Annod Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Hei, jeg skriver fortiden bachelor og er permittert fra min hovedjobb hvor jeg har jobbet i åtte år. Helt siden jeg ble permittert i fjor har jeg slitt med økonomi og derfor søkt mange jobber. I januar begynte jeg i en ny jobb (er fortsatt ansatt og permittert fra min hovedjobb) og har fått 20% fast stilling. Etter praksis gjennom skolen i januar fikk jeg nå tilbud om jeg ville jobbe på det stedet siden en ansatt har tatt ulønnet permisjon ett år. Hvis jeg takker ja til det må jeg dessverre slutte i jobben jeg begynte på i januar. Hvordan skal jeg si dette? Føler meg så dum. Og er det noen som vet om jeg er på prøvetid og eventuelt hvor lang tid jeg må jobbe før jeg kan slutte?
Taluno Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Om du er på prøvetid ser du på kontrakten du har. Hvor lang tid du må jobbe ser du på kontrakten du har. Du sier opp skriftelig, ved å sende en mail "hei. jeg sier herved opp min stilling som ***. I henhold til kontrakten vil siste arbeidsdag være **.**.2021. med vennlig hilsen ****** ****"
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Annod skrev (30 minutter siden): Hei, jeg skriver fortiden bachelor og er permittert fra min hovedjobb hvor jeg har jobbet i åtte år. Helt siden jeg ble permittert i fjor har jeg slitt med økonomi og derfor søkt mange jobber. I januar begynte jeg i en ny jobb (er fortsatt ansatt og permittert fra min hovedjobb) og har fått 20% fast stilling. Etter praksis gjennom skolen i januar fikk jeg nå tilbud om jeg ville jobbe på det stedet siden en ansatt har tatt ulønnet permisjon ett år. Hvis jeg takker ja til det må jeg dessverre slutte i jobben jeg begynte på i januar. Hvordan skal jeg si dette? Føler meg så dum. Og er det noen som vet om jeg er på prøvetid og eventuelt hvor lang tid jeg må jobbe før jeg kan slutte? Ingenting å tenke på. Det skjer ofte i arbeidslivet at nyansatte sier opp tidlig som følge av en lang søkeprosess hvor dem får tilslag fra flere forskjellige med ukers mellomrom. Dette er en del av gamet i dag. Du oppsøker leder, sier det som det er, og leverer skriftlig oppsigelse samtidig. Så avtaler dere siste arbeidsdag. Ettersom du er så fersk så kan det hende du får gå på dagen hvis du vil det. Ingen stress! Dette er du langt ifra alene om å oppleve. Dette er normalt! Anonymkode: ece95...89d 1
Annod Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingenting å tenke på. Det skjer ofte i arbeidslivet at nyansatte sier opp tidlig som følge av en lang søkeprosess hvor dem får tilslag fra flere forskjellige med ukers mellomrom. Dette er en del av gamet i dag. Du oppsøker leder, sier det som det er, og leverer skriftlig oppsigelse samtidig. Så avtaler dere siste arbeidsdag. Ettersom du er så fersk så kan det hende du får gå på dagen hvis du vil det. Ingen stress! Dette er du langt ifra alene om å oppleve. Dette er normalt! Anonymkode: ece95...89d Okei takk for svar! Nå ble jeg faktisk mye mer beroliget
Annod Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingenting å tenke på. Det skjer ofte i arbeidslivet at nyansatte sier opp tidlig som følge av en lang søkeprosess hvor dem får tilslag fra flere forskjellige med ukers mellomrom. Dette er en del av gamet i dag. Du oppsøker leder, sier det som det er, og leverer skriftlig oppsigelse samtidig. Så avtaler dere siste arbeidsdag. Ettersom du er så fersk så kan det hende du får gå på dagen hvis du vil det. Ingen stress! Dette er du langt ifra alene om å oppleve. Dette er normalt! Anonymkode: ece95...89d Taluno skrev (1 time siden): Om du er på prøvetid ser du på kontrakten du har. Hvor lang tid du må jobbe ser du på kontrakten du har. Du sier opp skriftelig, ved å sende en mail "hei. jeg sier herved opp min stilling som ***. I henhold til kontrakten vil siste arbeidsdag være **.**.2021. med vennlig hilsen ****** ****" Jeg vet det står i kontrakten, men jeg finner faktisk ikke kontrakten min.. så jeg tenkte noen hadde svar på va som er «vanlig» prøvetid
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 3 minutter siden, Annod said: Jeg vet det står i kontrakten, men jeg finner faktisk ikke kontrakten min.. så jeg tenkte noen hadde svar på va som er «vanlig» prøvetid Tre måneder er vel det normale? Men kontrakten din må du virkelig ha orden på! Fikk du den på mail, eller i posten? Anonymkode: 78b8f...c04
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Tre måneder er vel det normale? Men kontrakten din må du virkelig ha orden på! Fikk du den på mail, eller i posten? Anonymkode: 78b8f...c04 Jeg skrev feil. Mener at seks måneder er vanlig prøvetid, og tre måneder gjensidig tid for å si opp jobben. Anonymkode: 78b8f...c04
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Sjekk kontrakten , mener det er bare 14 dager oppsigelse i prøvetiden. Anonymkode: a00bf...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå