Gå til innhold

Hva var det rareste symptomet du hadde i starten av graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke på de vanlige symptomene som ømme bryster eller stikninger i magen, men opplevde du at noe ble annerledes? Både før og etter du visste om graviditeten. 

Bare for gøy! 😄

Anonymkode: 2942b...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsterket luktesans. Føltes nesten overnaturlig 😅

Anonymkode: e597c...0be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sinnsykt sulten, allerede før positiv test :) tenkte på mat en halvtime etter forrige måltid 😅

Anonymkode: fadbf...0df

• Liker 2
Skrevet

Mitt første symptom var at jeg mistet lysten på kaffe. Den smakte plutselig ingenting lenger 🤷‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ett eneste symptom i starten.  

Anonymkode: a0ac7...5bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet lysten på den maten jeg pleide å spise mest av. Bare sunne matvarer så det var ikke helt logisk. 

Anonymkode: bc0a6...894

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha kaffe

Anonymkode: 46d7a...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet lysten på koffein og stekt kjøtt umiddelbart. 

Anonymkode: 103ed...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sulten var en ting, men der merkeligste var vell at jeg plutselig reagerte veldig på lukten når jeg brukte spylervæske. Trodde den var blitt dårlig eller at det var noe feil med den, og måtte åpne alle vinduene i bilen midt på vinteren for å lufte ut lukten, noe jeg aldri før hadde måttet gjøre 😂

Anonymkode: da87c...ffa

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en voldsom metallsmak i munnen et par dager. 🙄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på fjelltur og var ufattelig tungpustet og seig i kroppen. Overbevist om at jeg måtte være syk på en eller annen måte for jeg måtte stoppe hver 5 meter 🙈

Anonymkode: f734a...830

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også forsterket luktesans og følte meg som rene sporhunden, særlig i første svangerskap. Det er rart at man egentlig har det som skal til for å registrere så mye lukt, men vanligvis ikke gjør det. Blant annet luktet jeg at andre damer hadde mensen, både svigersøster, ei venninne og tilfeldige damer jeg møtte ute (med de to førstnevnte vet jeg at det stemte, og ingen av dem er noe i nærheten av urenslige). Så nå i ettertid er jeg litt redd for gravide damer når jeg har mensen selv. 

Anonymkode: 48b9b...8c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neseblod. Hadde i begge graviditeter, det var absolutt rareste. Kunne ikke kjenne det selv heller, så ene gangen var jeg i butikken og så meg i speilet - og så at jeg var helt blodig under nesa. 😶 Ansatte så litt rart på meg men ingen sa noe! 

Anonymkode: 829db...872

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde også forsterket luktesans og følte meg som rene sporhunden, særlig i første svangerskap. Det er rart at man egentlig har det som skal til for å registrere så mye lukt, men vanligvis ikke gjør det. Blant annet luktet jeg at andre damer hadde mensen, både svigersøster, ei venninne og tilfeldige damer jeg møtte ute (med de to førstnevnte vet jeg at det stemte, og ingen av dem er noe i nærheten av urenslige). Så nå i ettertid er jeg litt redd for gravide damer når jeg har mensen selv. 

jeg kan lukte når andre kvinner har mensen. Det er ikke ekkel lukt for min del, noe «metallisk». Kan det når jeg ikke er gravid.. Oppdaget det på skolen i 6. klasse når andre jenter i klassen begynte å få mensen. 🙈

jeg kan også lukte når folk er forkjølet. Kan lukte på lang avstand at noen bruker Omo Color vaskemiddel. Eller Lano såpe. Kommer ikke på flere anekdoter.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg kan lukte når andre kvinner har mensen. Det er ikke ekkel lukt for min del, noe «metallisk». Kan det når jeg ikke er gravid.. Oppdaget det på skolen i 6. klasse når andre jenter i klassen begynte å få mensen. 🙈

jeg kan også lukte når folk er forkjølet. Kan lukte på lang avstand at noen bruker Omo Color vaskemiddel. Eller Lano såpe. Kommer ikke på flere anekdoter.. 

Ja, moren min har det visst også slik til vanlig. Skjønner hva du mener med metallisk, og forkjølelseslukt (lukten av snørr) kjente jeg også da jeg var gravid. Jeg kan ikke kjenne disse luktene i det hele tatt utenom svangerskap. Det er mulig alle egentlig har evnen til det, men for de fleste er luktesansen "skrudd ned"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble så sinnsykt rolig! Ingenting kunne stresse eller provosere meg lenger 😅 Sammen med den syke luktsansen som gjorde at jeg luktet at mannen sprayet på parfyme i motsatt ende av huset 😂

Anonymkode: e974d...458

• Liker 1
Skrevet

Før jeg var 4+0 ble jeg tørst hele tiden, tisset enormt mye, hadde mye utflod, sinnsykt tørre øyne, følelsen "glede" ble enormt forsterket og fikk gledestårer av mye og magen rumlet skikkelig høylydt! Type superkleint alle hører det, heeeeletiden, RUMLING! 

Innen 5+0 fikk jeg konstant morraånde og smaken av morraånde i munnen. Mannen har aldri stolt på min luktesans, men nå kjenner jeg mannesvette på over 10 meters avstand 😳 Sniffer i luften ofte som en sporhund 🙈 Og puppene vokste 1 bh størrelse og fikk (flere) røde strekkmerker den uken. (hadde 70E fra før...) 

6+0 imorgen og min mann synes jeg er en fryd å være med. Er visst så enormt positiv og glad om dagen 🙈 Spurte han om han merket noen irriterende hormoner, for jeg følte meg ikke irritert eller noe som jeg på en måte forventet å være 🙈😅

• Liker 1
Skrevet

Kan legge til at jeg siste uken har lagt merke til en veldig forhøyet hvilepuls. Den ahr steget fra ca 65-75 til 85-95 og blir andpusten av så lite som å støvsuge 🙈😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvite prikker på areola, og jeg som nesten ikke spiser kjøtt til vanlig fikk ekstreme cravings på rødt kjøtt. Viste seg at jeg hadde jernmangel.

Anonymkode: ad6ff...775

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sinnsyk luktesans. Jeg kunne omtrent kjenne lukta av hver minste detalj rundt meg. Var helt grusomt. 
Cravings på mat jeg ikke tåler/allergisk mot. 
Sinnsyk kvalme24/7...var vanskelig spise noe siden alt fikk meg til å bi enda mer kvalm. Føltes egentlig ut som om jeg hadde sånn hangover kvalme i mnd uten pause. 

Anonymkode: 32725...042

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...