Gå til innhold

TRIGGER WARNING: Menn kan IKKE bli gravide!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 1:49 PM, Peonjenta said:

Og de som ikke vil ha en mann med vagina eller en kvinne med penis er transfobiske.  🤣

Dette er et argument som ofte brukes av transfobiske.

Anonymkode: 79930...b8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er ikke biologiske kvinner. Kan jeg som hvit europeer blir anerkjent som etnisk vietnameser hvis jeg identifiserer meg som en?

Anonymkode: 453d1...697

Nei, men så er ikke biologien alt heller. Selv om de ikke er biologiske kvinner, så kan de fortsatt være kvinner. Jeg er uenig i at biologien har definisjonsmakten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 2:21 PM, AnonymBruker said:

Les innlegget mitt øverst her. Det ER et tema at menn som identifiserer seg som kvinner ønsker å bli/rollespille som gravide, og det fører meg seg MASSE. Sett deg inn i dette.

Anonymkode: 9f4d3...792

Nei, det er ikke et aktuelt tema for de fleste. De aller fleste har nok med å beholde jobben og unngå hat/trakkasering.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

..."at deres vrangforestilllinger er sanne". Kaller du det respekt?

Fakta bryr seg ikke om følelser. De har 100% vrangforestillinger, enten du liker det eller ikke.

• Liker 5
Skrevet
Fuckman1983 skrev (23 minutter siden):

Fakta bryr seg ikke om følelser. De har 100% vrangforestillinger, enten du liker det eller ikke.

En del av det å leve i et samfunn er å respektere, ta hensyn til og tilpasse seg andres følelser. Om en transkvinne kommer bort til meg og sier at hun identifiserer seg som kvinne så har ikke jeg rett til å si at «nei, du er mann». Eller jo, jeg har rett til det, men jeg ønsker ikke å bruke stemmen min til å krenke et annet menneske med vilje. Det handler om medmenneskelighet, medfølelse og empati.

• Liker 4
Skrevet
Gjenferdet skrev (13 minutter siden):

En del av det å leve i et samfunn er å respektere, ta hensyn til og tilpasse seg andres følelser. Om en transkvinne kommer bort til meg og sier at hun identifiserer seg som kvinne så har ikke jeg rett til å si at «nei, du er mann». Eller jo, jeg har rett til det, men jeg ønsker ikke å bruke stemmen min til å krenke et annet menneske med vilje. Det handler om medmenneskelighet, medfølelse og empati.

Selvfølgelig, og jeg viser respekt til alle jeg møter. Men man kan ikke la deres vrangforestillinger trumfe biologiens grunnprinsipper. Jeg har aldri sagt at jeg skal nekte dem å identifisere seg som det motsatte kjønn, kun at de ikke kan tvinge samfunnet til å tro på vissvasset deres.

Folk kan gjerne identifisere seg med en boks med Joikakaker for alt jeg bryr meg. Om de blir lykkeligere av det, støtter jeg valget deres 100% (som jeg skrev innledningsvis), og viser dem like mye respekt som med hvem som helst andre personer. Men de kan ikke forlange at andre skal tro på noe som ikke er sant. Verre er det ikke.

• Liker 5
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i at man må kunne snakke om kvinner som menstruerer, kvinner som føder og kvinner som ammer. Man kan ikke fjerne ordet «kvinne» fra ordboka og kalle alt «person som...». Der er vi enige. 

Jeg er ikke for at vi skal kvitte oss med ord for menn og kvinner, altså. Jeg er bare for at man også skal inkludere transkvinner i benevnelsen kvinne. Hvem vi er er ikke bare styrt av biologi. Identitet, tilhørighet, hvor hjertet ligger, hvem man selv definerer seg som, er også av betydning. 

Transkvinner er kvinner så lenge man mener det rent sosiale kjønnet, det man identifiserer seg som i samfunnet og vil at andre oppfatter dem som. Kommer vi over til det biologiske og alt som har med kvinnens reproduktive organer å gjøre - eggstokker, eggledere, livmor, fødekanal, pupper som produserer melk - der må man forholde seg til kroppen man er født med, altså det biologiske aspektet. Slik unngår vi absurder som f.eks. menn som bærer frem og føder og menn som ammer. 

Dette begrenser på ingen måte en transkvinne å kle seg ut og sminke seg som kvinne, bruke kvinnenavn og omtales som ''hun''. Men man kan ikke se bort fra det biologiske i oss alle. Vi er født i kroppen vi er født og kroppen begrenser oss i den grad at vi må forholde oss til organene vi har fått tildelt og funksjonen deres. Der er noen kvinner mer kvinner enn andre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2021 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Anonymkode: 3eef9...7c7

Words matter! 
hvor mange kalorier det koster er ikke det viktige her. 

og til ts: man skal helst ikke snakke om noe lenger. Det er nesten som i USA. Du kan ikke engang snakke om politikk. Noen kan jo komme til å være uenige med deg........

heia debatten

Anonymkode: 6e4c2...aee

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (På 8.3.2021 den 19.24):

Transkvinner er kvinner så lenge man mener det rent sosiale kjønnet, det man identifiserer seg som i samfunnet og vil at andre oppfatter dem som.

Men hva man "identifiserer" seg som er jo bare noe tull som transbevegelsen har funnet på. For hva vil det egentlig si å identifisere seg med noe? Jeg kan si at jeg identifiserer meg som en mann fordi jeg liker biler og action-filmer, eller tiltrekkes av kvinner. Samt jeg tenker alltid rasjonelt fremfor å la følelsene styre for mye. Dvs. stereotypiske "manneting".

Kameraten min danser ballett og liker menn, samt gråter av romantiske filmer. Med andre ord, hans interesser og tanker likner med på en kvinnes enn en manns. Men han er jo åpenbart en mann.

Det å bare si at man identifiserer seg med det motsatte kjønn er helt sikkert en reell tanke i hodene til de som har det slik, og jeg har ingen problemer med det (som jeg har nevnt flere ganger). Men det har likevel ingenting med virkeligheten å gjøre. Så man kan gjerne si at noen identifiserer seg med den ene eller det andre, men samtidig også anerkjenne det har null betydning for verden for øvrig.

Vrangforestillinger er vrangforestilinger, uansett hvor mye man ønsker å pynte på det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 11.25):

Om 50 år har vi sluttet med det tullet der. Da er en kvinne en biologisk kvinne, og samme med en mann. Da vil alle sitte og lure på hva slags tull vi drev på med på 2020-tallet. Historikerne vil prøve å forklare fenomenet identitetspolitikk. 
Gleder meg. Ulempen er at jeg sikkert ikke lever da, og må holde ut med dette tullballet resten av min levetid...

Anonymkode: f1be4...25f

Kan ikke du sette deg ned å lese forskning om dette? 😄

• Liker 1
Skrevet

Det meste i samfunnet er konstruert. Spesielt innen språk.

Faglig har vi operert med biologisk og sosialt kjønn i flere årtier. Ens biologiske kjønn trenger ikke nødvendigvis å matche ens sosiale kjønn.

• Liker 2
Skrevet
Fuckman1983 skrev (2 timer siden):

Men hva man "identifiserer" seg som er jo bare noe tull som transbevegelsen har funnet på. For hva vil det egentlig si å identifisere seg med noe? Jeg kan si at jeg identifiserer meg som en mann fordi jeg liker biler og action-filmer, eller tiltrekkes av kvinner. Samt jeg tenker alltid rasjonelt fremfor å la følelsene styre for mye. Dvs. stereotypiske "manneting".

Kameraten min danser ballett og liker menn, samt gråter av romantiske filmer. Med andre ord, hans interesser og tanker likner med på en kvinnes enn en manns. Men han er jo åpenbart en mann.

Det å bare si at man identifiserer seg med det motsatte kjønn er helt sikkert en reell tanke i hodene til de som har det slik, og jeg har ingen problemer med det (som jeg har nevnt flere ganger). Men det har likevel ingenting med virkeligheten å gjøre. Så man kan gjerne si at noen identifiserer seg med den ene eller det andre, men samtidig også anerkjenne det har null betydning for verden for øvrig.

Vrangforestillinger er vrangforestilinger, uansett hvor mye man ønsker å pynte på det.

Tja, jeg har alltid vært av den oppfatning at hverken noen kan si til meg hvordan jeg skal identifisere meg som, eller at jeg kan si til en annen hvordan de skal identifisere seg som. 

Alle kan ha sin mening om ting, men ingen har definisjonsmakten på noe så subjektivt. Rett og slett fordi hvordan noen føler seg på innsiden og hvordan noen identifiserer seg som er noe svært personlig. Samtidig går grensen ved det rent biologiske, nemlig hvem som kan bære frem og føde, hvem som kan amme, hvem som kan produsere egg og hvem som kan produsere spermier. Der kan man ikke identifisere seg bort fra hvordan ting er og kroppen man har fått tildelt ved fødsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 10.48):

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er. Det er ikke så vanskelig å bytte ut "kvinner som kan bli gravide" med "mennesker som kan bli gravide", "menn med penis" til "mennesker med penis" osv. Det er en stor gruppe med mennesker som har blitt undertrykket lenge, og det koster oss få kalorier å inkludere alle ved å ikke bruke det gamle tankesettet om 2 kjønn. 

Anonymkode: 3eef9...7c7

Men hvor mange ganger skal slik få skje? Når transene er blitt inkluderte nokk så kommer faenskapet av den arten vi er til å finne på noe nytt !! 

Jeg gidder da faen ikke få et samfunn der man skal gå på tå. 

Anonymkode: 95b2c...2e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dere ateister går dunken her, vi religiøse fra jødedom, kristendom og islam kommer til å seile rolig rundt det hele. Lykke til dere andre som endrer moral og verdier som sokker. 

Anonymkode: 2e798...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare ordet "kvinne" som skal erstattes? 

Anonymkode: 801a8...2be

AnonymBruker
Skrevet

I de siste dager skal alt som er rett bli galt og alt som er galt bli rett. Dette står i bibelen. Vi blir nummen til slutt å skjønner ikke lengere hva som er naturlig. Mennesker er sauer - kun et fåtall vil klare å tenke selv. Tenk på frosken...i varmt vann....

Anonymkode: 48550...d63

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

I de siste dager skal alt som er rett bli galt og alt som er galt bli rett. Dette står i bibelen. Vi blir nummen til slutt å skjønner ikke lengere hva som er naturlig. Mennesker er sauer - kun et fåtall vil klare å tenke selv. Tenk på frosken...i varmt vann....

Anonymkode: 48550...d63

Ironien i at dette kommer fra en som refererer til bibelen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...