AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Hei! dette gjelder da meg selv. Jeg har ikke alltid vært slik, men det har blitt ekstra ille de siste par årene. Det går utover forholdet mitt.. jeg sliter ekstremt med tålmodigheten og jeg blir derfor fort sint. Typ han føler at han må gå på eggeskall for meg. Det er ikke sunt for noen av oss. har noen jobbet for å endre på dette? Jeg venter på time til psykolog, men i mellomtiden ønsker jeg å gjøre litt selv. det føles som om sinnet tar kontroll over meg, når jeg først blir sint nok. Jeg føler meg veldig egoistisk etterpå, stiller spørsmål ved meg selv, om det feiler meg noe. Eller om jeg bare må se til å ta meg mer sammen.. føler meg rådvill. Noen tips? Anonymkode: ec58f...845
PM75 Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Ett tips er å distrahere deg selv hver gang du kjenner at du blir sint. Gå bort fra situasjonen, tell til tusen, gjør alt for lage deg tid til å tenke deg om. Det er sjelden verdt det å bli sint. Ett annet tips er å gå lange turer hver dag. Frisk luft, bli fysisk sliten og tid nok til å klarne hodet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Har dere barn? Bor dere sammen? Har dere mulighet til å ta en pause til du har fått hjelp? Jobber du? Får du nok søvn? Har det skjedd noe som kan ha noe sammenheng med dette? Anonymkode: a5f33...4de
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Vil bare si at Jeg kjenner meg igjen og at jeg forstår hvordan du har det. Du er ikke den eneste. Anonymkode: 031ed...273
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #5 Skrevet 7. mars 2021 Eksen min blei sånn da han ville ut. Anonymkode: 7f728...367
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #6 Skrevet 7. mars 2021 Hvorfor blir du sint? Hva mener du gir deg rett til å kjefte på den som skal være den viktigste personen i livet ditt? Hvorfor stopper du ikke når raseriet kommer? Er du egentlig lei eller trist? Eier du ikke respekt for ham? Still deg de spørsmålene.. Anonymkode: 32cc5...590
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #7 Skrevet 7. mars 2021 Tipper det handler om at du mangler respekt for mannen. Du mangler trygghet hos han, enten på grunn av måten han er på, eller noe han har gjort, og er derfor sint på et dypereliggende nivå. Men fordi dette ikke står klart og tydelig for deg, eller du undertrykker at det er sånn, så blusser det opp som en vulkan. Det er i alle fall det som er min erfaring. Det eneste som hjelper er å gå ut av forholdet. Anonymkode: 63591...fe2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Det ene er at det ikke er sunt å undertrykke følelser så du bør ikke forsøke å stenge det inne. Det andre er at ditt sinne ikke skal gå ut over uskyldige og der hvor det er berettiget bør man forsøke å ikke ta helt av, skade og ødelegge. Når du kjenner det går ei kule varmt, ta på deg skoene og gå deg en tur. Gå til du klarer å kjenne på hva som lå bak. Er du skuffet over noe, lei deg, føler du deg avvist, kontrollert, oversett, utrygg? Når du har fått klarhet i hva som trigget sinnet går du hjem og snakker om det. Skriv det gjerne ned, det kan være nyttig å ha med slike lapper til psykolog til den timen hvor temaet er aktuelt. Bare så det er sagt, lykke til. Jeg har vert der selv og er nå laaaaangt roligere. Anonymkode: f931e...e76
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ene er at det ikke er sunt å undertrykke følelser så du bør ikke forsøke å stenge det inne. Det andre er at ditt sinne ikke skal gå ut over uskyldige og der hvor det er berettiget bør man forsøke å ikke ta helt av, skade og ødelegge. Når du kjenner det går ei kule varmt, ta på deg skoene og gå deg en tur. Gå til du klarer å kjenne på hva som lå bak. Er du skuffet over noe, lei deg, føler du deg avvist, kontrollert, oversett, utrygg? Når du har fått klarhet i hva som trigget sinnet går du hjem og snakker om det. Skriv det gjerne ned, det kan være nyttig å ha med slike lapper til psykolog til den timen hvor temaet er aktuelt. Bare så det er sagt, lykke til. Jeg har vert der selv og er nå laaaaangt roligere. Anonymkode: f931e...e76 Kan jeg spørre om hva det var du fant ut? Kunne dere få det til sammen og fortsette sammen, eller måtte du gå ut av forholdet? Bare hvis du vil svare. Anonymkode: 63591...fe2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan jeg spørre om hva det var du fant ut? Kunne dere få det til sammen og fortsette sammen, eller måtte du gå ut av forholdet? Bare hvis du vil svare. Anonymkode: 63591...fe2 Jeg fant ut at jeg har en del barndomstraumer som går på aggresjon og vold fra en forelder. Anonymkode: f931e...e76 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fant ut at jeg har en del barndomstraumer som går på aggresjon og vold fra en forelder. Anonymkode: f931e...e76 Oioi, godt du fant ut av det. Ikke rart det blusset opp. Godt du har det bedre. Og takk for svar Anonymkode: 63591...fe2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fant ut at jeg har en del barndomstraumer som går på aggresjon og vold fra en forelder. Anonymkode: f931e...e76 Jeg ble skilt før jeg fant ut noe men han var svært lunefull (moren er narsissist) så det var uansett håpløst. Etter noen år alene ble jeg gift på nytt, etter det fikk jeg hjelp og vi er gift fortsatt. Anonymkode: f931e...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå