AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Del Skrevet 7. mars 2021 Hei, jeg bor i Oslo og har forsøkt mitt beste for å drive med styrketrening i mangel av treningsstudio. Jeg gikk til innkjøp av et sett med manualer opp til 20kg. Jeg gjør følgende øvelser: skulderpress, push-ups, sidehev, utfall, biceps curls, triceps pushback, stående roing (med manualer) og diverse mageøvelser. Jeg har nylig begynt å oppsøke en park der de har pull-ups stativer og dips-stativer. Forsøker å gå dit et par ganger i uka hvis det er ok vær. Det jeg lurer på er om jeg bare kunne byttet ut roøvelsen hvis jeg begynner med pull-ups? Trener ikke pull-ups mye av det samme, men enda mer effektivt? Anonymkode: 49b55...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmegym Skrevet 10. mars 2021 #2 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Forskjellen er at ved stående roing - avhegig av hviilken vinkel man står med - vil i tillegg være med å belaste hamstring, øvre del av nakke og nedre del av korsryggen. Men med pulls ups vil du på en annen side stimulere vekts i bicepsen, noe som stående roing ikke gjør. Felles for de er at du stimulerer musklene i øvre del av rygg, baksiden skuldrene og håndleddene. Endret 10. mars 2021 av Hjemmegym 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 Er det boe vits i å trene "inverted rows" i tillegg eller blir det smør på flesk? Anonymkode: f9f89...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmegym Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Er det boe vits i å trene "inverted rows" i tillegg eller blir det smør på flesk? Anonymkode: f9f89...a7c Stående roing og "inverted rows" stimulerer i og for seg de samme muskelgruppene. Det er ingenting i veien ved å kjøre på med begge øvelse, men det spørs hva man trener i tillegg, hvordan man splitter opp treningsprogrammet osv. En som driver med bodybuildning hadde gjerne kjørt på med begge da fokuset er å kjøre mange sett og reps, med kort hviletid mellom settene hvor fokuset ofte er å kjøre på med mange isolasonsøvelser i tillegg til basisøvelser. Men en som driver med styrketrening kjører gjerne færre reps hvor fokuset ligger på basisøvelser som markløft, benkpress og knebøy. Det er normalt å supplere med litt isolasjonsøvelser i tillegg, men normal sett ikke i samme grad og omfang som en bodybuilder. Personlig ville jeg nøyd meg med en av de to. Jeg foretrakk å trene markløft og stående markløft kombinert med en bicepsøvelse samt hangups eller nedtrekk da jeg holdt på. Enkelte vil se på det som overkill, mens andre igjen vil se på det som moderat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmegym Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 4 minutter siden, Hjemmegym said: Stående roing og "inverted rows" stimulerer i og for seg de samme muskelgruppene. Det er ingenting i veien ved å kjøre på med begge øvelse, men det spørs hva man trener i tillegg, hvordan man splitter opp treningsprogrammet osv. En som driver med bodybuildning hadde gjerne kjørt på med begge da fokuset er å kjøre mange sett og reps, med kort hviletid mellom settene hvor fokuset ofte er å kjøre på med mange isolasonsøvelser i tillegg til basisøvelser. Men en som driver med styrketrening kjører gjerne færre reps hvor fokuset ligger på basisøvelser som markløft, benkpress og knebøy. Det er normalt å supplere med litt isolasjonsøvelser i tillegg, men normal sett ikke i samme grad og omfang som en bodybuilder. Personlig ville jeg nøyd meg med en av de to. Jeg foretrakk å trene markløft og stående markløft kombinert med en bicepsøvelse samt hangups eller nedtrekk da jeg holdt på. Enkelte vil se på det som overkill, mens andre igjen vil se på det som moderat. Men siden du har begrenset tilgang på treningsutstyr så ville jeg nok kjørt på med mange øvelser da du ikke har mulighet til å peise på med vektskiver. Korte pauser, mange reps og sett og bare kjør kroppen i senk rett og slett. En form for sirkulasjonstrening er ypperlig når man driver med slik trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå