Gå til innhold

TRIGGER WARNING: Menn kan IKKE bli gravide!

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
Skrevet

Det er bra å ha et åpent sinn. Men ikke så åpent at hele hjernen detter ut. 

Gjest In absentia
Skrevet
Lauv skrev (På 7.3.2021 den 11.24):

Vi kvinner har historisk sett kjempet for hver minste lille rettighet vi har og det er først og fremst oss dette går ut over. Hvis noen skulle finne på å kalle meg ciskjønnet, menstruerende kvinne eller fødeforelder kommer jeg til å bli rasende. Dette diskriminerer kvinner. 

Jeg har full forståelse for at noen ønsker å skifte kjønn, men de får lage sin egen bås, kvinnebåsen er klart definert og opptatt.

Dette burde vært en parole i dag, men tror desverre ikke at det kommer til å skje.

Skrevet
Fuckman1983 skrev (5 timer siden):

Så du mener altså at en mann kan bli gravid? Dette handler ikke om å ekskludere noen som helst, men å forholde seg til fakta og biologiens grunnprinsipper.

Verden blir dummere om vi bruker et språk som ikke forholder seg til fakta. Krenkelseshysteriet er gått for langt.

Selvfølgelig kan kun en ciskvinne/biologisk kvinne bli gravid. En transkvinne kan dessverre ikke få biologiske barn med mindre hun fryser ned sæd før operasjonen. 

Det er ikke diskriminerende å si at de ikke kan bli gravid eller få mensen, men det er diskriminerende å insistere på at de er «menn» bare fordi kromosomene ikke er endret. Transkvinner er kvinner, men dessverre begrenser naturen seg slik at de ikke kan få mensen eller føde. Det må de forholde seg til, samtidig som vi gjerne kan hjelpe de på veien med å anerkjenne de som fullverdige kvinner. Det er ikke bare reproduksjonsevne som gjør oss til kvinner. Det er mange ciskvinner som heller ikke kan få biologiske barn. De er ikke noe mindre kvinner av den grunn. Transkvinner er heller ikke noe mindre kvinner selv om de ikke kan gå gravid og føde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 7.3.2021 den 12.37):

Ja. Å nekte å si «hun» hvis personen identifiserer seg som kvinne er diskriminerende.

Hvorfor? Det har ingen konsekvens. 

Anonymkode: 756cf...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
deedee_ skrev (6 timer siden):

Herlighet for noen kommentarer i denne tråden. Tror de aller fleste her inne bare må innse at vi er i 2021, og at deres holdninger er utdaterte. Verden blir et bedre sted om vi er rause og bruker språk som ikke er ekskluderende for noen, skjønner ikke hvorfor folk på død og liv VIL ekskludere og såre hele grupper av mennesker. Æsj. 

Fordi for å være mest mulig «inkluderende» så ender vi i noen tilfeller opp med å ofre 50% av verdens befolkning sine rettigheter for å ivareta 0,0001% av verdens befolkning sine følelser. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 13.24):

Jeg har problemer med det. Har en i familien og det er så jævlig vanskelig å skulle si "hun". For jeg vet at det ikke er sant. Jeg vet at alt hadde vært så mye bedre om han bare kunne oppført seg normalt. Jeg vet at en stor grunn til at dette gikk såpass langt er internett. For det sitter en altfor stor gruppe mennesker på Internett å normaliserer det som jeg er 100% sikker på er en psykisk lidelse som kan behandles. Ikke bare aksepteres.

Anonymkode: c5fa8...baf

Er denne personen ung?

Får man stoppet puberteten og startet tidlig med hormoner, så vil transformasjonen bli tilnærmet komplett, og personen vil se tilnærmet 100 % ut som det kjønnet som er bekreftet. Emma Ellingsen startet tidlig. Hun ser helt ut som en kvinne, og er i mine øyne derfor en kvinne. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi for å være mest mulig «inkluderende» så ender vi i noen tilfeller opp med å ofre 50% av verdens befolkning sine rettigheter for å ivareta 0,0001% av verdens befolkning sine følelser. 

Det er ikke slik at ved å gi transmennesker rettigheter så tar man rettighetene fra noen andre. Det er nok til alle. Alle skal ha basic rettigheter til å være den de vil være. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor? Det har ingen konsekvens. 

Selvfølgelig gjør det det, men du forstår det ikke fordi du ikke klarer å sette deg inn i den sorgen disse menneskene bærer på. Sorgen over at biologien og tilhørigheten ikke samsvarer, og den sårheten over å få dette påpekt, i tillegg til den redselen for å ikke bli akseptert. 

AnonymBruker
Skrevet
deedee_ skrev (2 minutter siden):

Det er ikke slik at ved å gi transmennesker rettigheter så tar man rettighetene fra noen andre. Det er nok til alle. Alle skal ha basic rettigheter til å være den de vil være. 

Men det har de allerede. Alle har menneskerettigheter, og det har transpersoner også hatt siden menneskerettighetene ble implementert. 

Ingen grunn til at de skal presse seg inn i kvinnegarderoben, kvinneidretten eller kvinnefengsel. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det har de allerede. Alle har menneskerettigheter, og det har transpersoner også hatt siden menneskerettighetene ble implementert. 

Ingen grunn til at de skal presse seg inn i kvinnegarderoben, kvinneidretten eller kvinnefengsel. 

Hva med transkvinner som har skiftet navn, endret kjønn juridisk, tatt pubertetsutsettende, tatt hormoner, gjennomgått bryst og underlivsoperasjoner, samt kler seg og er sminket som kvinner? Hvilken garderobe skal de gå i? Ville du hatt de i mannegarderoben?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud. Transkvinner er kvinner, så de skal bruke kvinnegarderobe, og få sone i kvinnefengsel etc, og transmenn er menn, og skal få bruke herregarderobe, sone i herrefengsel osv. Hvorfor skal de ikke få lov til å bruke de fasilitetene som passer for dem? Det er jo ikke basic menneskerettigheter det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig gjør det det, men du forstår det ikke fordi du ikke klarer å sette deg inn i den sorgen disse menneskene bærer på. Sorgen over at biologien og tilhørigheten ikke samsvarer, og den sårheten over å få dette påpekt, i tillegg til den redselen for å ikke bli akseptert. 

Sorgen er ikke forårsaket av hva jeg eller andre kaller dem, men av alvorlige psykiske problemer som disse menneskene lider av. 

Tenk om en hvit person insisterte på at vedkommende var svart og krevde å bli kvotert inn eller motta stipender forbeholdt svarte. Tenk om vedkommende begynte å gråte og bli fornærmet dersom det ble nevnt at vedkommende var hvit? Hva om vedkommende stolt erklærte «jeg trenger ikke solkrem i denne sterke sola, for jeg har mørk hud!», og ble rasende hvis noen påpekte at vedkommende kom til å få alvorlig forbrenning? Det er akkurat like stor galskap å være sykelig opphengt i kjønn og drive å fornekte biologi og operere seg.

Kle deg som du vil og lev som du vil, men operasjoner og å bli fornærmet når andre ikke er med på skuespillet er galskap! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Gjenferdet said:

Er denne personen ung?

Jeg kan forstå at det er vanskelig å ta inn om personen er godt voksen og plutselig ønsker å skifte kjønn. Må si at jeg selv hadde slitt med å omtale pappa eller bestefar som dame om de kom ut av skapet nå. Hadde det derimot vært snakk om et ungt søskenbarn i tidlig pubertet, så stiller saken seg annerledes. Får man stoppet puberteten og startet tidlig med hormoner, så vil transformasjonen bli tilnærmet komplett, og personen vil se tilnærmet 100 % ut som det kjønnet som er bekreftet. Emma Ellingsen startet tidlig. Hun ser helt ut som en kvinne, og er i mine øyne derfor en kvinne. 

Puberteten ble valgt å ikke stoppes. Men synes ikke det har noe å gjøre med saken, det ville ikke gjort det noe bedre. Man er ikke kvinne bare fordi man ser litt ut som en. Og den operasjonen er helt ufyselig og forferdelig, folk burde gjøre ordentlig research først hvertfall...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Hva med transkvinner som har skiftet navn, endret kjønn juridisk, tatt pubertetsutsettende, tatt hormoner, gjennomgått bryst og underlivsoperasjoner, samt kler seg og er sminket som kvinner? Hvilken garderobe skal de gå i? Ville du hatt de i mannegarderoben?

De kan få sin egen. Hvis de mangler penis så er det lettere for meg å akseptere dem i kvinnegarderoben og i fengsel, men kvinneidretten kan de glemme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Og det er alltid så mye vekt på de "skumle transkvinnene". Et scenario hvor transpersoner blir tvunget til å bruke garderober/toalett som passer til det biologiske kjønnet deres, vil da bety at en transmann, altså en person som ser ut som en mann, men skjegg, manneklær osv - vil få lov til å spasere rett inn i kvinnegarderoben. Det er jo "egentlig" en kvinne må vite. Og hvordan skal dette fungere i praksis, skal man sjekke nedi buksa på alle som går inn dørene i garderoben? Eller vil det kanskje gjøre det ENDA lettere for skumle menn å snike seg inn i kvinnegarderober, hvis transmenn bare kan spasere inn? 

Anonymkode: 526c1...187

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, deedee_ said:

Jeg er ikke helt enig i denne. Hvis f.eks. transmenn får bruke garderobe og dusj med menn, så går det utover mine rettigheter som mann. Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede. Det samme med motsatt situasjon. Å tillate menn å dusje i kvinnegarderoben er å redusere rettighetene til ekte kvinner.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke helt enig i denne. Hvis f.eks. transmenn får bruke garderobe og dusj med menn, så går det utover mine rettigheter som mann. Retten til en viss mengde privatliv og en "safe space" der jeg kan skifte og dusje uten kvinner tilstede. Det samme med motsatt situasjon. Å tillate menn å dusje i kvinnegarderoben er å redusere rettighetene til ekte kvinner.

Yes!

Anonymkode: bd973...d0e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå tror jeg ikke garderobesituasjoner er noe transpersoner aktivt oppsøker. De fleste som er i en slik situasjon vil vel neppe vise seg nakne for noen? De føler jo ikke at kroppen tilhører dem. De føler seg fremmedgjort. At kroppen er feil. De skammer seg og er redd for å bli sett på som sitt biologiske kjønn. Da er det ikke logisk at de vil gå i noen garderobe. Barn med slik problematikk får låne lærerdusjen etter gym. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Og det er alltid så mye vekt på de "skumle transkvinnene". Et scenario hvor transpersoner blir tvunget til å bruke garderober/toalett som passer til det biologiske kjønnet deres, vil da bety at en transmann, altså en person som ser ut som en mann, men skjegg, manneklær osv - vil få lov til å spasere rett inn i kvinnegarderoben. Det er jo "egentlig" en kvinne må vite. Og hvordan skal dette fungere i praksis, skal man sjekke nedi buksa på alle som går inn dørene i garderoben? Eller vil det kanskje gjøre det ENDA lettere for skumle menn å snike seg inn i kvinnegarderober, hvis transmenn bare kan spasere inn? 

Anonymkode: 526c1...187

Nettopp. Det spørs om ikke mange menn ville blitt ukomfortable med Emma Ellingsen i garderoben?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Gjenferdet said:

Nå tror jeg ikke garderobesituasjoner er noe transpersoner aktivt oppsøker. De fleste som er i en slik situasjon vil vel neppe vise seg nakne for noen? De føler jo ikke at kroppen tilhører dem. De føler seg fremmedgjort. At kroppen er feil. De skammer seg og er redd for å bli sett på som sitt biologiske kjønn. Da er det ikke logisk at de vil gå i noen garderobe. Barn med slik problematikk får låne lærerdusjen etter gym

Ja, det er den eneste løsningen jeg ser. De passer ikke inn i noen av garderobene ærlig talt. De må ha privat garderobe. Noe annet er å tråkke på rettighetene til en betydelig større gruppe (biologiske menn/kvinner).

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...