker å ta del i det å velge sunnere kosthold. Her sliter jeg med å få mannen på grovere typer mat, og man gidder ikke alltid lage en porsjon grov pasta og en porsjon lys pasta.. Anonymkode: 33855...252
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må si at du er veldig tøff som prioriterer joggetur fremfor søvn! Skulle gjerne hatt den viljestyrken og motivasjonen😊 Og som du sier så er det en ganske vond sirkel å komme utav når man er sliten og ikke orker å lage mat, da tyr man til enkle og ofte usunne løsninger. Har hatt veldig lyst å begynne på lavkarbo selv men føler det er veldig mye jobb rundt det. Men man kan også velge det groveste brødet, spise mer fisk, grønnsaker, poteter etc. Det ble vi flinkere til når sønnen vår begynte å spise samme mat som oss, for man vil ikke gi barna sine drittmat. En annen viktig ting er at mannen også ønsker å ta del i det å velge sunnere kosthold. Her sliter jeg med å få mannen på grovere typer mat, og man gidder ikke alltid lage en porsjon grov pasta og en porsjon lys pasta.. Anonymkode: 33855...252 Tusen takk:) det varmet å høre at du synes. Og helt med på det du sier om å ikke orke og lage mat, i hverdagen har vi hurtig og enkel mat som fortsatt er sunn. Men har vært mye prøving og feiling før vi fant hva som fungerte. Lavkarbo er supert, men nå når jeg sover så lite må jeg ha karbohydrater (og kaffe;)) for å holde meg gående. Men på sikt ønsker jeg også å gå over til lavkarbo, har veldig troen på det:) Anonymkode: 586d0...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå