Gå til innhold

Rett fra p-piller til Letrozol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har gått på p-piller i mange mange år. Forsøkte i forfjor med et lite opphold fra pillene, og var uten i nesten et år. Fikk ikke tilbake mensen, dro til gynekolog og fikk påvist PCO gjennom innvendig ultralyd. Han sa ikke så mye om antall cyster, men det så ut som at det var ganske mange på skjermen... Fikk ikke så mye informasjon, men ble satt på p-piller igjen og ble bedt om å komme tilbake når jeg/vi ønsker barn, for å få Letrozol.

Nå, 1,5 år senere, begynner vi å bli klare for barn. Jeg tenker å dra til fastlegen, og bli henvist til gynekolog for å få Letrozol. Spørsmålet mitt er: Bør jeg slutte med p-pillene allerede nå, eller kan det være gunstig å fortsette med pillene fram til jeg skal ta Letrozol? På denne måten tenker jeg at cystene ikke rekker å komme tilbake, og det kan bli lettere å få eggløsning? Eller tar jeg feil? 

Anonymkode: 9c75e...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt å slutte på p-piller så snart man vet at man ønsker å få barn! De kan virkelig krølle ting til. Bør egentlig bruke kondom en god stund før man blir prøver.

Letrozol er en god enkel stimuli-medisin for å fremme eggløsning, så det vil forhåpentligvis virke bra på deg. Har man PCO så tror jeg ikke cystene bare forsvinner. Mine har i alle fall vært på plass i 12 år (ikke vært på hormonprevensjon) og med medisin så har jeg klart å bli gravid mange ganger siden da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...