Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har en gutt på 8 uker som kun sover 40 min om gangen på dagtid. Dette uansett om han sover i vugge, vogn i bevegelse, eller i armene mine. Slik har det vært siden han var rundt 4 uker. Han er ikke opplagt når han våkner og trenger tydelig mer søvn. Den eneste gangen han sover lenger, er i bæresele. Da kan han sove opptil 3 timer.

De første ukene sov han gjerne 20 timer og kunne fint sove i babynest. Nå bruker jeg gjerne en time hver gang jeg skal legge han. Er utrolig slitsom når han kun sover korte lurer. Om natten sover han godt.  

Er det noen som har erfaring med å slutte med bæresele rundt 3 mnd og kan dele hvordan søvnen ble når h*n sov alene? Forstår at han trenger mer nærhet nå, men redd jeg lager ett dårlig mønster hvor han ikke får sove andre steder enn i bæresele også etter «fjerde trimester» 😊

Noen som har hatt barn som kun sov korte lurer, men som begynte å sove lenger etter noen mnd? Evt hva gjorde dere for å få det til? 😊😊

Anonymkode: fe548...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min minste sov omtrent kun i bæretøy til rundt 4 mnd, da begynte jeg å kunne legge henne ned og hun sov for seg selv.  Frem til da hadde hun én time våkentid før hun skulle sove. Det at hun kunne legges ned sammenfalt med at hun begynte å kunne være våken lenger mellom lurene.

Hvis mini sover godt i selen og sover dårlig andre steder: la han sove i selen og nyt en opplagt baby. Det går over... Jeg har også hatt en jeg trillet i timesvis, man gjør det som trengs. 

AnonymBruker
Skrevet

Minste her sov også kun i bæresele til 4-5 mnd. Nå sover hun best i senga på dagtid (15 mnd). 

Bæresele er nærhet og trygghet for baby - sover han godt og lenge der er der selvfølgelig det du bruker 😊 Det går over helt av seg selv.

Anonymkode: afead...4fd

Skrevet

Gjør det som fungerer for å få ungen til å sove, er mitt motto. Søvn er viktigst. Så kan man endre på vaner og rutiner etter hvert, det har ikke vært noe problem her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min sov i flere måneder kun lurer på 30 min. På slaget, ikke et sekund lenger. Jeg prøvde å hjelpe over i neste søvnsyklus ved å vugge voggen, stryke på, holde på osv etter 20-25 min, men ingenting hjalp. Funket ikke i vogn heller. Heller ikke samsoving. 

Mener det var rundt 6 mnd alder at hun plutselig sov lengre og lengre lurer. Nå er hun 10 mnd og idag sov hun en lur på 2 timer! Jeg har rett og slett ingen råd... Her bare skjedde det av seg selv. 

Anonymkode: 18bd9...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby som også må bysses/bæres/i vogn for å sove. Nærmer seg tre mnd så er spent på den neste tiden. For noen uker siden kjøpte vi en slyngevugge - natures sway - og den er FANTASTISK. Hun sover så godt i den!

Anonymkode: a1586...993

AnonymBruker
Skrevet

Min var helt lik men det var ikke alltid vi fikk til mer en 10 minutter om gangen, bæresele eller oppå meg var eneste sted hun sov frem til 3 mnd, da kjøpte jeg søvn program og klarte til slutt å lure henne over i egen seng. Det gikk ganske greit egentlig, hun var nok klar for det, men det tok ganske lang tid før hun klarte lengre lurer, kanskje 5-6 måneders alder. Det er veldig normalt med sånn type soving og jeg tror ikke du skaper noen vaner som blir veldig vanskelig å avvenne senere. Baby er fortsatt litt liten til å gjøre noe annet en det som funker best, men når han er litt eldre kan du begynne med å se på våkentid mellom lurer, det pleier å gi bedre søvn totalt sett. 

Anonymkode: 2fec3...9e9

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sov aldri mer enn 40 minutter før han var over året, det første halvåret sov han bare i bæresele eller i armene mine. Sov ikke i vogn før han kunne sitte i sportsdelen. Noen er bare sånn dessverre. Minste sov bare 30 minutter i slengen, men kunne heldigvis sove i vogn så jeg kunne spise eller noe under duppen. Lager visst ikke sovebabyer 😅

Anonymkode: 5d2ed...faa

AnonymBruker
Skrevet

Min jente har sovet 30 min lurer helt frem til 6 måneders alder, men det har vært nok for henne. Frem til ca 4 måneder sov hun kun i bæresele. Om bæresele er det som funker, så bruk det! En baby kan ikke skjemmes bort:)

Anonymkode: 47c5f...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Du må lese søvn-signalene hans bedre. De er ekstremt følsomme for overtrøtthet på den tiden. De skal fortsatt sove veldig fort etter at de har våknet, gjerne kort tid etter morgenstell. Misser du det så kjører toget og ungen blir overtrøtt resten av dagen

Anonymkode: f953f...bbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine hadde kun 30 min sovetid frem til de var 7-8 måneder. Og kun i bæresele. Måtte bare leve med det😅

Anonymkode: 58b05...873

AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen ikke er opplagt etter duppen er det er problem, men jeg vil bare nevne at 40 min i seg selv ikke er lite å sove om gangen på dagtid. 

Anonymkode: 70d30...752

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...