AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Sønnen min har en kompis som liker å dra på kino, svømmehall og trampolinepark, alt som koster penger. Han får alltid ja når han spørr. Foreldre tjener veldig godt, så da er det vel lett å si nei. Jeg har også råd til det men min gutt får ikke lov hver gang han spørr. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 89073...ab8
GammelKaktus Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Sier alltid ja jeg men det er fordi det er så sjelden guttungen spør om slikt. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 FrøkenMånestråle skrev (19 minutter siden): Sier alltid ja jeg men det er fordi det er så sjelden guttungen spør om slikt. 😊 Hadde du sagt ja hvis han hadde spurt ofte? De var på kino forrige helg i vinterferien. I dag spurte kompisen om de skulle på kino igjen. Da sa jeg nei. Er sol og snø ute, så da kan de være litt ute. Kompisen fikk ja så han dro på kino. Min tok med akebrett og dro ut😉 Anonymkode: 89073...ab8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Får som oftest gjøre som han vil, ja. Dårlig råd og barn hører ikke sammen. Anonymkode: c4968...775 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du sagt ja hvis han hadde spurt ofte? De var på kino forrige helg i vinterferien. I dag spurte kompisen om de skulle på kino igjen. Da sa jeg nei. Er sol og snø ute, så da kan de være litt ute. Kompisen fikk ja så han dro på kino. Min tok med akebrett og dro ut😉 Anonymkode: 89073...ab8 Det koster rundt hundrelappen å dra på kino... og det er en uke siden sist... er det så ofte og mye da? Anonymkode: 99ec0...688 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får som oftest gjøre som han vil, ja. Dårlig råd og barn hører ikke sammen. Anonymkode: c4968...775 Jeg sier ja som regel 60 %. Men han tåler å få nei heldigvis. Ikke alle takler det Anonymkode: 89073...ab8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Ja, så fremt det ikke er helt urimelig, eller jeg rett og slett ikke har muligheten til å betale for det, så sier jeg ja til slike spørsmål. Vi har langt større fokus på høflighet og oppførsel ellers, og barna i huset er fornuftige småfolk som ikke ber om noe vi synes blir for mye, det er i hvert fall sjelden vare. Anonymkode: 9de85...45d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Vi pleier å finne på en ting som koster penger hver helg. Sist helg var vi i svømmehallen. I dag var vi på bowling. Kino, minigolf, trampolinepark osv, er alternativene. hvis jeg og mannen min ikke har spesielle preferanser får barna bli enige om noe. Anonymkode: 84abd...570
GammelKaktus Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du sagt ja hvis han hadde spurt ofte? De var på kino forrige helg i vinterferien. I dag spurte kompisen om de skulle på kino igjen. Da sa jeg nei. Er sol og snø ute, så da kan de være litt ute. Kompisen fikk ja så han dro på kino. Min tok med akebrett og dro ut😉 Anonymkode: 89073...ab8 Jeg hadde kanskje det, kommer iallfall til å si ja til alt når koronaen slipper taket for nå har vi ikke gjort noe spesielt dette året. Jeg synes jo ikke at kino en gang i uka er så mye jeg da og hadde gladelig sagt ja til det om han var interessert. Men han er mer glad i YouTube enn kino. 😅Trampolinepark har vi som regel månedskort på og da kan han gå når han vil. Svømmehall er heller ikke noe problem men han har gått på svømming så det er han litt lei av. 😊 Så ja, jeg er nok et ja menneske på slikt. Det koster jo ikke all verdens heller. Men nå har ikke interessen vært der på grunn av korona.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sier ja som regel 60 %. Men han tåler å få nei heldigvis. Ikke alle takler det Anonymkode: 89073...ab8 Vår spør ikke i hytt og pine, han har hatt god oppdragelse. Anonymkode: c4968...775
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Svømmehall: Ja, så lenge barnet er svømmedyktig. Svømmeferdigheter er viktig, så her kan vi lett kjøpe årskort i svømmehallen dersom poden(e) spør ofte. Kino: Er såpass sjelden det kommer noe som er verdt å se at det knapt er et problem ? Et par ganger i måneden; Ja, helt ok. Lekepark: Lekeparken som er nærmest ligger såpass kronglete til så det har vi vel knapt fått spørsmål om. Men det koster en del og er ikke noe jeg hadde giddet å si ja til særlig ofte, og jeg hadde kun sagt ja dersom poden kommer seg dit på egen hånd. Trampolinepark: Sier stort sett ja. Anonymkode: 9a4b9...1d4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Helt opptil hva det er. Maser han om ting så sier jeg nei. Er det aktiviteter så ser jeg an hvor mye det koster og om hvordan han skal komme seg hjem. Som oftest hvis det er sosialt med venner så sier jeg ja. Så lenge de kommer hjem til rimelig tid og de planlegger med buss eller blir hentet/kjørt. I disse tider liker jeg helst at de blir kjørt da jeg ikke er så giret på at de tar offentlig transport. Har en sparekonto som er ment for sosialt. Så det skal han få bruke, men får ikke ubegrenset til godteri og slikt hvis han skal på kino. Får 200-250kr og må klare seg med det. Anonymkode: 86688...d6a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Får som oftest gjøre som han vil, ja. Dårlig råd og barn hører ikke sammen. Anonymkode: c4968...775 Synes egentlig barn må tåle å få nei i blant. Selvom man har råd. Anonymkode: 414ea...3f5 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Mitt barn er ikke stort nok til å dra alene på sånt, så det må jo passe for meg også. Men gjør det det så sier jeg alltid ja til svømmehall, trampolinepark, lekeland o.l. Tenker at aktiviteter hvor han får rørt ekstra på seg bare er positivt. Ville ikke sagt ja til kino like ofte, men det er egentlig sjelden han spør om det, så det blir som regel ja der også. Anonymkode: 2e806...a06
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 Svømmehall: sier stort sett ja, da det er viktig for oss at barnet et trygg i vann og lærer å svømme. Fin aktivitet de dagene været er skikkelig pyton. Kino: de få gangene det er en film barna har lyst å se så går vi på den. Men det skjer veldig sjeldent (sønnen min på 7 har vært på kino 5-6 ganger hele sitt liv). Lekeland: Sier stort sett nei, og kommer med forslag som svømmehall eller dyreparken. Jeg hater lekeland, og så lenge barna er så små at jeg må være med de er det ikke aktuelt😅 Trampolinepark har ikke vært ett spørsmål til nå, og aldri vært selv. Men vi bor i Kristiansand og har dyreparken. Det sier jeg å alltid ja til 😊 Anonymkode: d319f...d96
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 Hvis det er sosialt med venner, så sier jeg alltid ja. Kino, slalom, svømmehall, bowling ++ Anonymkode: 42081...0f9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Får som oftest gjøre som han vil, ja. Dårlig råd og barn hører ikke sammen. Anonymkode: c4968...775 For noe piss. Anonymkode: 94639...7ac 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Synes egentlig barn må tåle å få nei i blant. Selvom man har råd. Anonymkode: 414ea...3f5 Hva er det å si?! Jeg er enig med deg. Kan han bruke sine egne penger av og til da? Gjøre oppgaver mot betalt. Anonymkode: 7e9a1...44d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Her spørres det ikke så ofte, men vi prøver å svare ja så ofte som vi kan. Som regel er det helt andre ting enn penger det står på. Synes det er fint når de finner på noe med venner. Spesielt hvis de går flere sammen. Vi voksne har det vanligvis med å både organisere, tilrettelegge og betale. Anonymkode: ec9ea...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå