Gå til innhold

TRIGGER WARNING: Menn kan IKKE bli gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Gjenferdet said:

Jeg forstår ikke hva som er problemet med å akseptere transpersoner? Det påvirker jo ikke deg om noen føler seg som et annet kjønn enn det de er født som? Er det ikke bare å godta det?

Du kommer jo tydeligvis aldri til å akseptere forklaringen, så hvorfor fortsette å diskutere det? Det har blitt forklart en million ganger nå, folk flest forholder seg til vitenskap og fakta, ikke følelser og vrangforestillinger. Kan vel bare låse tråden, den går jo ingen steder.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hva som er problemet med å akseptere transpersoner? Det påvirker jo ikke deg om noen føler seg som et annet kjønn enn det de er født som? Er det ikke bare å godta det?

Jo, sånn som transaktivistene og deres fans holder på nå, så skader det faktisk meg og andre kvinner. Og det er DET jeg har noe imot. Ikke at noen voksne velger å fjerne kroppsdeler eller ta hormoner. Jeg har en god venn som er transperson.  

Anonymkode: bd973...d0e

• Liker 10
Gjest In absentia
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Transfobe er mennesker som nekter å akseptere transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. 

Da er det opp til cis-personer å definere hva som er cis-fobisk. Og frykten for at vi skal få beholde biologisk kjønn er åpenbart en irrasjonell fobi. Trans-«kvinner» som krever å delta i kvinneidrett begår dessuten hatkriminalitet mot cis-kvinner. Det må det være opp til cis-kvinner i idretten alene å definere. 

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (7 minutter siden):

Det er ingens som har problem med dette. Problemene starter når de begynner å uthule biologiske kvinners sårt tilkjempede rettigheter. Eller tvinge meg til å «være med på» den ideologien der. 

Anonymkode: 756cf...785

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 10.48):

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Anonymkode: 3eef9...7c7

Det er bare kvinner som kan bli gravide, fordi bare kvinner har de kvinnelige organene som trengs for dette.

Det er bare menn som har penis.

Nå må folk våkne litt og skjønne at det biologiske kjønnet er noe man ikke kan endre like lett som det sosiale kjønnet. Om en person som er biologisk kvinne ønsker å presentere seg som mann, er det greit. Om en person som er biologisk mann ønsker å presentere seg som kvinne, er det greit.

Men det er fortsatt slik at bare kvinner blir gravide og føder og bare menn har penis og testikler. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (7 minutter siden):

Det er bare kvinner som kan bli gravide, fordi bare kvinner har de kvinnelige organene som trengs for dette.

Det er bare menn som har penis.

Nå må folk våkne litt og skjønne at det biologiske kjønnet er noe man ikke kan endre like lett som det sosiale kjønnet. Om en person som er biologisk kvinne ønsker å presentere seg som mann, er det greit. Om en person som er biologisk mann ønsker å presentere seg som kvinne, er det greit.

Men det er fortsatt slik at bare kvinner blir gravide og føder og bare menn har penis og testikler. 

NEI, fordi transmenn kan bli gravide, og transmenn er IKKE kvinner. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Noen kvinner har penis, fordi noen transkvinner har penis, og transkvinner er kvinner! De er ikke biologiske kvinner, nei, men de er under samme paraplyen, kvinner! Det er plass til alle, vi er i 2021, vi har kommet lengre enn dette nå. 

Endret av deedee_
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette tullet har tatt helt av, en mann som ikke vil være sammen med en annen mann blir beskyldt for å være homofob og en mann som ikke vil være sammen med en transkvinne blir beskylt for å være transfobisk.

Heldigvis så kan man identifisere sin egen seksualitet som super straight, det betyr at man kun er vil være sammen med en person av motsatt kjønn som også er født med det kjønnet.

Lqm94AV.png.8e39836827d67b74ed968f4d0c6bb2b1.png

Anonymkode: 11fca...cee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er flagget til oss superstreite? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, deedee_ said:

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Fordi at mennesker er forskjellige. Det er ikke bare kjønn som kan være ulikt fra menneske til menneske. 🙂 

Anonymkode: ac831...a4c

AnonymBruker
Skrevet
deedee_ skrev (38 minutter siden):

NEI, fordi transmenn kan bli gravide, og transmenn er IKKE kvinner. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Noen kvinner har penis, fordi noen transkvinner har penis, og transkvinner er kvinner! De er ikke biologiske kvinner, nei, men de er under samme paraplyen, kvinner! Det er plass til alle, vi er i 2021, vi har kommet lengre enn dette nå. 

Kan de bli gravide så er de kvinner.

Ikke alle kvinner kan bli gravide, men alle som kan bli gravide er kvinner.
Ikke alle menn kan gjøre kvinner gravide, men alle som kan gjøre kvinner gravide er menn.  

• Liker 8
Skrevet
deedee_ skrev (3 timer siden):

Menn voldtar andre menn i fengsel hele tiden. Dette er ikke ekslusivt et problem blant transkvinner. Transkvinner har også vært utsatt for seksuell vold i fengsel, av "biologiske" menn. Det er selvfølgelig leit at dette skjer, uansett hvem som er offer og hvem som er voldsmann, men igjen, det er ikke transpersoner sin feil og burde ikke bli holdt mot dem. 

Men dersom en mann voldtar en annen mann er det i det minste en "fair fight", selv om det ofte er gruppevoldtekter også. Uansett er stort sett fleste kvinner sjanseløse mot en annen mann, nettopp pga. de fysiske forskjellene.

Men hvorfor mener du er er OK at en transkvinne skal kunne sloss mot ekte kvinner i f.eks. UFC og knuse kraniet deres?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva er flagget til oss superstreite? 

Ser ut som det blir dette flagget.

SS-Flag.jpg.0fd641852a9448229106f9db17845f6b.jpg

• Liker 6
Skrevet
deedee_ skrev (59 minutter siden):

Det finnes en sjelden gang at en person er født med 2 sett reproduktive organer samtidig - kvinnelige og mannlige. De kan fint velge å definere seg som det ene eller begge kjønnene samtidig og det blir deres sosiale kjønn. Ingen andre kan bestemme om noen skal føle seg som en mann eller som en kvinne.

Men hvis de har evne å bli gravide og bære frem et barn, så er de kvinner. Ingen mann har eggstokker, livmor og fødekanal. Det er kun kvinner som har det. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Når man blander det rent biologiske og det rent sosiale, så blir det et røre og så skaper man en kunstig konflikt. 

La oss være saklige og bruke kun fakta. Fakta er at bare kvinner har organene som trengs for å bli gravide og bære frem et barn. Menn har et annet sett organer som kan gjøre kvinner gravide. Menn kan ikke bli gravide og bære frem barn. Kvinner kan ikke gjøre andre kvinner gravide. Dette er fakta. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, sånn som transaktivistene og deres fans holder på nå, så skader det faktisk meg og andre kvinner. Og det er DET jeg har noe imot. Ikke at noen voksne velger å fjerne kroppsdeler eller ta hormoner. Jeg har en god venn som er transperson.  

Hvordan skader det biologiske kvinner at transkvinner også blir anerkjent som kvinner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som det blir dette flagget.

SS-Flag.jpg.0fd641852a9448229106f9db17845f6b.jpg

Yey! Skal henges opp på balkongen med en gang! 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Hvordan skader det biologiske kvinner at transkvinner også blir anerkjent som kvinner?

Fordi man blander biologisk med sosialt konstruert kjønn. Først er det ''mennesker som blir gravide'' og så ''mennesker som føder'' og så ''mennesker med livmor som ammer''. Seriøst.

Ingen nekter noen å definere seg selv som mann eller kvinne, begge deler eller noe helt annet. Føler man seg sånn på innsiden, greit - bytt navn, operer vekk penis og testikler. Men dette avgrenses mot biologiske forskjeller mellom menn og kvinner, spesielt når det gjelder reproduktive organer og evne å bli gravid eller gjøre en kvinne gravid. Å kvitte seg med sine mannlige kjønnsorganer gjør ingen til en biologisk kvinne med mindre de kvinnelige kjønnsorganene allerede er der. 

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingens som har problem med dette. Problemene starter når de begynner å uthule biologiske kvinners sårt tilkjempede rettigheter. Eller tvinge meg til å «være med på» den ideologien der. 

Det er jo veldig mange som insisterer på å kalle transkvinner for menn. Da har de jo et problem med å anerkjenne dem på lik linje som biologiske kvinner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig mange som insisterer på å kalle transkvinner for menn. Da har de jo et problem med å anerkjenne dem på lik linje som biologiske kvinner?

De er ikke biologiske kvinner. Kan jeg som hvit europeer blir anerkjent som etnisk vietnameser hvis jeg identifiserer meg som en?

Anonymkode: 453d1...697

• Liker 9
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Fordi man blander biologisk med sosialt konstruert kjønn. Først er det ''mennesker som blir gravide'' og så ''mennesker som føder'' og så ''mennesker med livmor som ammer''. Seriøst.

Ingen nekter noen å definere seg selv som mann eller kvinne, begge deler eller noe helt annet. Føler man seg sånn på innsiden, greit - bytt navn, operer vekk penis og testikler. Men dette avgrenses mot biologiske forskjeller mellom menn og kvinner, spesielt når det gjelder reproduktive organer og evne å bli gravid eller gjøre en kvinne gravid. Å kvitte seg med sine mannlig kjønnsorganer gjør ingen til en biologisk kvinne med mindre de kvinnelige kjønnsorganene allerede er der. 

Jeg er helt enig i at man må kunne snakke om kvinner som menstruerer, kvinner som føder og kvinner som ammer. Man kan ikke fjerne ordet «kvinne» fra ordboka og kalle alt «person som...». Der er vi enige. 

Jeg er ikke for at vi skal kvitte oss med ord for menn og kvinner, altså. Jeg er bare for at man også skal inkludere transkvinner i benevnelsen kvinne. Hvem vi er er ikke bare styrt av biologi. Identitet, tilhørighet, hvor hjertet ligger, hvem man selv definerer seg som, er også av betydning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 1:46 PM, Fuckman1983 said:

Leste du hele innlegget mitt? Der skrev jeg klart og tydelig at jeg støtter alle som ønsker å "skifte kjønn" (dvs. fremstå som det motsatte kjønn) 100%, så det er umulig å vise mer respekt enn det.

Men det er ikke dermed sagt at jeg godtar at samfunnet skal akseptere at deres vrangforestillinger er sanne. Det er en stor forskjell.

..."at deres vrangforestilllinger er sanne". Kaller du det respekt?

Anonymkode: 79930...b8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...