AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Da vi møttes for noen år siden gikk ting veldig fort, og jeg ble gravid etter bare to måneder. Noen måneder ut i graviditeten, fant jeg ut at mannen fremdeles hadde kontakt med en annen kvinne. Denne kvinnen hadde han holdt på med samtidig som han møtte meg. Jeg tok dette sviket tungt, jeg var sårbar og gravid og selv om mannen brøt kontakten når jeg fant ut, ødela det mye av gleden over å ha funnet hverandre og skulle stifte familie. Tilliten til han og hans investering i oss, ble ødelagt. Nå, noen år senere har vi fått enda et barn, giftet oss og for noen måneder siden flyttet fra hverandre og søkt separasjon. Vi er gode venner og har et godt samarbeid. Men: Jeg har funnet ut at mannen nylig har innledet et forhold til nettopp denne kvinnen! Hvorfor måtte det være nettopp henne? Jeg føler at hele forholdet vårt, familien vår, bare var en vits, at vi aldri hadde eksistert for han hvis jeg ikke ble gravid den gangen. Det gjør så vondt, og jeg blir så sint! Jeg ønsker ikke mannen tilbake, men jeg vil virkelig ikke at han skal være med henne. Noen gode råd? Anonymkode: baff2...590
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Om de hadde noe på gang hele veien hadde han neppe holdt sammen med deg og fått flere barn. Et forhold er ikke en vits bare fordi det finnes andre man også kan bli interessert i Sånn er det for deg og. De fleste har noen de har et ekstra godt øye til. Det utelukker ikke at man aldri blir forelsket i noen andre, og garanterer ikke at man passer sammen i det lange løp. Anonymkode: 63734...67a 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om de hadde noe på gang hele veien hadde han neppe holdt sammen med deg og fått flere barn. Et forhold er ikke en vits bare fordi det finnes andre man også kan bli interessert i Sånn er det for deg og. De fleste har noen de har et ekstra godt øye til. Det utelukker ikke at man aldri blir forelsket i noen andre, og garanterer ikke at man passer sammen i det lange løp. Anonymkode: 63734...67a Et av de beste svarene jeg har lest her på KG:) skjønner det er tungt TS, men prøv og ta til deg det anonym her skriver. Anonymkode: 4acaf...854
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Et av de beste svarene jeg har lest her på KG:) skjønner det er tungt TS, men prøv og ta til deg det anonym her skriver. Anonymkode: 4acaf...854 Jeg synes faktisk svarer du hyller er et de mest intetsigende jeg har lest på lenge. Antakelsen om at man ikke holder på med andre parallelt selv om man i perioden får flere barn med ektefellen, er dessuten svakt faktisk fundert. Det er ikke uvanlig med slike parallellforhold blant menn (og kvinner) med svak karakter. Og en karakterbrist høres det definitivt ut som denne fyren har. Anonymkode: b8497...a35 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Ta med deg det gode du fikk i forholdet, fokuser på barna i samarbeidet med eksen, og neste gang går du på sekundet hvis en mann tviler. Anonymkode: e84a3...027 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Vær takknemlig for de barna du har fått og evt det andre positive forholdet har gitt deg. Man kan faktisk ikke vite hvordan ting hadde vært om du ikke hadde blitt gravid så tidlig. Kanskje hadde dere uansett blitt sammen og fått barn etterhvert, kanskje hadde forholdet vart lenger. Eller han hadde valgt henne..kanskje hadde det funket mellom dem eller det hadde blitt slutt etter noen måneder. Man kan spekulere i det uendelige, men det forandrer ingenting Anonymkode: 8f129...701 3
Nuith Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Han møtte to damer omtrent samtidig, han valgte deg. Du var nummer 1. Hun var nummer 2, nå som han har blitt singel igjen så gikk han til andrevalget sitt. Ikke verre enn det. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 5 minutter siden, Nuith said: Han møtte to damer omtrent samtidig, han valgte deg. Du var nummer 1. Hun var nummer 2, nå som han har blitt singel igjen så gikk han til andrevalget sitt. Ikke verre enn det. Jeg var i ts sin situasjon (vi fikk ikke barn), og hos oss var det omvendt. Når han til slutt gikk over til henne så bekreftet han ovenfor både henne og andre(felles venner) at hun hele tiden var hans nr 1... så han nøyde seg med meg siden hun i starten ikke viste interesse for han. Anonymkode: b47d6...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Jeg skjønner følelsene dine! Men han ville jo aldri giftet seg med deg hvis han heller ville hatt en annen. Husk at du har gitt han det fineste som finnes, og dere vil alltid ha et spesielt bånd pga dette, uansett. Tenk åssen den andre damen føler seg, som alltid har vært andrevalget hans. Hun føler nok på det hun og. Det der kommer aldri til å gå:P Anonymkode: 848f2...31c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 TS her. Hvordan kan jeg be han la være å treffe denne andre kvinnen uten å virke sinnsyk? Han har sagt at han kan slutte å se henne for en periode, men implisitt at han uansett vil gå tilbake til henne. Dette var i går. Jeg ønsker at han aldri går tilbake til henne. Jeg er helt besatt, stirrer på bilder på sosiale mediet hele tiden. Når blir det lettere? Anonymkode: baff2...590
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Du kan ikke styre andres liv uansett hvor lite du liker det som skjer. Du må nok begynne å venne deg til det. Du får ta en dag om gangen og jobbe deg videre. Hvor lang tid du bruker er individuelt. Anonymkode: b697d...17a 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Fokuser på at dere har to flotte barn sammen og et godt samarbeid. Dere skal være forekdrepartnere og venner og ingenting mer. Kjærligheten dere hadde er over. Hvem han er med nå kan du ikke styre. Hun er en helt normal og grei kvinne, akkurat som du. Det er ikke lett å finne kjærligheten. Forhåpentligvis har de funnet den (stabilt for barna). Du må ihvertfall gi slipp på han. Anonymkode: 26061...3bb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Nuith skrev (3 timer siden): Han møtte to damer omtrent samtidig, han valgte deg. Du var nummer 1. Hun var nummer 2, nå som han har blitt singel igjen så gikk han til andrevalget sitt. Ikke verre enn det. Problemet her er vel at TS ble gravid etter to måneder og beholdt det, så sånn sett var han litt låst. Da er det vanskelig å vite om hun i realiteten var nummer 1, eller om det bare "ble sånn". Da er jo terskelen lavere for å gifte seg, når man allerede er blitt en familie. Føler jeg strør salt i såret her, men jeg tror ikke jeg ville blitt i et ekteskap med en mann som åpenbart var så ambivalent. Anonymkode: 6b000...070 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #14 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes faktisk svarer du hyller er et de mest intetsigende jeg har lest på lenge. Antakelsen om at man ikke holder på med andre parallelt selv om man i perioden får flere barn med ektefellen, er dessuten svakt faktisk fundert. Det er ikke uvanlig med slike parallellforhold blant menn (og kvinner) med svak karakter. Og en karakterbrist høres det definitivt ut som denne fyren har. Anonymkode: b8497...a35 Tenkte akkurat det samme! Anonymkode: a8c05...8b3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Hvordan kan jeg be han la være å treffe denne andre kvinnen uten å virke sinnsyk? Han har sagt at han kan slutte å se henne for en periode, men implisitt at han uansett vil gå tilbake til henne. Dette var i går. Jeg ønsker at han aldri går tilbake til henne. Jeg er helt besatt, stirrer på bilder på sosiale mediet hele tiden. Når blir det lettere? Anonymkode: baff2...590 Det kan du ikke. Du risikerer å fucke opp hele familien om du skal fortape deg i disse følelsene. Anonymkode: a8c05...8b3 1
utakulanini Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Hvordan kan jeg be han la være å treffe denne andre kvinnen uten å virke sinnsyk? Han har sagt at han kan slutte å se henne for en periode, men implisitt at han uansett vil gå tilbake til henne. Dette var i går. Jeg ønsker at han aldri går tilbake til henne. Jeg er helt besatt, stirrer på bilder på sosiale mediet hele tiden. Når blir det lettere? Anonymkode: baff2...590 Det kan du ikke be om. Man kan ha forståelse for at du føler det slik du gjør, følelser tar det tid å regulere, men du har full kontroll over dine reaksjoner og dine valg. Her må du velge å ikke reagere utifra de sterke følelsene du føler på. Du har absolutt ingen rett til å be dem om å ikke treffes dessverre. Hold fokus på barna deres og forsøk å holde en så god tone som mulig, selv når det er vanskelig. Det vil bli bedre! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #17 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da vi møttes for noen år siden gikk ting veldig fort, og jeg ble gravid etter bare to måneder. Noen måneder ut i graviditeten, fant jeg ut at mannen fremdeles hadde kontakt med en annen kvinne. Denne kvinnen hadde han holdt på med samtidig som han møtte meg. Jeg tok dette sviket tungt, jeg var sårbar og gravid og selv om mannen brøt kontakten når jeg fant ut, ødela det mye av gleden over å ha funnet hverandre og skulle stifte familie. Tilliten til han og hans investering i oss, ble ødelagt. Nå, noen år senere har vi fått enda et barn, giftet oss og for noen måneder siden flyttet fra hverandre og søkt separasjon. Vi er gode venner og har et godt samarbeid. Men: Jeg har funnet ut at mannen nylig har innledet et forhold til nettopp denne kvinnen! Hvorfor måtte det være nettopp henne? Jeg føler at hele forholdet vårt, familien vår, bare var en vits, at vi aldri hadde eksistert for han hvis jeg ikke ble gravid den gangen. Det gjør så vondt, og jeg blir så sint! Jeg ønsker ikke mannen tilbake, men jeg vil virkelig ikke at han skal være med henne. Noen gode råd? Anonymkode: baff2...590 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Hvordan kan jeg be han la være å treffe denne andre kvinnen uten å virke sinnsyk? Han har sagt at han kan slutte å se henne for en periode, men implisitt at han uansett vil gå tilbake til henne. Dette var i går. Jeg ønsker at han aldri går tilbake til henne. Jeg er helt besatt, stirrer på bilder på sosiale mediet hele tiden. Når blir det lettere? Anonymkode: baff2...590 Synes det er stor forskjell mellom din holdning i innlegg 1 og 2. I innlegg 2 mister jeg sympatien med deg, da det fremstår som om du er hevngjerrig og sykelig sjalu. Du vil ikke ha mannen men andre skal ikke få ham heller, du ser hvor feil det blir? Du har fokus på helt feil ting og som du allerede merker går det bare ut over deg selv. Ingen kan bestemme over andre på denne måten og det er åpenbart at du bare gjør det fordi du vil ødelegge. Det slår bare tilbake på deg og hvordan du blir oppfattet. Det vil ødelegge forholdet ditt til han som er far til barna dine. Anonymkode: a509a...580 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du har fokus på helt feil ting og som du allerede merker går det bare ut over deg selv. Nei, dette går ut over ungene også. Det er bare å spørre hvilke foreldre og barn som helst, som opplever at den ene forelderen blir besatt og hevngjerrig. Dette finnes det også forskning på. Det går ut over ALLE. Det beste man kan gjøre hvis man er den besatte og hevnlysten forelderen, er å oppsøke profesjonell hjelp. Hvis ikke risikerer man faktisk å miste omsorgen eller kontakt med egne barn. Anonymkode: a8c05...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Takk for alle svar. Fornuften forteller meg jo at jeg ikke kan nekte han å se henne. Men følelsene sliter og river i meg. Jeg føler at han indirekte sier at han bare ble sammen med meg fordi jeg var gravid, når han nå går tilbake til henne. Og det gjør veldig vondt. Anonymkode: baff2...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå