Gå til innhold

Etter bruddet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emmelina_*
Skrevet

Ja, dere har vært her sist gang jeg trengte råd. takk de fungeret veldig bra.

Nå er han , eksen helt på felgen. Han bor langt fra meg nå og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. han er livredd for å miste vennskapet. Men han sender meg en del tåredryppene mailer, og jeg holder på å klikke. Jeg prøvde forsiktiig i siste mail å råde han til å gå å få hjelp.

Men det VIL han ikke.

Så hvor ligger ansvaret nå. Hos meg som har forlatt ham eller hos han selv..

Jeg blir sprø av dette.

:sad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos han selv selvfølgelig. Ingen andre har ansvaret for andre sine liv.

Skrevet

Har vært igjennom det samme denne våren!

Men TRO meg, det går over etterhvert...

Og all ansvar ligger hos han, men jeg vet inderlig godt at det ikke er lett...

Finn støtte i gode venner, det hjalp meg.

klem fra StoreSky

Skrevet

La det gå en stund. Denne gangen var det han som ble lei seg men det går over. Bare fortsett å vær akkurat den du er nå og la han sørge. Snart innser han hvor dumt det er, finner noen andre enn deg om du er glemt.

Gjest Gjest_Emmelina_*
Skrevet

Takker...

Skal jeg trøste ham gjennom mailer?

Ønsker jo å væe en venn også... :roll:

Skrevet

Du kan jo eventuelt snakke med noen nære venner som er nærmere han, og be de om å være litt ekstra omsorgsfulle fordi han er deppa etter bruddet. Blir jo litt feil om det er du som skal trøste.

Skrevet

Enig med de andre her, han har ansver for eget liv. Hvis han sliter så voldsomt etter bruddet, kan det jo være en ide å holde litt avstand fra hverandre, i hvertfall til han kommer over den føste kneika..

Skrevet

Tror det beste for dere begge er om du bare unngår å lese mail fra ham i det hele tatt. Slutt å svare ham, fortell ham at det er over og at du ikke vil svare på flere mailer. Det vil gå over mye raskere for ham hvis han ikke er i kontakt med deg.

Skrevet

Det er helt klart hans eget ansvar. Det er ikke helt lett å være venner så fort etter et brudd, spesielt hvis den ene er "knust". Jeg var også den "knuste" i et forhold og jeg kom meg mye fortere når vi kuttet kontakten. Man er nødt å tenke i nye baner og det greier man ikke når x`n er i bildet som nær venn. Venner kan man bli når det har gått en stund, hvis man vil det da :sjenert:

Skrevet
Takker...

Skal jeg trøste ham gjennom mailer?

Ønsker jo å væe en venn også... :roll:

Nei, du skal ikke det. :roll:

Det er den feilen flesteparten gjør: de innbiller seg at de gjør en god gjerning ved å være "venner" med den de dumper....

Men det beste du kan gjøre for den som dumpes er rett og slett å holde deg helt unna.

Skrevet

Enhver har hovedansvar for sitt eget liv, selv om ingen kan greie seg helt alene.

Det der med å "fortsatt være venner" har jeg ingen tro på når én vil gjøre det slutt og den andre ikke. Den som blir forlatt vil alltid håpe at vennskapet skal blomstre opp til et nytt forsøk igjen, og den som går vil føle dette som en klamp om foten. Så blir den forlatte mer og mer deppa og den som har gått synes eksen er kjipere og kjipere.

Bedre da med et rent brudd, stor sorg for den som blir forlatt, og så en god prosess hvor livet lysner og fuglene begynner å synge igjen som den forlatte selv bygger opp for seg selv. Etter at begge har kommet godt igang med "nye" liv så tror jeg det er fullt mulig å starte et ekte vennskap med eksen igjen, hvor begge er på likefot og har kompatible forventninger til vennskapet.

Hvis ikke eksen din er sterk nok til å bryte synes jeg du kan gjøre det - i denne omgang. Han trenger det puffet.

Skrevet

Hans følelser er hans ansvar, og det har ingenting for seg at du forsøker å trøste ham. Det klarer du ikke likevel.

Men i motsetning til de andre her, så synes jeg godt dere kan forsøke å være venner - hvis du klarer det, da. I så fall bør dere bli enige om noen kriterier (ingen tåredryppende mailer, kun vanlig hverdagsprat og "betroelser" som ikke har noe med det tidligere forholdet deres å gjøre) først. Hvis han -eller dere- klarer det, så tror jeg det kan være en viss trøst for ham. Men ikke påta deg ansvaret for det han føler.

Skrevet

Jeg syns du skal skrive at han må søke trøst hos noen andre. At du ikke orker å høre (lese) om dette.

Ikke alltid lett å ha et naturlig vennskap etter ett brudd, spesielt når det er sånn som det er for ham.

Når han kommer over deg mener jeg det er fullt mulig å ha vennekontakt, men det blir gjerne ikke personen du deler forelskelser med...

Skrevet
Nei, du skal ikke det.  :roll:

Det er den feilen flesteparten gjør: de innbiller seg at de gjør en god gjerning ved å være "venner" med den de dumper....

Men det beste du kan gjøre for den som dumpes er rett og slett å holde deg helt unna.

Å alle tenker ikke som deg heller. Har hun kommet frem til at hun gjerne vil bevare vennskapet men ikke være kjærester så er ikke løsningen å holde seg helt unna.

Gjest Gjest_Emmelina_*
Skrevet

hei,, takk for mange svar her..

Vi var venner før vi fant ut at det kunne bli oss.

Så derfor blir dte litt rart at vi ikke skal være venner også.

jeg har gjort de tklart at jeg ikke ønsker flere mailer som de jeg fikk i går og dagen før. Så har jeg bedt ham å søke hjelp om det blir for vondt. Har sagt fra at han får ta kontakt om han "trenger" meg. Merker at det tar på meg også og skal trøste ham , for det er vondt å innse at ett forhold ikke funker. Han innrømmet at han ikke hadde gått helt inn for forholdet i en mail og det gjorde det bare enda verre for meg. Så på en måte har han bedt om det . bruddet mener jeg..

Han har ingen der han bor nå og jeg er redd han kommer til å isolere seg. Han er veldig a sosial. Han har ingen han går med hverken en bridgklubb, kino, besøk.. os.v.

Vet ikke, men jeg kan ikke hjelpe han med det.

Har ikke fått mail dag. :)

Takk for at dere gidder å bry dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...