AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Leste akkurat denne og synes hovedpoenget er bra. https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335 Men det skal jo også sies at det er en del kvinner som oppfører seg som de bestemmer over mannen sin; husarbeidet skal gjøres på hennes måte for å være bra nok, hun bestemmer hva babyen skal ha på seg, hvordan barna skal oppdras, hvilken farge stua skal males i og om han får lov å dra på guttetur eller ikke. Ikke greit! Anonymkode: 8bb7d...92c 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det skal jo også sies at det er en del kvinner som oppfører seg som de bestemmer over mannen sin; husarbeidet skal gjøres på hennes måte for å være bra nok, hun bestemmer hva babyen skal ha på seg, hvordan barna skal oppdras, hvilken farge stua skal males i og om han får lov å dra på guttetur eller ikke. Ikke greit! Anonymkode: 8bb7d...92c Helt enig, men så skal det også sies at noen av disse kvinnene også bor sammen med menn som faktisk ikke evner slike ting på egen hånd, eller uten tilsyn eller instrukser. Synd men sant. Anonymkode: f107d...15b 39
Gjest Smeltemann Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leste akkurat denne og synes hovedpoenget er bra. https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335 Men det skal jo også sies at det er en del kvinner som oppfører seg som de bestemmer over mannen sin; husarbeidet skal gjøres på hennes måte for å være bra nok, hun bestemmer hva babyen skal ha på seg, hvordan barna skal oppdras, hvilken farge stua skal males i og om han får lov å dra på guttetur eller ikke. Ikke greit! Anonymkode: 8bb7d...92c Det finnes vel av begge typer der da. Men noen ganger er det bare å gjøre som en få beskjed om,da det blir mindre sure miner. Jeg lar meg godt bli kommandert litt rundt,det er de viktige tingene det er verd å vinne.
herzeleid Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Leste akkurat denne her, og noe av det første som slo meg var hvor likt dette var et av de mange innleggene en ser her inne fra kvinner og menn som mener problemet er menn/kvinner, ikke dem selv. En slik tilnærming, der alle andre er problemet, tror jeg er veldig destruktiv for alle enslige som sliter med å få forhold til å fungere. Så kjenner ikke jeg til denne personen fra før, men et kjapt googlesøk viser et bilde av henne i en blodig truse foran en Ottar-parole mens hun gir fingeren til kameraet, og ellers mye lettkledde bilder. En kan si mye om kombinasjonen av radikalfeminisme og lettkledd-blogging, men det virker ofte ikke som de beste rammene å finne en seriøs mann innen eller å gi de mest nyttige brillene å se verden gjennom. At hun nå har blitt sammen med en kvinne kan være en annen indikasjon på at problemet kanskje lå mer i hennes valg av menn, heller enn hos "menn". 20
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Er jo helt umulig å diskutere med mennesker som er ubrukelige. De kan jo ikke brukes til noe. Anonymkode: 8372d...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Å kjære tid... Får bare lyst til å rope #notallwomen etter å ha lest den suppa der. Tror hun VIRKELIG at alle damer er like lite kresne som henne? Har hun hengt på KG? Anonymkode: 353db...da2 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 5 minutter siden, herzeleid said: Leste akkurat denne her, og noe av det første som slo meg var hvor likt dette var et av de mange innleggene en ser her inne fra kvinner og menn som mener problemet er menn/kvinner, ikke dem selv. En slik tilnærming, der alle andre er problemet, tror jeg er veldig destruktiv for alle enslige som sliter med å få forhold til å fungere. Så kjenner ikke jeg til denne personen fra før, men et kjapt googlesøk viser et bilde av henne i en blodig truse foran en Ottar-parole mens hun gir fingeren til kameraet, og ellers mye lettkledde bilder. En kan si mye om kombinasjonen av radikalfeminisme og lettkledd-blogging, men det virker ofte ikke som de beste rammene å finne en seriøs mann innen eller å gi de mest nyttige brillene å se verden gjennom. At hun nå har blitt sammen med en kvinne kan være en annen indikasjon på at problemet kanskje lå mer i hennes valg av menn, heller enn hos "menn". Har du hørt om å diskutere saK, ikke person? Spiller ingen rolle om hu er dama til hitler, hun kan ha rett i argumentasjonen alikevel Anonymkode: 88f8f...ead 18
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Leste akkurat denne og synes hovedpoenget er bra. https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335 Men det skal jo også sies at det er en del kvinner som oppfører seg som de bestemmer over mannen sin; husarbeidet skal gjøres på hennes måte for å være bra nok, hun bestemmer hva babyen skal ha på seg, hvordan barna skal oppdras, hvilken farge stua skal males i og om han får lov å dra på guttetur eller ikke. Ikke greit! Anonymkode: 8bb7d...92c Barna våre er 5 og 8 år. Mannen ser fremdeles ikke forskjell på en bomullstrøye og en av ull. Han ser det heller ikke om en bukse må vaskes. Ergo er det best at jeg tar ansvar for barnas klær. Ligger ingen prestisje i det for meg, utover at jeg vil at barna skal være varme og rene. «Guttetur» må selvfølgelig avklares med meg når vi har barn. Eller tenker du det er en selvfølgelig at mor er hjemme med barna alltid, mens far får leve livet? Anonymkode: 7ea75...f26 27
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Synes hun har utrolig gode poeng, akkurat det der opplever jeg og mine venner også. Er jo fordi man går inn i forhold med så utrolig lave forventninger. Anonymkode: f8dce...133 19
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Noe av det som er attraktivt med mannen min er hvor flink han er til å fikse ting i huset og har det reint og ryddig. Det var ikke det at eksen ikke bidro, men det var liksom med litt sukk og hvem har gjort mest. Han var vant til at noen gjorde alt og var hjemmeværende. Det var mi også men vi var mange søsken og jeg måtte busta mye. Kjæresten min digger at potteplanter trives. Selv om han ser ut som han er med i mafiaen. Anonymkode: 8919a...49d 6
herzeleid Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du hørt om å diskutere saK, ikke person? Spiller ingen rolle om hu er dama til hitler, hun kan ha rett i argumentasjonen alikevel Anonymkode: 88f8f...ead Her er mye av problemet at hele saken er henne og hennes personlige erfaringer, og at innlegget ikke inneholder en eneste kilde med dertil hørende argumenter. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Utrolig rotete og usammenhengende skrevet, full av én enkelt persons meninger og erfaringer, uten noe form for objektivitet eller kilder. Karakter F. Hun får pluss for forsøket. Men jeg tenker at dette innlegget er et typisk KG-innlegg. Anonymkode: 0e9d7...bd3 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 herzeleid skrev (21 minutter siden): Her er mye av problemet at hele saken er henne og hennes personlige erfaringer, og at innlegget ikke inneholder en eneste kilde med dertil hørende argumenter. Nettopp. Har aldri hørt om en eneste dame på sentrum/høyresiden politisk, som har dette forholdet til menn. Dette er venstresidens politikk som er overført til parforholdet. Anonymkode: 353db...da2 3
Uredd Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 Jeg satt igjen med et inntrykk av at det er en venninne hun ønsker seg og ikke en mann... I tillegg til å fokusere på hva man skal kreve av den andre i stedet for å se litt på hva en har å tilby også. Begge skal vel like hverandre. Kjønnsforskjeller burde være helt uproblematisk hvis innsatsen er lik og man respektere det den andre gjør. Det er jo forskjellene som gjør at vi tiltrekkes hverandre emosjonelt. De samme forskjellen gjør at vi prioriterer forskjellig ting i hverdagen slik at summen av innsats blir laver i forhold til resultatet. Det er på ingen måte praktisk at begge har ansvar for alt. Man passer på det som er viktig for en selv og hjelper partneren med hva det måtte være etterpå. Det må da vel være mye bedre at en i et parforhold utfyller hverandre med forskjellene i stedet for å ønske seg en kopi av en selv? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Barna våre er 5 og 8 år. Mannen ser fremdeles ikke forskjell på en bomullstrøye og en av ull. Han ser det heller ikke om en bukse må vaskes. Ergo er det best at jeg tar ansvar for barnas klær. Ligger ingen prestisje i det for meg, utover at jeg vil at barna skal være varme og rene. «Guttetur» må selvfølgelig avklares med meg når vi har barn. Eller tenker du det er en selvfølgelig at mor er hjemme med barna alltid, mens far får leve livet? Anonymkode: 7ea75...f26 Det er helt naturlig at både «gutteturer» og «jenteturer» tilpasses familiesituasjonen, men når man leser på KG, kan man innimellom få inntrykk av at «guttetur» er helt uaktuelt å «la» mannen dra på, noensinne. Anonymkode: 2520e...860 2
Gjest Alterego666 Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste akkurat denne og synes hovedpoenget er bra. https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335 Men det skal jo også sies at det er en del kvinner som oppfører seg som de bestemmer over mannen sin; husarbeidet skal gjøres på hennes måte for å være bra nok, hun bestemmer hva babyen skal ha på seg, hvordan barna skal oppdras, hvilken farge stua skal males i og om han får lov å dra på guttetur eller ikke. Ikke greit! Anonymkode: 8bb7d...92c Her er det mange menn som trenger å ta seg selv i nakken!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna våre er 5 og 8 år. Mannen ser fremdeles ikke forskjell på en bomullstrøye og en av ull. Han ser det heller ikke om en bukse må vaskes. Ergo er det best at jeg tar ansvar for barnas klær. Ligger ingen prestisje i det for meg, utover at jeg vil at barna skal være varme og rene. «Guttetur» må selvfølgelig avklares med meg når vi har barn. Eller tenker du det er en selvfølgelig at mor er hjemme med barna alltid, mens far får leve livet? Anonymkode: 7ea75...f26 Selvfølgelig ikke, man må jo avtale, men ser jo at enkelte menn aldri får lov. Anonymkode: 8bb7d...92c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig ikke, man må jo avtale, men ser jo at enkelte menn aldri får lov. Anonymkode: 8bb7d...92c Mange menn bruker helt sikkert «får ikke lov av kona» som unnskyldning også, når de ikke tør å si til kompisene at de ikke lenger gidder rølpete gutteturer. Anonymkode: 7ea75...f26 21
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #19 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange menn bruker helt sikkert «får ikke lov av kona» som unnskyldning også, når de ikke tør å si til kompisene at de ikke lenger gidder rølpete gutteturer. Anonymkode: 7ea75...f26 Sikkert, det finnes nok alle mulige varianter. Men det er uten tvil damer som nekter mennene sine å ha et sosialt liv utenfor husets fire vegger. Anonymkode: 8bb7d...92c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #20 Skrevet 7. mars 2021 Jeg er enig med henne. Er jo ikke måte på hvor mye menn roses for å gjøre de tingene, som det er en selvfølge at vi kvinner gjør. Jeg har ennå ikke møtt en mann, som har mer å tilby meg, enn hva jeg har å tilby han. Og jeg er 45 år, har vært gift og vært i noen forhold. Og jeg ser og med tanke på alle udugelige menn jeg har møtt i min tid, så blir jo kravene bare lavere og lavere. Nå så lave, at jeg tror det er best jeg holder meg singel. Og av alle mine venner og familie, så kjenner jeg kun til en mann som er den som gjør mest, ellers er det kvinnen som gjør mest. Anonymkode: a8746...6ca 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå