AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har stabile menstrasjoner. Kjæresten har et barn fra før så vi vet at han kan få barn. vil min stabile syklus ha noe innvirkning på hvor lett det er å bli gravide? Anonymkode: 161d9...394
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Man har i alle fall bedre odds enn om mensen er ustabil. Men noen garanti er det ikke. Jeg har dønn stabile sykluser, mannen perfekt kvalitet, men felles barn kan vi ikke få. Diagnose etter 7 runder med prøverør er fortsatt uforklarlig barnløshet. Anonymkode: f76d2...ddd 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har stabil mens, 28 år. Likevel tok det meg 5 år å bli gravid etter uttalige ivf forsøk. Alt var fint med oss begge. Så stabil syklus trenger ikke å si noe om hvor lett du bli gravid. Anonymkode: dc5d5...171
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Stabil mens er absolutt et godt tegn og tyder på regelmessig eggløsning men ingen garanti såklart. Men husk at det er normalt at det tar opptil ett år før det lykkes for par der alt er ok, så ikke gå helt i kjelleren om det ikke klaffer med en gang 😊 Det er også et godt tegn at mannen har barn fra før, men sædkvalitet kan jo endre seg. Anonymkode: e7a9d...804 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 En stabil syklus er jo et stort pluss, det betyr at du har eggløsning og at hormonene dine er der de skal til enhver tid. Men det betyr jo ikke at dere ikke kan ha problemer. Det er mange ting som skal klaffe som ikke omhandler hormonene og eggløsning. Anonymkode: 583e5...7a5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Hos meg kunne dem se at kvaliteten på eggene var dårlig selvom jeg hadde stabil syklus. Dette kunne visst bare sees etter ett visst antall ivf forsøk. Jeg fikk ut mellom 12 og 17 egg hver gang men bare 1 var godt nok å sette inn på dag 2. Vi visste aldri om egget hadde overlevd til blastocyst engang Anonymkode: dc5d5...171
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Jeg vet ikke, men jeg har veldig ustabil syklus og har blitt gravid på første pp to ganger, så det varierer nok. Anonymkode: c3e99...022
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Stabil syklus tyder på regelmessig eggløsning, og er et godt tegn med tanke på fruktbarheten. Men det er ikke noen garanti for at det vil være lett å bli gravid. Jeg har regelmessig syklus, og har fått påvist regelmessig eggløsning, men strevde lenge med å få barn. Anonymkode: 6e5b1...9d3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har stabil mens og blitt gravid med engang på 3 ganger. Anonymkode: 196e3...c22
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har stabile menstrasjoner. Kjæresten har et barn fra før så vi vet at han kan få barn. vil min stabile syklus ha noe innvirkning på hvor lett det er å bli gravide? Anonymkode: 161d9...394 Hvis du lurer så ville jeg bedt om utredning for å få klarhet i det. Går du privat slipper du ventetiden og der kan de ta fertilitetsundersøkelser av deg og FSH blodprøve og skikke på folikler, egg, eggledere, livmor osv. Koster vel en 1500kr eller noe men er verdt hvert øre. Anonymkode: d6b08...434
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har veldig stabil syklus. Kom rett tilbake til normalt syklus etter p-pille slutt. Ble gravid på første forsøk. (Fikk også helt stabil mensen 2 mnd etter fødsel - så ikke bare positivt😂) Anonymkode: 19445...9dc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #12 Skrevet 7. mars 2021 Jeg hadde svært ustabil mens 1 år før jeg ble gravid, varierte mellom 4 og 10 uker mellom hver gang. Likevel ble jeg gravid på første «forsøk» (var ikke planlagt. Ante aldri når jeg hadde eggløsning 😛 Anonymkode: f8938...cd3
Arkana Skrevet 7. mars 2021 #13 Skrevet 7. mars 2021 Nei, det har ingenting å si så fremt du ikke har veldig lange sykluser eller du ikke faktisk har eggløsning hver syklus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå