Gå til innhold

valg av kokebok / kokebok annbefalinger

Anbefalte innlegg

Gjest Toro_Jenta
Skrevet (endret)

hvis jeg skulle velge en stor kokebok hvilken skulle jeg velge da?

på Norsk ..

tenker på cappelens gyldendals osv osv

(og viser med det samme til nicket mitt (altså fint hvis den har mange bilder ... og noen ting i trinn for trinn feks deling av kjøtt og sånn ))

eller har du en du kan annbefale?

(kunne også vært interesert i en bok med mange fiskeoppskrifter)

liker også å få ting inn med teskje

Endret av Toro_Jenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som basiskokebok synes jeg faktisk Ingrid Espelid Hovigs; Den rutete kokeboken er veldig grei. Der har man klassisk norsk mat og oversikt over det man trenger av basiskunnskap på kjøkkenet som hvordan man lager diverse sauser, hvordan forskjellige grønnsaker skal tilberedes og litt om forskjellige typer kjøtt osv.

Så kan man jo heller ha noen mer spesielle kokebøker ved siden av hvis man vil. Jeg har f.eks. et par av Jamie Olivers kokebøker, samt en om Middelhavsmat, Vegetarmat osv. Men har du en basiskokebok som Den rutete eller en annen en finner du jo mye spennede oppskrifter på nettet da, jeg ser hvert fall at jeg bruker nettet mer og mer for å finne eksperimentelle oppskrifter. :)

Skrevet

Jeg anbefaler Aschehougs store kokebok - det er en grunnbok som stiller i en egen klasse i forhold til feks Cappelens, som jeg også har i hylla (begge var gaver jeg fikk engang i tiden ;) ).

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

"Jeg anbefaler Aschehougs store kokebok*"

grunnbok høres bra ut

noen flere som er fornøyd med denne ?

Skrevet

Jeg så ei god bok på universitetet i dag; Basic. Men den er ikke like omfattende i oppskrifter som disse rutete kokebøkene. Likte konseptet godt og vurderer å kjøpe noen i julegaver...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...