Gå til innhold

folk som handler på meny er høye på seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gårsdagens brød koster 15 kroner, det er rimeligere enn Kiwi&Rema i tillegg er det ekstra gode, jeg kan som oftes velge og vrake i gourmetbrød for den prisen.

Kyllingen var mye billigere på Meny enn Rema 1000, den var på tilbud, det var Colaen min uten sukker og.

Anonymkode: 0f24f...53c

En periode handlet jeg på Meny netthandelen for hjemlevering...

Fikk gårsdagens brød, råtne grønnsaker og varer jeg ikke engang hadde bestilt, og bestilte en type dyr is som de ikke har så mange andre steder med favorittsmaken men fikk en helt annen smak. Det var ikke én eneste gang det ikke var noen feil med bestillingen eller råtten/ødelagt mat. Handler ikke på Meny etter det.

Anonymkode: 55ea8...062

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som handler på Meny Grønland i Oslo er stort sett høye på khat og Muhammed

Anonymkode: 611ca...c72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

jeg bryr meg ikke om hvor folk handler det er holdningene til de som handler på meny som plager meg, det at de går litt med nesa i været å ser ned på oss andre som handler på kiwi

Anonymkode: 85147...7cc

Har du opplevd dette eller er det noe du finner på? Jeg handler forøvrig i ulike butikker alt ettersom hva som passer best. 

Anonymkode: 2e097...c84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du, ts? Jeg handler på Meny bare fordi det er den eneste butikken vi har i nærheten. Skulle gjerne handlet både på Rema og Coop, men da må jeg spasere flere km. 

Anonymkode: d30fa...1fe

Skrevet

Da har du vel fått nok med svar her som skulle senke paranoiditeten din tenker jeg.😱

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er klar over at meny har det beste utvalget de beste bakevarer osv, men det er så dyrt at en på normal inntekt har ikke råd til å handle der å det er mange av de som handler på meny klar over jeg tror det er derfor de viser sånn holdning til vi som ser oss nødt til og handler på kiwi

Denne dårlige holdningen opplever du ofte eller? At folk kommenterer hvor du handler og at du ikke har så god råd som dem? I hvilke situasjoner opplever du dette?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk uten økonomisk sans handler der det er dyrest.

Anonymkode: 9cdc2...2f7

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så det er det du tenker om meg der jeg går inne på Meny og storhandler favoritt brødet mitt til 25 kr samt går og bruker kupongene mine til 20 %. Så når du ser meg med 5 brød, 3 l melk, 5 pk salami og 5 pk med ost så er jeg ikke høy på meg selv, bare smart. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har en oppfatning av at de som handler på meny ser litt ned på oss litt mer pris beviste eller ikke har like god økonomi som blir nødt å handle på eks rema1000 eller kiwi?, hvorfor er det sånn?, hvorfor skal dere bry dere om hvor jeg handler maten min? 

Nei, jeg vet ikke hvorfor det er sånn at du har laget deg denne oppfatningen? Det må jo nesten du fortelle oss? Hva er de konkrete hendelsene du har opplevd som gjør at denne oppfatningen har festet seg hos deg? For det er jo som du selv sier, en oppfatning. Du har dermed ingen håndfaste «bevis» på at det faktisk er sånn. Du bare tror det er sånn. Og veldig mange som handler på meny svarer jo her at din oppfatning ikke stemmer.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er klar over at meny har det beste utvalget de beste bakevarer osv, men det er så dyrt at en på normal inntekt har ikke råd til å handle der å det er mange av de som handler på meny klar over jeg tror det er derfor de viser sånn holdning til vi som ser oss nødt til og handler på kiwi

Hvordan viser de sånn holdning? Helt konkret? Hva er det de gjør? Pleier det å stå folk med meny-poser utenfor Kiwi når du kommer ut, og slenge nedlatende kommentarer til deg? Er dette noe som skjer ofte? Er de mange? Eller er det en annen måte de viser holdningene sine på?

Her er hva jeg tror har skjedd: Du har muligens hørt en bekjent som handler på meny, komme med en slengbemerkning om de som handler på kiwi/deg. Så tror du (feilaktig) at dette er en mening mange/alle som handler på meny har til de som handler på kiwi/deg. Det kalles generalisering, og er det samme som foregår på samliv/seksualitetsforumene når folk kommer med påstander om at «alle menn liker sånn»/«alle kvinner gjør slik».

Så, du må komme med ganske mange individuelle, konkrete eksempler på hvordan disse menneskene VISER holdningene sine, for at din oppfatning skal ha noe rot i virkeligheten.

• Liker 4
Skrevet

Forøvrig, hvis du også har lyst til å føle deg litt HØY iblant kan du vel bare gå rundt inne på Meny med handlekurv uten å handle?

AnonymBruker
Skrevet

Vi handler i kjøtt- og fiskedisken på Meny når vi skal ha middagsmat, men vi ser ikke ned på folk som vil ha mat av dårlig kvalitet.

Anonymkode: 10849...517

AnonymBruker
Skrevet
Sessan_ skrev (19 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke hvorfor det er sånn at du har laget deg denne oppfatningen? Det må jo nesten du fortelle oss? Hva er de konkrete hendelsene du har opplevd som gjør at denne oppfatningen har festet seg hos deg? For det er jo som du selv sier, en oppfatning. Du har dermed ingen håndfaste «bevis» på at det faktisk er sånn. Du bare tror det er sånn. Og veldig mange som handler på meny svarer jo her at din oppfatning ikke stemmer.

Hvordan viser de sånn holdning? Helt konkret? Hva er det de gjør? Pleier det å stå folk med meny-poser utenfor Kiwi når du kommer ut, og slenge nedlatende kommentarer til deg? Er dette noe som skjer ofte? Er de mange? Eller er det en annen måte de viser holdningene sine på?

Her er hva jeg tror har skjedd: Du har muligens hørt en bekjent som handler på meny, komme med en slengbemerkning om de som handler på kiwi/deg. Så tror du (feilaktig) at dette er en mening mange/alle som handler på meny har til de som handler på kiwi/deg. Det kalles generalisering, og er det samme som foregår på samliv/seksualitetsforumene når folk kommer med påstander om at «alle menn liker sånn»/«alle kvinner gjør slik».

Så, du må komme med ganske mange individuelle, konkrete eksempler på hvordan disse menneskene VISER holdningene sine, for at din oppfatning skal ha noe rot i virkeligheten.

"Pleier det å stå folk med meny-poser utenfor Kiwi når du kommer ut, og slenge nedlatende kommentarer til deg?" 

🤣🤣🤣

Anonymkode: d30fa...1fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha, hva folk får seg til å tenke på.

Jeg har virkelig aldri noensinne tenkt på hvor folk handler😂 Aldri hørt andre snakke om det heller.

Før bodde jeg et sted det nærmeste butikk var Meny, så da handlet jeg alt der. Nå er nærmeste Prix, så nå handler jeg der 90% ettersom de ikke har absolutt alt jeg skal ha. Da kjører jeg til nærmeste Mega eller Meny.

Anonymkode: c4b8e...e82

AnonymBruker
Skrevet

Har jo da aldri hørt om noen som bryr seg hvor andre folk handler? Trodde i grunn alle handler i sin nærmeste butikk... Og drar på Meny litt lengre unna hvis man trenger noe spesielt som man ikke får kjøpt på nærmeste Rema. 

Anonymkode: 7a877...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det hadde vært lurt med en psykolog-time eller to?

Anonymkode: 5d2f0...c32

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg bryr meg ikke om hvor folk handler det er holdningene til de som handler på meny som plager meg, det at de går litt med nesa i været å ser ned på oss andre som handler på kiwi

Har noen sagt dette til deg:
«Jeg ser ned på deg fordi du ikke handler på Meny»

Eller handler dette egentlig om dårlig selvtillit og dårlig selvbilde, hvor du ilegger andre meninger og holdninger som passer ditt verdensbilde? 

Jeg handler i den butikken de har det jeg trenger. Rema har ræva utvalg på det meste, så der er det sjelden jeg handler..egentlig også det samme med Kiwi. Liker heller ikke brødene de har i disse to kjedene. 
Er ofte på jakt etter fersk fisk, og da blir Mega eller Meny et naturlig valg. Basisvarer og brød er fine å handle på Coop sine butikker (spesielt Obs da de har 3 for 2 på brød). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare noe som skjer inne i hodet ditt. Absolutt ingen bryr seg om hvor du eller andre handler, hvorfor tror du at du er så spesiell at alle tenker på deg og hva du gjør og ikke gjør?

Anonymkode: 06498...017

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen som bryr seg om hvor du handler.

Anonymkode: 9dcc4...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler varer de ikke har andre steder på Meny. Og hvis handlelista ikke er så lang så plukker jeg med øvrig de trenger også. 

Roastbiff i løsvekt, skrei, andebryst, upastauriserte mykoster, briochebrød, choikål, spisskål, bifftomater+++ var blant varene jeg måtte innom Meny for å finne forrige uke. 

Men liker ikke å betale mer enn det jeg må for samme varen. Så skal det storhandles hermetikk, tannkrem og vaskemidler, da stopper jeg innom Rema, eller Rusta.

Hvor DU handler kunne jeg ikke brydd meg mindre med. 

Anonymkode: d5177...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et «byfenomen» da eller? 
Har ingen Meny i nærheten, det må vel være i nærmeste større by, 1 1/2 time unna. 

Anonymkode: 60d14...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...