Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La inn innlegget på feil tråd i går, sålegger den ut her nå🤓

Jeg har hatt lyserosa bløding i 5 dager nå. Ikke  bløding som kommer i doen, men på papiret. Men ganske tydlig. Ventet ikke mens før i dag. Har hormonspiral, og to barn fra før av.  Med hormonspiralen har jeg hatt blødning og regelmessig hver mnd men alikevell uregelmessig iløpet av den uken. Med lite blødning og av og på. Den har da vert mørk rød og kraftig blodfarge. 

Har med begge barna tatt test tidlig, da de var planlagt og jeg var spendt og utolmodig. Alle tre gangene jeg har vert gravid, ( mistet den ene gangen) har jeg fått antyding til strek/ skygge og etter noen dager, var testen uten tvil positiv. 

Har på mine 4 år med hormonspiral, ikkke tatt graviditetstest. Tross i litt uregelmessig bløding, ømme bryster osv, som også er likt graviditet, men også som  bivirkning av hormonspiralen. Den skal jo være 99% sikker. 

men av en eller annen grunn, følte jeg at jeg måtte ta test denne gang, da jeg er så usikker på kroppen sine tegn. 

Skal selvsagt ta ny test om noen dager, bare trengte å lufte tankene litt og høre om andre ser streken? Eller har opplevd det samme uten å være gravid eller gravid.. Takk❣️D5B497FF-535B-4F83-B466-D67888F7352D.thumb.jpeg.a230074465c90e3b19b01950e4371a5a.jpeg8BCEC98E-215F-4ED8-ABB4-368BE53C1B48.thumb.jpeg.6ce0830ac2a71c1c42701e6cf4d80559.jpeg

Anonymkode: 7e5a7...63f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke gravid.

Anonymkode: fd9b2...ddd

• Liker 5
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg ser en strek, men klarer ikke å se om den er rosa, så ikke helt sikker.. men den ser mer positiv ut enn noen av de jeg har tatt de siste mnd iallfall, så ta en ny når du kan :)

Skrevet
skruttveig skrev (4 minutter siden):

Jeg ser en strek, men klarer ikke å se om den er rosa, så ikke helt sikker.. men den ser mer positiv ut enn noen av de jeg har tatt de siste mnd iallfall, så ta en ny når du kan :)

Ja, skal vente 2-3 dager å se... men ikke enkelt! 😏  Her er bilde av den første testen med barn nummer 2  her er en super svak strek, etter tiden var gått ut, og dette ble til positiv etter noen dager. Med lang prøveperiode på mine to, og x antall tester, har jeg ikke opplevd skyggesiden eller falsk positiv, som jeg ser flere desverre har opplevd :( Men jeg har hormonspiral, og ingen planer om flere barn egentlig, men ser på nettet at det er fult mulig alikavell å bli gravid med hormonspiral 😦 Nei, får vare være tolmodig å vente med å avkrefte eller bekrefte.. 😏278FE551-1C53-4995-9A33-A14B231AADF9.thumb.png.e0cf2c14b33b83d2a0fa36264c8a5eb4.png

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som en skyggestrek. Ville ha ventet noen dager også tatt en ny.

Anonymkode: fee6d...caa

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Den så jo tydeligere ut enn den forrige testen, og mer positiv ut enn den sytråden av en tullestrek jeg fikk forrige søndag, så ville ikke vært for bastant ennå og sagt alt håp er ute :) Men skjønner det er vanskelig å vente med testing! Hold ut ^^ Og masse lykke til!

Skrevet
skruttveig skrev (Akkurat nå):

Den så jo tydeligere ut enn den forrige testen, og mer positiv ut enn den sytråden av en tullestrek jeg fikk forrige søndag, så ville ikke vært for bastant ennå og sagt alt håp er ute :) Men skjønner det er vanskelig å vente med testing! Hold ut ^^ Og masse lykke til!

Tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Den ser positiv ut, så streken med en gang. 
Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 2bf0c...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gratulerer dere? Når TS har hormonspiral er det vel svært sannsynlig at hun ikke ønsker å bli gravid.. 

Anonymkode: 09ef0...1ee

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tolket den testen som positiv. Symptomene med småblødninger er ikke så uvanlige med hormonspiral, som du sikkert vet 😊

Men sikkert lurt å ta ny test om noen dager for å være mer sikker 😊

Anonymkode: ebe8a...5b0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gratulerer dere? Når TS har hormonspiral er det vel svært sannsynlig at hun ikke ønsker å bli gravid.. 

Anonymkode: 09ef0...1ee

Jeg var/ er Feridg og fornøgd med to barn av ulike grunner, og uendelig stolt over dei. Abort er ikke aktuelt for meg, men dette er også svært blandet følelser OM jeg skulle være gravid.. skal jo stole på hormonspiral og, i følge legen min. Er i fast forhold, gift og stabilt liv, så da må vi bare snakke sammen å ta det der i fra ❤️

• Liker 3
Skrevet

Oi! Vanskelig. Jeg hadde ringt fastlegen i morgen iallfall :P 

Skrevet

Og kan hormonspiralen evt gjøre skade på embryoet, om dette skulle være positiv test? 😲 

Ts

Skrevet
Ludde30 skrev (2 timer siden):

Og kan hormonspiralen evt gjøre skade på embryoet, om dette skulle være positiv test? 😲 

Ts

Man fjerner spiralen når man blir gravid, og da er det en viss sjanse for å abortere. Har ikke noe tall på hvor stor sjanse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser strek🤩

Anonymkode: 6ac21...d3c

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Mumsa said:

Man fjerner spiralen når man blir gravid, og da er det en viss sjanse for å abortere. Har ikke noe tall på hvor stor sjanse.

Det er ikke gitt at alle får fjernet den. Vet om flere som har født med spiral.

Anonymkode: 63c40...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den ser positiv ut. 

Anonymkode: 5713f...c2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg synes den ser positiv ut. 

Anonymkode: 5713f...c2a

Den testen jeg tok med minstemann, var svakere enn denne, og den var jo positiv... så skyggestrek kan være både og 🥴 Blir godt å få tatt ny test. Men fint å lufte tankene litt her 🤓 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser streken, men den er så svak at det er vanskelig å si om den er reell. Hadde du ikke hatt hormonspiral, ville jeg svart at det ser ut som den er positiv, men det skal jo være et svært sikkert prevensjonsmiddel.

Hvis streken kom etter tidsfristen for når testen skal leses av, tenker jeg at den med ganske stor sikkerhet kan regnes som falsk. Jeg var prøver lenge, og har tatt litt for mange tester, og fått noen sånne. Hvis du har tatt flere tester, som alle får strek, og innen fristen, tenker jeg at de antagelig er positive. Hvis du får flere svake streker ville jeg gått til legen ganske raskt. Det er økt fare svangerskap utenfor livmor hvis man blir gravid med hormonspiral.

Anonymkode: e70db...667

Skrevet

Hvilken type test er dette? Jeg synes den ligner en type jeg kjøpte to av. Fikk skyggestrek på begge. A1, var det kanskje? Jeg husker ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...