AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #41 Skrevet 7. mars 2021 Mye av problemene her oppstår jo som noen i tråden nevner fordi denne bevegelsen krever innpass i områder som gjør samfunnet veldig mye mindre bærekraftig på sikt; og ødelegger lenge innarbeidede rettigheter, muligheter og normale konvensjoner for større grupper mennesker - samtidig som det ikke EGENTLIG gjør livet noe enklere for de transpersonene det gjelder. Som et ekstremt eksempel finnes det FB-grupper der ute hvor transkvinner med fødetrang/fødefetisj (ja, for noen av dem er dette en rent seksuell fetisj som kretser rundt det å utføre selve fødselshandlingen, amme/utskille "melk" o.l., hvis dere vil kan dere google - det selges "babyer" man kan føre inn i kroppsåpninger og "føde" dem ut..) poster om at de har satt igang "melkeproduksjon" hos seg selv og donerer dette til sykehus. Dette er altså kroppsvæske som inneholder de samme stoffene som transkvinnene tar - sterke hormoner - og de krever å ha samme rett til å gi dette til fremmedes barn som ciskvinner som donerer brystmelken sin. Det kan være det er en positiv tanke bak, selv om mange av disse har et rent seksuelt behov og uttrykker dette i klartekst åpent på ulike mammagrupper o.l., men helt ærlig, tenker vanlige mennesker at dette er sunt og normalt, og hadde du virkelig ønsket å gi barna dine dette? Jeg hadde vært fortvilet om f.eks sønnen min fikk disse stoffene i seg som spedbarn! Det er jo helt hårreisende..! Dette temaet gjør seg gjeldende på så utrolig mange områder, slik som noen nevnte har du kvinnesporter som viskes helt ut av tidligere menn som konkurrerer som transkvinner, og fordi det er tabu allerede å kritisere eller forske på disse tingene er det nå flere forskere, samfunnsmenere og debattører som forsvarer dette med at transkvinner "mister" sin tidligere overlegne muskelstyrke når de går over til kvinner. Altså?? Det er ikke bare feilaktig, det er livsfarlig! Å få skallen knust av et menneske som har styrke som en mann fordi hen identifiserer seg som kvinne - hva slags misogyni må du inn i for å forsvare dette? For ikke å snakke om at bevegelsene som fronter disse tingene, tier ihjel alle de som angrer seg senere, som sliter fysisk og mentalt etter dårlige kjønnsoperasjoner (det er svært høy rate for problemer knyttet til disse operasjonene og mange sliter for livet!) og blir hysjet på, dysset ned og fryst ut av de menneskene som dyttet dem inn i/oppfordret dem til å leve ut sin identitet i (ofte) ung alder! Hvor er ansvaret? Dette er en gruppe menneske som ligger høyt på statistikker over selvmord, angst, depresjon og alvorlige mentale lidelser. Og i stedet for å anerkjenne og prøve å hjelpe dem med andre verktøy blir de veldig ofte oppfordret til operasjoner og ekstreme endringer som ofte ikke er reverserbare, FØR de får terapi eller coaching til å finne ut hvor deres grenser og ønsker går. At vi helt ukritisk aksepterer at sånn skal barna våre og andres behandles og vi skal aldri stille spørsmål, være kritiske eller forske mer på dette, er jo helt sinnssvakt. Unner både transpersoner, kvinner og samfunnet MYE bedre enn dette! Anonymkode: 9f4d3...792 12
Fuckman1983 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #42 Skrevet 7. mars 2021 mjaus skrev (36 minutter siden): Jeg forstår hva du mener, samtidig som jeg ikke forstår behovet for å trykke og gni det inn på trans personer at de ikke kommer til å bli det kjønnet de ønsker. Som jeg skrev i det første innlegget mitt, så støtter jeg deres avgjørelse om identifisere seg som hva de vil, ta operasjoner osv. Men jeg lar meg ikke diktere av det når de krever at jeg skal forandre mitt syn på biologien. Så det er heller de som gnir det inn på alle andre når de tvinger oss til å akseptere en konstruert virkelighet. 7
herzeleid Skrevet 7. mars 2021 #43 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (27 minutter siden): Ja. Å nekte å si «hun» hvis personen identifiserer seg som kvinne er diskriminerende. Er du sikker? Mener du da at en skal late som en anser en mann som identifiserer seg som kvinne som nettopp kvinne, også når personen ikke er til stede? For meg høres dette ut som en litt ekkel tendens der en skal presse folk til å late som de tror ting de ikke gjør. 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #44 Skrevet 7. mars 2021 Jeg blir utslitt av tenke på alt dette . Orker snart ikke mere .... Anonymkode: 2ea45...e5d 2
Silva Pluvialis Skrevet 7. mars 2021 #45 Skrevet 7. mars 2021 herzeleid skrev (24 minutter siden): Er du sikker? Mener du da at en skal late som en anser en mann som identifiserer seg som kvinne som nettopp kvinne, også når personen ikke er til stede? For meg høres dette ut som en litt ekkel tendens der en skal presse folk til å late som de tror ting de ikke gjør. Det handler om respekt for andre mennesker. Aner du noe om rekkevidden av hvor sårt dette er for transpersoner? At biologien ikke stemmer overens med følelsen av tilhørighet og identitet? Å gni det inn er bare ondskapsfullt. 6
Fuckman1983 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #46 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Det handler om respekt for andre mennesker. Aner du noe om rekkevidden av hvor sårt dette er for transpersoner? At biologien ikke stemmer overens med følelsen av tilhørighet og identitet? Å gni det inn er bare ondskapsfullt. Fakta trumfer alltid følelser. At en mann som tror han er kvinne blir såret over at andre rasjonelle mennesker ikke ønsker å ta del i hans vrangforestillinger, får så bare være. Man kan (og bør) helt fint respektere andre mennesker uten å late som at de er det andre kjønn. Å spille med på en løgn bare for å ikke tråkke noen på tærne er altfor mye å forlange. 11
Silva Pluvialis Skrevet 7. mars 2021 #47 Skrevet 7. mars 2021 Fuckman1983 skrev (1 minutt siden): Fakta trumfer alltid følelser. At en mann som tror han er kvinne blir såret over at andre rasjonelle mennesker ikke ønsker å ta del i hans vrangforestillinger, får så bare være. Man kan (og bør) helt fint respektere andre mennesker uten å late som at de er det andre kjønn. Å spille med på en løgn bare for å ikke tråkke noen på tærne er altfor mye å forlange. Det er ikke å spille på en løgn å si «hun» om personen definerer seg som en kvinne. Ærlig talt! 6
Fuckman1983 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #48 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Det er ikke å spille på en løgn å si «hun» om personen definerer seg som en kvinne. Ærlig talt! Jeg kan godt kalle en han for "hun" dersom jeg snakker direkte med vedkommende. Men jeg vil også fortelle sannheten om at han fortsatt er en mann dersom han spør meg hvor jeg stiller meg der. Eller som jeg omtaler vedkommende til noen andre, vil jeg selvsagt også bruke "han". Det er jo tross alt en mann. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #49 Skrevet 7. mars 2021 Fuckman1983 skrev (8 minutter siden): Jeg kan godt kalle en han for "hun" dersom jeg snakker direkte med vedkommende. Men jeg vil også fortelle sannheten om at han fortsatt er en mann dersom han spør meg hvor jeg stiller meg der. Eller som jeg omtaler vedkommende til noen andre, vil jeg selvsagt også bruke "han". Det er jo tross alt en mann. Det synes jeg blir vel hardt, og rart å kalle Emma Ellingsen for «han». Jeg har ingen problemer med å kalle henne kvinne. Problemet blir når transbevegelsen vil kalle meg kvinne som menstruerer. Anonymkode: c621b...bf6 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #50 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har inntrykket at de færreste har problemer med å kalle en transkvinne for en kvinne, men at problemet er at man nå skal begynne å omdefinere begrepene som vi mennesker har hatt med oss i tusenvis av år. Anonymkode: c621b...bf6 Jepp dette. Har null problemer med å respektere hvilket kjønn man vil være og ikke være. jeg kjenner et par som har byttet kjønn og jeg Omtaler de det gjelder for det kjønnet de vil være altså. Forstår ikke helt, men jeg forsøker å respektere. Om du vil være en ku kan jeg raute til deg også jeg.... Neida.., joda, Neida,... Men hvorfor det nå skal være diskriminerende å bruke normale begreper om kjønn? Uavhengig av om man føler seg som en katt eller mann akkurat i dag må det da være helt greit å omtale mennesker som det biologiske kjønnet de er/ser ut som? Og vi er vel flest i verden som er født som mann/kvinne og som føler oss som akkurat deg kjønnet vi er født som. Og så skal ord/begreper ikke være lov til å bruke fordi en liten prosentandel blir fornærmet for de føler seg faktisk som en fisk akkurat i dag og da bør talen i bryllupet inneholde: Kjære menn, kvinner, krypdyr, pattedyr, fisker som er homofile, men som ønsker å være bifile, menn uten skjegg, men som føler seg som en ku i morgen osvosv!? Nei, det er to biologiske kjønn og så betyr ikke det at man ikke kan føle seg som noe annet eller det omvendte,men kan bli vanskelig å inkludere alt i alle mulige skjema og normale ting i dagliglivet. Anonymkode: dbe88...d98 5
herzeleid Skrevet 7. mars 2021 #51 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (14 minutter siden): Det handler om respekt for andre mennesker. Aner du noe om rekkevidden av hvor sårt dette er for transpersoner? At biologien ikke stemmer overens med følelsen av tilhørighet og identitet? Å gni det inn er bare ondskapsfullt. Her er det jo ikke snakk om å gni inn noe som helst, men om en i dagligtalen skal uttrykke seg som om en tror på noe en overhodet ikke gjør. Det blir noe orwelliansk over slike krav, noe en ikke helt ubegrunnet har advart mot. Det betyr ikke at en ikke skal forvente høflighet og respekt i møte med andre mennesker, men respekten går tross alt begge veier, og bør innebære å ikke tvinge folk til å gi uttrykk for ting de ikke klarer å tro på. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #52 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om 50 år har vi sluttet med det tullet der. Da er en kvinne en biologisk kvinne, og samme med en mann. Da vil alle sitte og lure på hva slags tull vi drev på med på 2020-tallet. Historikerne vil prøve å forklare fenomenet identitetspolitikk. Gleder meg. Ulempen er at jeg sikkert ikke lever da, og må holde ut med dette tullballet resten av min levetid... Anonymkode: f1be4...25f Jeg håper også i fremtiden (om ikke alt for lenge) at T (trans) og Q (questioning) er ute av det "skeive alfabetet". Kjenner flere, inkludert meg selv som ikke liker det. Alfabetet i seg selv burde ikke være nødvendig, men å ta med alt av bokstaver utenom heterofile gjør det værre allikevel. LHB var kommet så langt, og nå går det nedover igjen pga alle disse kjønnsdefineringene og flaggene. Faen! Driter i alt av flagg og grupperinger egentlig. Anonymkode: 4f0bf...45a 6
Silva Pluvialis Skrevet 7. mars 2021 #53 Skrevet 7. mars 2021 herzeleid skrev (24 minutter siden): Her er det jo ikke snakk om å gni inn noe som helst, men om en i dagligtalen skal uttrykke seg som om en tror på noe en overhodet ikke gjør. Det blir noe orwelliansk over slike krav, noe en ikke helt ubegrunnet har advart mot. Det betyr ikke at en ikke skal forvente høflighet og respekt i møte med andre mennesker, men respekten går tross alt begge veier, og bør innebære å ikke tvinge folk til å gi uttrykk for ting de ikke klarer å tro på. Om du møter en transkvinne som har endret kjønn juridisk, skiftet navn, tatt pubertetsutsettende, tatt hormoner og kjønnskorrigerende operasjon, så nekter du fortsatt å si «hun»? Okeeei.. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #54 Skrevet 7. mars 2021 Dette er bare tull TS og det er et ikke tema at "menn" ønsker å bli gravide. Å være transgender er mange steder direkte livsfarlig med tanke på faren for vold. Hva med å ha litt respekt for folk som ønsker å leve livet sitt som de selv vil og ikke bidra til å gjøre livene deres vanskeligere. Anonymkode: 79930...b8e 1
herzeleid Skrevet 7. mars 2021 #55 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Om du møter en transkvinne som har endret kjønn juridisk, skiftet navn, tatt pubertetsutsettende, tatt hormoner og kjønnskorrigerende operasjon, så nekter du fortsatt å si «hun»? Okeeei.. Nå var det ikke det jeg skrev, og her er det en del ting å ta tak i ved din tolkning: 1. Du ser sikkert selv hvordan det er mer naturlig å bruke navn enn personlig pronomen i en slik setting 2. Jeg presiserte i mitt svar "i situasjoner der vedkommende ikke er til stede". Allerede der bør du se at svaret ditt ikke treffer. 3. I sted skrev du at det var diskriminerende å bruke riktig biologisk personlig pronomen hvis personen identifiserte seg med et annet kjønn. Nå snakker du i stede om en person som har gjennomgått omfattende behandling for å fremstå en kvinne. Du ser sikkert forskjellen selv? Spørsmålet er i liten grad hva jeg gjør eller vil gjøre men hva vi skal definere som diskriminerende og "ikke greit". Om det å omtale en biologisk mann som ikke på noen måter ligner en kvinne som "han" i en samtale med andre mennesker ser jeg ikke på som spesielt diskriminerende, selv om vedkommende skulle definere seg som kvinne. Å presse folk til å late som de tror noe forstanden ikke tillater dem tror jeg ikke gavner noen. 3
Fuckman1983 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #56 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er bare tull TS og det er et ikke tema at "menn" ønsker å bli gravide. Å være transgender er mange steder direkte livsfarlig med tanke på faren for vold. Hva med å ha litt respekt for folk som ønsker å leve livet sitt som de selv vil og ikke bidra til å gjøre livene deres vanskeligere. Anonymkode: 79930...b8e Leste du hele innlegget mitt? Der skrev jeg klart og tydelig at jeg støtter alle som ønsker å "skifte kjønn" (dvs. fremstå som det motsatte kjønn) 100%, så det er umulig å vise mer respekt enn det. Men det er ikke dermed sagt at jeg godtar at samfunnet skal akseptere at deres vrangforestillinger er sanne. Det er en stor forskjell. 2
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2021 #57 Skrevet 7. mars 2021 Fuckman1983 skrev (4 timer siden): Det er helt sykt at det blir sett på som en kontroversiell uttalelse (i enkelte små kretser, enn så lenge) å hevde at menn ikke kan bli gravide. Eller kan at kvinner ikke kan ha penis, for det er det kun menn som har. Og selv om de aller fleste heldigvis ikke tror på dette våset, har jeg likevel merket meg at stadig flere folk vegrer seg for å prate om dette i sosiale lag. For gud forby at noen skal føle seg krenket i 2021. I f.eks. USA har identitetspolitikken gått så langt at folk mister jobbene sine, Hollywood-skuespillere blir svartelistet og venner sletter deg fra Facebook dersom man "våger" å snakke imot transbevegelsen. Lærere på universiteter blir frosset ut av liberale kolleger, og sensuren er nå sterkere enn på mange år. Og mye tyder på at denne trenden har kommet til Norge også. Det snakkes om kjønnsidentitet (som bare er et konstruert tullebegrep) og biologisk kjønn, men likevel forventer menn som TROR de er kvinner (eller motsatt) å bli behandlet som en ekte kvinne. Det snakket derimot mindre om biologiske menn bokstavelig talt knuser kvinner når de deltar i kampsport som kvinne eller av voldtektsmenn som soner i kvinnefengsler fortsetter med vold og overgrep der inne. Hva skjer egentlig i verden om dagen? Er det flere enn meg som synes den blir mer og mer riv ruskende gal for hver dag som går? PS! Jeg har absolutt ingenting imot at transpersoner kler seg som de vil, tar operasjoner og lever som det motsatte kjønn. Om det gjør en person lykkeligere, støtter jeg vedkommende 100%. Men at de krever at alle vi andre skal trosse biologiens grunnprinsipper og late som at en mann faktisk kan bli gravid, kommer jeg aldri til å godta. Og de som ikke vil ha en mann med vagina eller en kvinne med penis er transfobiske. 🤣 7
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2021 #58 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. Anonymkode: 3eef9...7c7 Mennesker kan ikke bli gravide? 😆
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #59 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette er bare tull TS og det er et ikke tema at "menn" ønsker å bli gravide. Å være transgender er mange steder direkte livsfarlig med tanke på faren for vold. Hva med å ha litt respekt for folk som ønsker å leve livet sitt som de selv vil og ikke bidra til å gjøre livene deres vanskeligere. Anonymkode: 79930...b8e Les innlegget mitt øverst her. Det ER et tema at menn som identifiserer seg som kvinner ønsker å bli/rollespille som gravide, og det fører meg seg MASSE. Sett deg inn i dette. Anonymkode: 9f4d3...792 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #60 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg håper også i fremtiden (om ikke alt for lenge) at T (trans) og Q (questioning) er ute av det "skeive alfabetet". Kjenner flere, inkludert meg selv som ikke liker det. Alfabetet i seg selv burde ikke være nødvendig, men å ta med alt av bokstaver utenom heterofile gjør det værre allikevel. LHB var kommet så langt, og nå går det nedover igjen pga alle disse kjønnsdefineringene og flaggene. Faen! Driter i alt av flagg og grupperinger egentlig. Anonymkode: 4f0bf...45a Enig i dette. Virker som flere får nok og danner egne LHB-grupper. De andre bokstavene har lite med LHB å gjøre. Flaggene blir villere og villere. Anonymkode: bd973...d0e 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå