Gå til innhold

TRIGGER WARNING: Menn kan IKKE bli gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herlighet for noen kommentarer i denne tråden. Tror de aller fleste her inne bare må innse at vi er i 2021, og at deres holdninger er utdaterte. Verden blir et bedre sted om vi er rause og bruker språk som ikke er ekskluderende for noen, skjønner ikke hvorfor folk på død og liv VIL ekskludere og såre hele grupper av mennesker. Æsj. 

• Liker 3
Skrevet
deedee_ skrev (54 minutter siden):

Herlighet for noen kommentarer i denne tråden. Tror de aller fleste her inne bare må innse at vi er i 2021, og at deres holdninger er utdaterte. Verden blir et bedre sted om vi er rause og bruker språk som ikke er ekskluderende for noen, skjønner ikke hvorfor folk på død og liv VIL ekskludere og såre hele grupper av mennesker. Æsj. 

Så du mener altså at en mann kan bli gravid? Dette handler ikke om å ekskludere noen som helst, men å forholde seg til fakta og biologiens grunnprinsipper.

Verden blir dummere om vi bruker et språk som ikke forholder seg til fakta. Krenkelseshysteriet er gått for langt.

• Liker 13
Skrevet (endret)
Fuckman1983 skrev (11 minutter siden):

Så du mener altså at en mann kan bli gravid? Dette handler ikke om å ekskludere noen som helst, men å forholde seg til fakta og biologiens grunnprinsipper.

Verden blir dummere om vi bruker et språk som ikke forholder seg til fakta. Krenkelseshysteriet er gått for langt.

En transmann kan bli gravid ja. Eller en som er ikke-binær. Altså, det er ikke bare kvinner som kan bli gravide. Alle som har livmor og eggstokker kan bli gravide (med mindre man har visse sykdommer eller tilstander som hindrer dette, pcos, endo etc++). Dette har noen transmenn og ikke binære folk. Det finnes kvinner som ikke kan bli gravide, transkvinner, "biologiske" kvinner osv. Hvorfor er det så nøye? Noen kan bli gravide, noen kan ikke. Har det noe å si hva de identifiserer seg som? Ved å snakke om ting på en så kjønnsinndelt måte så ekskluderer man mange. Ved å bare si "folk som blir gravide", "folk som menstruerer" osv, så inkluderer man alle. Det er også mange "biologiske" kvinner som ikke kan få barn, menstruerer, osv. Det skal ikke lenger være nødvendig å dele inn i kjønn hvem som har hvilke egenskaper. Det spiller ingen rolle i det store sammenheng, og fører bare til et mer delt samfunn. Hurra for inkludering ❤️ 

Endret av deedee_
  • Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av deedee_
Skrevet
deedee_ skrev (1 time siden):

Vel, når en biologisk mann registrerer seg på Altinn som kvinne og insisterer på å delta i f.eks sport i kvinneklassen, da føler jeg meg ekskludert.

Når en ørliten gruppe vil ta fra kvinner betegnelser som mor, da føler jeg meg diskriminert. 

Man skal være ganske korttenkt og naiv hvis man ikke ser at dette medfører en hel haug problemer og urettferdighet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi er heldigvis noen som har gjennomskuet bullshitet til transaktivistene. Håper flere kommer etter snart. 

Anonymkode: bd973...d0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Anonymkode: 3eef9...7c7

Hva er problemet med å se at biologi er en ting, selv om jeg skulle følt meg som en mann så er jeg født som kvinne og selv med kjønnkorrigering vil jeg likevel være en kvinne bare med penis.

Anonymkode: 4911d...917

• Liker 3
Skrevet
deedee_ skrev (2 timer siden):

En transmann kan bli gravid ja. Eller en som er ikke-binær. Altså, det er ikke bare kvinner som kan bli gravide. Alle som har livmor og eggstokker kan bli gravide (med mindre man har visse sykdommer eller tilstander som hindrer dette, pcos, endo etc++). Dette har noen transmenn og ikke binære folk. Det finnes kvinner som ikke kan bli gravide, transkvinner, "biologiske" kvinner osv. Hvorfor er det så nøye? Noen kan bli gravide, noen kan ikke. Har det noe å si hva de identifiserer seg som? Ved å snakke om ting på en så kjønnsinndelt måte så ekskluderer man mange. Ved å bare si "folk som blir gravide", "folk som menstruerer" osv, så inkluderer man alle. Det er også mange "biologiske" kvinner som ikke kan få barn, menstruerer, osv. Det skal ikke lenger være nødvendig å dele inn i kjønn hvem som har hvilke egenskaper. Det spiller ingen rolle i det store sammenheng, og fører bare til et mer delt samfunn. Hurra for inkludering ❤️ 

Jo, det er nettopp det som er tilfelle. Har man livmor og eggstokker er man ikke en mann. Kan du vennligst svare på dette:

1. Bør transkvinner (dvs. menn) få sone i kvinnefengsler?

2. Bør transkvinner (dvs. menn) få delta i kvinnelig kampsport eller annen sport som krever fysisk styrke?

• Liker 7
Skrevet
Fuckman1983 skrev (21 minutter siden):

Jo, det er nettopp det som er tilfelle. Har man livmor og eggstokker er man ikke en mann. Kan du vennligst svare på dette:

1. Bør transkvinner (dvs. menn) få sone i kvinnefengsler?

2. Bør transkvinner (dvs. menn) få delta i kvinnelig kampsport eller annen sport som krever fysisk styrke?

Jo, man kan ha livmor og eggstokker og være mann. Transmenn er menn. Noen transmenn fjerner dette, andre gjør ikke det. Det er ikke livmoren og eggstokkene som avgjør om vi er kvinner eller menn. Hvis man er født kvinne og fjerner eggstokkene og livmoren, er man plutselig mann da? Nei. Det er fordi det ikke er de reproduktive delene våre som avgjør hvilken kjønnsidentitet man har.

1. Ja, jeg synes absolutt at transkvinner bør få sone i kvinnefengsel.
2. Ja, det synes jeg. 

• Liker 3
Skrevet
deedee_ skrev (39 minutter siden):

Jo, man kan ha livmor og eggstokker og være mann. Transmenn er menn. Noen transmenn fjerner dette, andre gjør ikke det. Det er ikke livmoren og eggstokkene som avgjør om vi er kvinner eller menn. Hvis man er født kvinne og fjerner eggstokkene og livmoren, er man plutselig mann da? Nei. Det er fordi det ikke er de reproduktive delene våre som avgjør hvilken kjønnsidentitet man har.

1. Ja, jeg synes absolutt at transkvinner bør få sone i kvinnefengsel.
2. Ja, det synes jeg. 

Jeg orker ikke prøve å overbevise deg noe mer om dine vrangforestillinger akkurat nå. Men jeg ser du ønsker at transkvinner skal både sone i fengsler og delta i kampsort for ekte kvinner.

1. Er du klar over at voldtektsmenn som er transkvinner har mishandlet og voldtatt kvinner bak murene også? Disse kvinnene har null sjans til å forsvare seg mot en ekte mann som liksom er kvinne.

2. Er du klar over at ekte kvinner bokstavelig talt har fått kraniet sitt knust av transkvinner mens de har kjempet i ringen? Rett og slett fordi menn er sterkere enn kvinner.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 11.04):

Det blir egne herretoalettet og et toalett for alt mulig annet. Det skjer allerede i noen land. Galskap. 

Har satt meg grundig inn i temaet. Det er mørkt. Veldig mørkt. 

men hvorfor beholde herretoalettene. Menn som identifiserer seg som kvinner skal ha fler rettigheter enn kvinner som føler seg som menn da eller? Jøss selv transekvinner er menn innerst inne når de tenker at de skal ha fler rettigheter enn både biologiske kvinner og transmenn.

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

men hvorfor beholde herretoalettene. Menn som identifiserer seg som kvinner skal ha fler rettigheter enn kvinner som føler seg som menn da eller? Jøss selv transekvinner er menn innerst inne når de tenker at de skal ha fler rettigheter enn både biologiske kvinner og transmenn.

atte hæ? 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 12:56 PM, AnonymBruker said:

Har inntrykket at de færreste har problemer med å kalle en transkvinne for en kvinne, men at problemet er at man nå skal begynne å omdefinere begrepene som vi mennesker har hatt med oss i tusenvis av år. 

Anonymkode: c621b...bf6

Jeg har problemer med det. Har en i familien og det er så jævlig vanskelig å skulle si "hun". For jeg vet at det ikke er sant. Jeg vet at alt hadde vært så mye bedre om han bare kunne oppført seg normalt. Jeg vet at en stor grunn til at dette gikk såpass langt er internett. For det sitter en altfor stor gruppe mennesker på Internett å normaliserer det som jeg er 100% sikker på er en psykisk lidelse som kan behandles. Ikke bare aksepteres.

Anonymkode: c5fa8...baf

• Liker 6
Skrevet
Fuckman1983 skrev (11 minutter siden):

Jeg orker ikke prøve å overbevise deg noe mer om dine vrangforestillinger akkurat nå. Men jeg ser du ønsker at transkvinner skal både sone i fengsler og delta i kampsort for ekte kvinner.

1. Er du klar over at voldtektsmenn som er transkvinner har mishandlet og voldtatt kvinner bak murene også? Disse kvinnene har null sjans til å forsvare seg mot en ekte mann som liksom er kvinne.

2. Er du klar over at ekte kvinner bokstavelig talt har fått kraniet sitt knust av transkvinner mens de har kjempet i ringen? Rett og slett fordi menn er sterkere enn kvinner.

Menn voldtar andre menn i fengsel hele tiden. Dette er ikke ekslusivt et problem blant transkvinner. Transkvinner har også vært utsatt for seksuell vold i fengsel, av "biologiske" menn. Det er selvfølgelig leit at dette skjer, uansett hvem som er offer og hvem som er voldsmann, men igjen, det er ikke transpersoner sin feil og burde ikke bli holdt mot dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 12:22 PM, mjaus said:

Jeg forstår hva du mener, samtidig som jeg ikke forstår behovet for å trykke og gni det inn på trans personer at de ikke kommer til å bli det kjønnet de ønsker. 

Det er mange av oss som aldri vil få det vi ønsker oss. Da må man akseptere det, og lære seg å leve med det. Ikke kreve at biologien skal forandre seg. Inntil biologien har omdefinert kjønn, så har vi to kjønn. 

Anonymkode: ac831...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det med religiøse sekter.

Hvis du føler at det sosiale presset som er nå er vanskelig, tenk litt over hvordan du ville reagert om du var hemmeli ateist i midt-østen, eller hadde motsatte synspunkter enn de styrende i nazi-Tyskland, eller Sovietunionen.

Ingen blir henrettet eller får familiene sine sendt i konsentrasjonsleir for å sette ned foren mot trans-ideologi, men likevel er dere for feige og bekvemme til å si i mot. Å måtte tåle at folk er sterkt uenige er ikke ille. Å bli banket opp, få huset sitt påtent eller bli drept er ille.

Hev stemmen, eller slutt å klag. Vi lever i et fredelig demokrati. 

Anonymkode: 756cf...785

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra dagens kvinneforening fra Snapchat. 
De bruker dagen til å reklamere for «kjønnsulikhet», altså menn som vil kle deg som kvinner er også kvinner angivelig. #choosetochallenge

Snapchat kan ryke og reise. Dette er ikke kvinnekamp. Det er mannskamp og misogyni. 

C86E2F57-C53B-4885-8271-A918C05BBA4E.png

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Transpersoner har rett til å tro og leve som de vil. Men det har alle vi andre også!

Ingen kan tvinge oss til å benekte biologisk kjønn eller anerkjenne transkvinner som kvinner. Alle har trosfrihet og ytringsfrihet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fuckman1983 skrev (På 7.3.2021 den 10.58):

Man trenger ikke kun lese amerikanske nettsider for å få med seg dette. Norske medier skriver også om denne problematikken, bl.a. Aftenposten.

Blant annet et sint innlegg i BT forrige uke da kvinner som var skeptiske til å bytte ut ordet «kvinne» med «fødeforelder» ble beskyldt for både det ene og det andre. Blant annet:

Sitat

Jeg blir både oppgitt og lei meg når samfunnsdebattanter bruker energi og det offentlige ordskiftet til å nedvurdere og marginalisere allerede svake grupper i samfunnet. 

Like lite som det er opp til rasister å benekte at det er det de er, er det opp til personer med negative holdninger til transpersoner å avgjøre om de er transfobiske eller ikke.

Man skulle nesten tro at kvinnene hadde sagt at transpersoner skulle drepes eller noe sånt. «nedvurdere og marginalisere allerede svake grupper i samfunnet.» ved å si at det kan ha noe for seg å beholde den biologiske betegnelsen «kvinne»? Det er tydelig hvem som er intålerant i hvert fall. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 11.16):

Klart kvinner kan ha penis. 

"Penis" er et biologisk begrep. "Kvinne" er et sosiologisk begrep. 

En penis er en penis. 

Men "kvinne" er et begrep som mennesker har funnet opp og gitt innhold. Innhold i språklige begreper endrer seg med samfunn, tid og kunnskap.  

Det samme med begrepet "menn". Derfor kan også "menn" føde barn. 

Anonymkode: 516fc...93f

Og nettopp derfor er frie til å definere kvinne ut i fra biologi hvis vi vil. Slik det inntil nylig har vært vanlig å definere det. 

Mange mener at person med xx-kromosom/hunkjønn/kvinne/osv er synonymer. Mange velger å ikke bry seg om kjønnsidentitet. Det har de rett til. 

Like lite som du kan tvinge en muslim til å erkjenne at Jesus er Guds sønn, kan du heller ikke tvinge folk til å erkjenne ditt syn på kjønn. Se, det rimte!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...